Ak, es jau to arī zinu. :D Satiksmē piedalās lērums mērkaķu ar granātām.
Visā visvairāk man patika tieši tā taimera f-ja, proti, ka jau laikus zini, cik laika atlicis un vai braukt pie zaļā, vai iedegsies dzeltenais un būs jābremzē. Vismaz manā skatījumā paredzamība ļoti uzlabo satiksmes drošību. Otršķirīgs aspekts ir tā luksofora universālums. Un tikai trešām kārtām aizdomājos par to, ka kāds varētu neredzēt krāsas, jo diodēm principā var salikt maķenīt atšķirīgus spektrus, bet tās tad jau ir nianses, tāpat kā tas, ka viens diožu laukums elementāri var pildīt vairākas f-jas, piemēram, pārvērsties par maiņvirziena satiksmi regulējošo luksoforu vai papildsekciju. Patīk universālums kā tāds.
par mirgojošu zaļo un dzelteno + sarkano pavisam biju aizmirsis. :D Vo vells, kā skrien laiks.
Kopš ir atcelts tas mirgojošais zaļais, ir tā, ka dzeltenais ir paredzēts manevra pabeigšanai. Proti - iedegās dzeltenais - skatāmies - varam apstāties vai nevaram. Tas dzeltenā ilgums ir pietiekošs, lai pie atļautā ātruma (un ar rezervīti vēl) varētu paspēt vai nu laicīgi apstāties, vai arī pārdurt pāri pirms sarkanā.
Un vēl, kopš ir šādi, signālplāns ir tāds, ka dziestot dzeltenajam, sarkanais kādu brīdi deg visā krustojumā un tikai pēc tam kādam slēdzas zaļais. Līdz ar to, pat izbraucot krustojumu uz "oranžā" (t.i. kad dzeltenais mainās uz sarkano), risks dabūt sānā kādu ir minimāls, ja vien tas nebrauc uz tīra sarkanā. Vienīgi CP gan šis nepatīk. :))
Tā kā viss ir droši un kaut kādas sekundes tur ir pilnīgi liekas, tāpat arī kaut kāds grafisks zaļā atlikušā ilguma attēlojums - katrs to sapratīs pa savam un sāksies baigā raustīšanās, jo viena daļa metīs mierā dažas sekundes pirms 0, citi atkal vēl uz 0 brīvi brauks pāri. Esošā sistēma jau ir maksimāli muļķudroša savā vienkāršībā.
Par to universālumu - nu vispār ir tā, ka maiņvirziena luksoforus karina virs konkrētās maiņvirziena joslas, diezgan tuvu vienu pie otra un visā tās garumā. Šādam - vienam un atsevišķam (pie tam, krustojumā esošam) tur nav pielietojuma. Papildsekcija arī ir papildsekcija tāpēc, ka tā ir papildus, tai ir jāstrādā kopā ar pamatsekciju, nevis tā jāaizvieto - t.i. degot paildsekcijai, arī pārējam ir jāšancē pilnībā.
Vienīgais, ko es iedomājos, kur kaut kas universālāks par esošo varētu derēt, ir luksofori ar papildsekcijām, kur tās kaut kādos gadījumos varētu centralizēti slēgt ārā vai pārveidot (rādīt citādākas bultas), taču, pirmkārt, to var realizēt arī tad, ka katra krāsa ir savā kastē, otrkārt, cik bieži ir tādas situācijas? Un šis noteikti nav iemesls izjaukt esošo kārtību.
Visā visvairāk man patika tieši tā taimera f-ja, proti, ka jau laikus zini, cik laika atlicis un vai braukt pie zaļā, vai iedegsies dzeltenais un būs jābremzē. Vismaz manā skatījumā paredzamība ļoti uzlabo satiksmes drošību.
Otršķirīgs aspekts ir tā luksofora universālums. Un tikai trešām kārtām aizdomājos par to, ka kāds varētu neredzēt krāsas, jo diodēm principā var salikt maķenīt atšķirīgus spektrus, bet tās tad jau ir nianses, tāpat kā tas, ka viens diožu laukums elementāri var pildīt vairākas f-jas, piemēram, pārvērsties par maiņvirziena satiksmi regulējošo luksoforu vai papildsekciju. Patīk universālums kā tāds.
par mirgojošu zaļo un dzelteno + sarkano pavisam biju aizmirsis. :D Vo vells, kā skrien laiks.
Un vēl, kopš ir šādi, signālplāns ir tāds, ka dziestot dzeltenajam, sarkanais kādu brīdi deg visā krustojumā un tikai pēc tam kādam slēdzas zaļais. Līdz ar to, pat izbraucot krustojumu uz "oranžā" (t.i. kad dzeltenais mainās uz sarkano), risks dabūt sānā kādu ir minimāls, ja vien tas nebrauc uz tīra sarkanā. Vienīgi CP gan šis nepatīk. :))
Tā kā viss ir droši un kaut kādas sekundes tur ir pilnīgi liekas, tāpat arī kaut kāds grafisks zaļā atlikušā ilguma attēlojums - katrs to sapratīs pa savam un sāksies baigā raustīšanās, jo viena daļa metīs mierā dažas sekundes pirms 0, citi atkal vēl uz 0 brīvi brauks pāri. Esošā sistēma jau ir maksimāli muļķudroša savā vienkāršībā.
Par to universālumu - nu vispār ir tā, ka maiņvirziena luksoforus karina virs konkrētās maiņvirziena joslas, diezgan tuvu vienu pie otra un visā tās garumā. Šādam - vienam un atsevišķam (pie tam, krustojumā esošam) tur nav pielietojuma. Papildsekcija arī ir papildsekcija tāpēc, ka tā ir papildus, tai ir jāstrādā kopā ar pamatsekciju, nevis tā jāaizvieto - t.i. degot paildsekcijai, arī pārējam ir jāšancē pilnībā.
Vienīgais, ko es iedomājos, kur kaut kas universālāks par esošo varētu derēt, ir luksofori ar papildsekcijām, kur tās kaut kādos gadījumos varētu centralizēti slēgt ārā vai pārveidot (rādīt citādākas bultas), taču, pirmkārt, to var realizēt arī tad, ka katra krāsa ir savā kastē, otrkārt, cik bieži ir tādas situācijas? Un šis noteikti nav iemesls izjaukt esošo kārtību.
Vēl idejas? :)