Uz nesatikšanos

Melnais Baisulis


3. Janvāris 2018

Mario Batkovic un tava mūzikas gaume @ 11:30

Pamanīju feišukā, ka Zemlika piemin kādu Mario Batkoviču, kurš esot nonācis Rolling Stones "20 best avant albums" topā. Noklausījos vienu skaņdarbu un nodomāju – kārtējais tonālais repetitīvais lūpsteris (loopster ir labs vārds, lai raksturotu visus tos anoying minimālistus, kuri īsti nesaprot, ka minimālisms varētu būt kaut kas vairāk par neinteresanta materiāla daudzkārtēju atkārtojumu, turklāt bez jebkādu procesu/attīstības iesaistes). Bet, spriest par mūziķi pēc viena gabala ir nepieklājīgi, tāpēc uzliku vēl vienu gabalu. Atkal tas pats. Trīs lietas labas lietas, es nenodomāju, tomēr uzliku arī trešo gabalu. Ok, Rolling Stones apskatnieks ir nekompetents lohs, kurš neko nesaprot no mūzikas. Varbūt paklausīšos citus topa dalībniekus un mainīšu viedokli. Un ja mēs runājam par apskatniekiem, man tik ļoti ir apnicis, ka par mūzikas ekspertiem uzstājas cilvēki, kuriem ne tikai nav mūzikas izglītības, bet vienkāši nav pieredzes un izpratnes par to, kas jau ir izdarīts un vispār – kas ir kas.

Varbūt šis gads ir labs, lai beidzot beigtu klusēt un sāktu runāt to, ko es domāju par mūziku sev apkārt. Es taču esmu nozares speciālists, kāpēc man kautri klusēt, ja apkārt notiek leimums? Īstenība man ir arguments, kāpēc. Jo tas viss pārsvarā būs negatīvi un kam gan patīk cilāt sūdus?

 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]rkktzd
Date: 3. Janvāris 2018 - 19:20
(Link)
bet mākslas kritika vispār ir kkas baigi skečī. nav nekādu atskaites punktu. pa lielam tas atduras tikai pret personisku patīk/nepatīk. tāpēc es vnk ignorēju tādus. ā nu der reizēm lai kopējās tendences nočekotu.
es nedomāju, ka mākslas vērtētājam ir vajadzīga izglītība konkrētajā mākslā, tas novestu pie tā, ka mūziķi komponē mūziķiem, gleznotāji gleznotājiem utt. pazūd craftmanships, kas patiesībā jau lielā mērā ir pazudis
[User Picture Icon]
From:[info]rkktzd
Date: 3. Janvāris 2018 - 19:56
(Link)
nē, ok, ir jābūt sajēgai par tehniskām niansēm. pārsvarā laikam to nodrošina izglītība.
[User Picture Icon]
From:[info]3_5469mhz
Date: 4. Janvāris 2018 - 10:52
(Link)
Man liekas, ka mākslas kritika ir padarīta skečī tieši kritēriju relativizēšanas dēļ, zin'kā visiem tak ir tiesības un nevienu nedrīkst apbižot. Tam ir plusi un mīnusi. Pluss, piemēram, ir tāds, ka uzreiz ir iespējas talantīgiem māksliniekiem (un ne obligāti ar mūzikas izgl.), kas piedāvā neordināras idejas, kuras lec ārā no stingriem kritērijiem, mīnuss savukārt ir tas, ka "katrs mudaks tagad ir mākslinieks". Man šķiet, ka ideāls variants varētu būt, ka kritiķis ir pieredzējis konkrētās mūzikas žanra/stila jomā, tā lai var spriest žanra ietvaros + ar muzikālu izglītību. Protams, ka mūz. izglītību iegūst arī visādi jampampiņi un pati par sevi tā nav nekāds garants, viss vienmēr atkarīgs no konkrēta cilvēka, tomēr pēc savas pieredzes varu teikt, ka tā ļoti labi atver ausis visai plašā nozīmē – gan tehniski, tādā ziņā, ka var dzirdēt kaut kādu profesionalitātes trūkumu, ja tāds ir, gan tādā ziņā, ka var sevī vairāk sabāzt muzikālās informācijas (plašā nozīmē) un tādējādi veidot plašāku skatījumu uz to, kas ir noticis un līdzarto spēt labāk reflektēt par to, kas notiek. Labprāt par to vēl padiskutētu, kad tiksimies.
[User Picture Icon]
From:[info]miligrami
Date: 7. Janvāris 2018 - 16:15
(Link)
noteikti raksti. man interesētu lasīt, tiešām.
[User Picture Icon]
From:[info]3_5469mhz
Date: 8. Janvāris 2018 - 00:05
(Link)
Paldies, tad man ir papildus motivācija. Tikai man ir jāsaprot, kad ir butthurt's un kad objektīvas muzikālas problēmas ;) Tas dažkārt nav viegli.

Uz nesatikšanos

Melnais Baisulis