Bitīštante - laikā apmaldījusies - [entries|archive|friends|userinfo]
Bitīštante - laikā apmaldījusies

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jul. 15th, 2004|09:31 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
LinkLeave a comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]amalija
Date:July 15th, 2004 - 10:49 pm
(Link)
Es, piemēram, mācu mākslinieku klasi, tb - dāmītes, kas paralēli beigs mākslas vidusskolu. Un visa mana programma ir vērsta uz to, lai viņām izdotos pēc iespējas nesāpīgi izlaipot cauri tiem matenes džungļiem, kas viņām ir neizbrienami. Izlaipot tā, lai ieskaiti varētu uzrakstīt sekmīgi, tā nenogriežot iespēju saņemt atestātu, un lai vakarus varētu ziedot savām skicēm un vēl kādam čalim.
Un līdzīgi rīkojas daudzi. Ne visi, protams.
Bet skolotāji nav idioti pēc definīcijas, kaut arī bieži un ļoti bieži par tādiem tiek pataisīti.
Un arī tagad es, velns viņu zina kāpēc, taisnojos par to, ko esmu darījusi un turpinu darīt visai profesionāli. Man līdz nejēgai sāp, tie stulbie, uzpūstie stereotipi! Tieši tāpēc, ka es neesmu kaut kāda funkcija. Es esmu cilvēks, kuram ik pa laikam prasa, par ko viņš strādā. Un šobrīd jau valdošais viedoklis ir tāds, ka reizēm gandrīz negribas teikt.
Un, protams, arī tie stereotipi nav radušies tukšā vietā. Protams, ir arī neprofesionāli un stulbi skolotāji. Bet ne visi. Tikai to jēdzīgo kļūst aizvien mazāk. Pasaki, Tu taču esi visai gudrs sabiedrības procesu zinātājs, kāpēc gan jēdzīgiem jauniešiem iet mācīties pedagoģiju? Lai varētu identificēties ar to pakakāt nespējīgo tantīti TV? Vai to ķērcošo dāmu, kurai jāpiezvana?
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 10:59 pm
(Link)
Paga, davai atgriezīsimies pie pamatiem.
Tu brīnījies, kādēļ tie tavi puiškāni risinājumus iezaurē, nevis izprot. Un es tev centos paskaidrot, kāpēc.
Tad tu teici:
> Sevišķi, ja matemātikas mācīšanās jēga vispār ir smadzeņu
> vingrināšana.
> Neteiksi taču, ka MATEMĀTIKA JĀMĀCĀS, LAI VEIKALĀ NEAPKRĀPTU;)

Es nesaku, ka tā nav, bet tas puiškāns, kurš grib spēlēt futeni, matemātikas jēgu redz nevis smadzeņu vingrināšanā, bet uzdoto mājasdarbu ātrākā atrisināšanā, lai tikai viņu liktu mierā. Un viss.

Kāpēc jēdzīgi jaunieši nekļūst par pedagogiem? A kāpēc viņi nekļūst par zinātniekiem? Tāpēc, ka valsts ir perversā sociālekonomiskā stāvoklī, par ko gari un plaši runā jau gadus 15.

Un neuztver visu tik personiski.
Īpaši TV reklāmas. Galu galā, tos cilvēkus, kuru priekšstati par dzīvi veidojas no mārketinga spiediena un tās škandalkastes seriāliem, enivei no pedagoģijas ir jātur pa gabalu.
[User Picture]
From:[info]amalija
Date:July 15th, 2004 - 11:26 pm
(Link)
Un kā tā tava loģika strādā situācijā, kad risināšanas laiks ir stingri reglamentēts - tā ir viena, vecāku apmaksāta stunda, kuras laikā viņam, tam puišelim, jāgūst max daudz labuma, jo viņš pats to ir izvēlējies, viņš ir tas, kurš netiek skolā, kurā grib, lalala?
Nu, labi, pati izdomāju - droši vien smadzenes strādā tā, kā radušas. Pēc vecajām shēmām.
Un tās shēmas nerodas mājasdarbu un motivācijas dēļ. Tur ir kas cits, dziļāks.
Un vēl - futeni IRLā spēlē ļoooti nedaudzi puišeļi. Lielākā daļa to dara virtuāli vai skatās, kā Pikačū spēlē. Statistika.
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 11:31 pm
(Link)
Visticamāk. Vai arī tajā skolā ne tik daudz viņš grib tikt, kā vecāki. Utt.

Man liekas, ka tas dziļākais ir cilvēciskais slinkums :)

Par pēdējo - nu, ja, tā varētu būt mūsdienās.
[User Picture]
From:[info]amalija
Date:July 15th, 2004 - 11:29 pm
(Link)
Ja pareizi saprotu, tad reklāmas izmanto sabiedrībā valdošos stereotipus sev vēlamā virzienā. Tās zināmā mērā atspoguļo valdošās vērtības. Ne tā?
From:[info]divi_g
Date:July 15th, 2004 - 11:37 pm
(Link)
Daļēji. Tas tomēr nekādi nav vienvirziena process, drīzāk sarežģīta daudzvirzienu vektoru shēma starp asīm Piemērošanās sabiedrības viedoklim, Sabiedrības viedokļa veidošana un Netradicionāls skatiens uz lietām, lai piesaistītu uzmanību.

Attiecībā par konkrētajām reklāmām - par hemoroīdiem neko nezinu, par ZZ: jā, protams, tā ekspluatē stereotipu par skolu kā vietu, kur skolēns pēc beigšanas negrib atgriezties.