Bitīštante - laikā apmaldījusies - [entries|archive|friends|userinfo]
Bitīštante - laikā apmaldījusies

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jul. 15th, 2004|09:31 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
LinkLeave a comment

Comments:
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 09:47 pm
(Link)
Mm, es laikam arī nevarētu.. Piemēram, es nesaprotu, kādēļ pusplakne no sfēriskas plaknes nevarētu būt pussfēra.
Bet visvairāk es nesaprotu, kādēļ tajā ir jāiezīmē stars :)
[User Picture]
From:[info]amalija
Date:July 15th, 2004 - 09:51 pm
(Link)
Nu, vispār jau uzdevums bija Eiklīda ģeometrijas ietvaros risināms. Man tā interesanti likās, ka puišelim, tikko uzsākot planimetrijas studijas, nemaz neliekas pats par sevi saprotams, kāda šajā ģeometrijā ir plakne.
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 09:59 pm
(Link)
Ļoti advancēts puišelis, kuram galva ir īstajā vietā, ko lai saka.. Jo, lai vai kā, viņš ir izpratis bezgalīgas plaknes jēdzienu.
[User Picture]
From:[info]amalija
Date:July 15th, 2004 - 10:05 pm
(Link)
Jā, advancēts.
Bet par to, ko viņš ir vai nav izpratis, neņemos spriest. Kaut kādi viltīgie viņi mēdz būt - it kā viskautko gluži jēdzīgi dara, bet tad pēkšņi izrādās, ka lielākā daļa operāciju tiek veiktas, izmantojot mehānisko atmiņu, nevis loģiski domājot. Un tas mani mulsina. Joprojām.
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 10:08 pm
(Link)
Oo, nu bet tas tak normāli! :))
[User Picture]
From:[info]amalija
Date:July 15th, 2004 - 10:09 pm
(Link)
Tev tiešām tā šķiet?
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 10:12 pm
(Link)
Bet protams! Iedomājies, ka tev ir kādi padsmit priekšmeti jāmācās, un visos skolotājas grib, lai tu iedziļinies un izmanto loģiku, nevis mehānisko atmiņu. A tev tikmēr gribas spēlēt futeni vai lasīt grāmatu par pirātiem ;)
[User Picture]
From:[info]amalija
Date:July 15th, 2004 - 10:16 pm
(Link)
Pag, manuprāt, tavi argumenti apgāž tevis sacīto. Pilnīgi saprotu, ka slinkums kaut ko kalt no galvas, tāpēc būtu tikai loģiski domāt loģiski;)
Tāpat taču nav iespējams iemācīties no galvas visu iespējamo uzdevumu risinājumus.
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 10:19 pm
(Link)
Wrong! :) Iekalt ir vieglāk nekā saprast, jo, 1kārt, bērns šo priekšmetu nepārzin un nezin, cik daudz dažādu uzdevumu vēl būs, 2kārt, skolas uzdevumi parasti izceļas ar diezgan augstu standartizāciju :)
[User Picture]
From:[info]amalija
Date:July 15th, 2004 - 10:22 pm
(Link)
Iekalšanai jēgu kaut kā nesaredzu. Sevišķi, ja matemātikas mācīšanās jēga vispār ir smadzeņu vingrināšana.
Neteiksi taču, ka MATEMĀTIKA JĀMĀCĀS, LAI VEIKALĀ NEAPKRĀPTU;)
[User Picture]
From:[info]lietuts
Date:July 15th, 2004 - 10:24 pm
(Link)
Soooreeeee!!! Algebrā lielākoties formulas nākas iekalt (((-;
[User Picture]
From:[info]amalija
Date:July 15th, 2004 - 10:26 pm
(Link)
iekalt vajag kādas desmit visa kursa laikā, tās pašas tiek lietotas tik bieži, ka iemācīšanās notiek automātiski.
Protams, ir jau arī dāmītes un jaunēkļi, kas bez iekalšanas nesaprot, kā taisnstūra laukumu izrēķināt;)
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 10:25 pm
(Link)
Tu man neticēsi, bet ir atšķirība starp tavu kā matemātikas skolotājas un padsmitgadīga puišeļa kā skolēna dzīves uztveri ;)))

P.S. Visas učenes tā saka par saviem priekšmetiem, btw :PP
[User Picture]
From:[info]amalija
Date:July 15th, 2004 - 10:30 pm
(Link)
Zini, šitas bik bija uzbrauciens:(
Paziņo vēl, ka skolotājām vispār labāk piezvanīt. Un vispār viņām ieteicams lietot caurejas līdzekļus, lai nerastos aizcietējumi.
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 10:37 pm
(Link)
Nu, tu sāki runāt nevis kā cilvēks, bet kā pedagoģiskā funkcija.. ;)
Ja netici, atzīsties, vai kāds kolēģis/kolēģe, kuru tu vērtē kā normālu vai labu sava aroda pārstāvi, tev ir kādreiz teicis "Ai, nu ko tad tas mans priekšmets, tas jau nav svarīgs, to jau var nemācīties"? ;) Ja jā, ko es ļoti apšaubu, tad pēdējos 10 gados pedagoģijā kaut kas ir būtiski mainījies ;)

Nē, to gan es nepaziņošu :)
[User Picture]
From:[info]amalija
Date:July 15th, 2004 - 10:49 pm
(Link)
Es, piemēram, mācu mākslinieku klasi, tb - dāmītes, kas paralēli beigs mākslas vidusskolu. Un visa mana programma ir vērsta uz to, lai viņām izdotos pēc iespējas nesāpīgi izlaipot cauri tiem matenes džungļiem, kas viņām ir neizbrienami. Izlaipot tā, lai ieskaiti varētu uzrakstīt sekmīgi, tā nenogriežot iespēju saņemt atestātu, un lai vakarus varētu ziedot savām skicēm un vēl kādam čalim.
Un līdzīgi rīkojas daudzi. Ne visi, protams.
Bet skolotāji nav idioti pēc definīcijas, kaut arī bieži un ļoti bieži par tādiem tiek pataisīti.
Un arī tagad es, velns viņu zina kāpēc, taisnojos par to, ko esmu darījusi un turpinu darīt visai profesionāli. Man līdz nejēgai sāp, tie stulbie, uzpūstie stereotipi! Tieši tāpēc, ka es neesmu kaut kāda funkcija. Es esmu cilvēks, kuram ik pa laikam prasa, par ko viņš strādā. Un šobrīd jau valdošais viedoklis ir tāds, ka reizēm gandrīz negribas teikt.
Un, protams, arī tie stereotipi nav radušies tukšā vietā. Protams, ir arī neprofesionāli un stulbi skolotāji. Bet ne visi. Tikai to jēdzīgo kļūst aizvien mazāk. Pasaki, Tu taču esi visai gudrs sabiedrības procesu zinātājs, kāpēc gan jēdzīgiem jauniešiem iet mācīties pedagoģiju? Lai varētu identificēties ar to pakakāt nespējīgo tantīti TV? Vai to ķērcošo dāmu, kurai jāpiezvana?
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 10:59 pm
(Link)
Paga, davai atgriezīsimies pie pamatiem.
Tu brīnījies, kādēļ tie tavi puiškāni risinājumus iezaurē, nevis izprot. Un es tev centos paskaidrot, kāpēc.
Tad tu teici:
> Sevišķi, ja matemātikas mācīšanās jēga vispār ir smadzeņu
> vingrināšana.
> Neteiksi taču, ka MATEMĀTIKA JĀMĀCĀS, LAI VEIKALĀ NEAPKRĀPTU;)

Es nesaku, ka tā nav, bet tas puiškāns, kurš grib spēlēt futeni, matemātikas jēgu redz nevis smadzeņu vingrināšanā, bet uzdoto mājasdarbu ātrākā atrisināšanā, lai tikai viņu liktu mierā. Un viss.

Kāpēc jēdzīgi jaunieši nekļūst par pedagogiem? A kāpēc viņi nekļūst par zinātniekiem? Tāpēc, ka valsts ir perversā sociālekonomiskā stāvoklī, par ko gari un plaši runā jau gadus 15.

Un neuztver visu tik personiski.
Īpaši TV reklāmas. Galu galā, tos cilvēkus, kuru priekšstati par dzīvi veidojas no mārketinga spiediena un tās škandalkastes seriāliem, enivei no pedagoģijas ir jātur pa gabalu.
[User Picture]
From:[info]amalija
Date:July 15th, 2004 - 11:26 pm
(Link)
Un kā tā tava loģika strādā situācijā, kad risināšanas laiks ir stingri reglamentēts - tā ir viena, vecāku apmaksāta stunda, kuras laikā viņam, tam puišelim, jāgūst max daudz labuma, jo viņš pats to ir izvēlējies, viņš ir tas, kurš netiek skolā, kurā grib, lalala?
Nu, labi, pati izdomāju - droši vien smadzenes strādā tā, kā radušas. Pēc vecajām shēmām.
Un tās shēmas nerodas mājasdarbu un motivācijas dēļ. Tur ir kas cits, dziļāks.
Un vēl - futeni IRLā spēlē ļoooti nedaudzi puišeļi. Lielākā daļa to dara virtuāli vai skatās, kā Pikačū spēlē. Statistika.
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 11:31 pm
(Link)
Visticamāk. Vai arī tajā skolā ne tik daudz viņš grib tikt, kā vecāki. Utt.

Man liekas, ka tas dziļākais ir cilvēciskais slinkums :)

Par pēdējo - nu, ja, tā varētu būt mūsdienās.
[User Picture]
From:[info]amalija
Date:July 15th, 2004 - 11:29 pm
(Link)
Ja pareizi saprotu, tad reklāmas izmanto sabiedrībā valdošos stereotipus sev vēlamā virzienā. Tās zināmā mērā atspoguļo valdošās vērtības. Ne tā?
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 11:37 pm
(Link)
Daļēji. Tas tomēr nekādi nav vienvirziena process, drīzāk sarežģīta daudzvirzienu vektoru shēma starp asīm Piemērošanās sabiedrības viedoklim, Sabiedrības viedokļa veidošana un Netradicionāls skatiens uz lietām, lai piesaistītu uzmanību.

Attiecībā par konkrētajām reklāmām - par hemoroīdiem neko nezinu, par ZZ: jā, protams, tā ekspluatē stereotipu par skolu kā vietu, kur skolēns pēc beigšanas negrib atgriezties.
[User Picture]
From:[info]lietuts
Date:July 15th, 2004 - 10:16 pm
(Link)
Viedi Vārdi. (-;
Daži skolotāji tik tiešām bieži vien nesaprot, ka viņu priekšmets NAV vienīgais, bet uzdod un prasa it kā tas būtu vienīgais visā semestrī...
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 10:19 pm
(Link)
Tak atceros vēl savus skolas gadus ;)
[User Picture]
From:[info]lietuts
Date:July 15th, 2004 - 10:23 pm
(Link)
Labāk tomēr darbā, ne??? ((-;
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 10:25 pm
(Link)
Jop! :)
[User Picture]
From:[info]amalija
Date:July 15th, 2004 - 10:19 pm
(Link)
Nu, bet ko tad es saku?
Matemātiku taču skolas līmenī var vispār nemācīties tādā zubrīšanas izpratnē. Manuprāt, ja smadzeņu vietā nav pūderis, pilnīgi pietiek ar ieklausīšanos skolotājā stundas laikā un bik smadzeņu piepūlēšanu tajā pat laikā.
Vismaz man pietika.
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 10:59 pm
(Link)
Tev ir talants :) Citiem tāda var arī nebūt ;)