20:12:
atradu vēl samērā nesen uz Dz. dienām skricelētu un nepabeigtu "aktuālo viedokli"
Atverot tīmekļa adresi http://www.dzejasdienas.lv un uzmetot skatienu, šķiet, psākumu simbolizējošajam attēlam, pirmā doma bija „bet protams!”. Attēlā, kas kā šķiet, reizē pilda logotipa un ilustrācijas funkcijas, ir attēlota seja, kurā jaušama eksistenciāla atsvešinātība un atteikšanās no pilsoniskās pasaules. Šos vaibstus pasvītro it kā pavirši vilktās līnijas, kas rada bērna zīmējuma efektu. Jā, nenoliedzmi, tas ir īsts dzejnieks. Tas ir dzejnieks, kādu viņu pazīst lielākajā daļā auditorijas, kas uz anketas jautājumu „Ko jūs lasāt no latviešu literatūras?” apmulsumā ātri novelk kaut ko par Raini un Čaku, ko atceras no skolas solā iekaltās informācijas. Dzejnieki viņiem no vienas puses saistās ar veciem, solīdiem onkām ar rūpīgi koptu bārdiņu un senilām asprātībām, bet no otras puses tie ir MTV adepti – noslēpumaini, pievilcīgi džeki, kuros ir kaut kas no Kobeina un Merilina Mensona. Nesaprastie, kurus nemaz arī nav jāsaprot, tikai jāpabrīnās par viņiem un pēc tam korišu lokā pie cigaretes jāpavelk uz zoba. Meitenēm protams ir savas intereses. Vistipiskāk laikam šī situācija redzama skolās, kur uz Dzejas dienām literatūras skolotājai ir nerakstīts pienākums uzaicināt vismaz vienu dzīvu dzejnieku. Dzejas dienu logotipā redzamais tēls apbrīnojami labi sadzīvo ar šiem infantīlajiem priekšstatiem. Tas necenšas radīt jaunu skatījumu, tikai reģenerē jau esošo. Šādi veidotas sejas rotā grāmatu vākus, CD vāciņus un vientuļu vidusskolnieču diensgrāmatu lapas. Skumjš ir apstāklis, ka šis tēls piesaista tieši to auditorijas daļu, kas no pašas literatūras negaida neko; varbūt vienīgi skandālu. Viņi ir nākuši uz šovu. Savukārt potenciālo auditoriju, kas iet uz pasākumiem, lai klausītos, šis tēls var tikai atgrūst – ja vien viņi paši nav literāti, kas ierāvušies savā Teksta pasaulē un nemēdz skatīties, kas tad notiek tur ārā. Tā ir samierināsanās ar esošo situācija vai pat demonstratīvs apmierinājums ar to. Ko Rainis tur teica par alkām pēc cita veida. Tas pats Rainis, kura rokraksts pievienots logotipam. Galu galā Dzejas dienas ir tikpat kā vienīgā dzejnieku došanās „tautās” ar šo jēdzienu saprotot sociāli nedefinētu cilvēku kopumu. Līdz ar to loģiski būtu mūsdienu Latvijas dzejnieka tēlu pasniegt gluži vienkārši nebanāli; ar laika garam atbilstošu konceptuālo un formas risinājumu.
Comments
rakstīts iz mārketinga pozīcijām bezmazvai
Skumjš ir apstāklis, ka šis tēls piesaista tieši to auditorijas daļu, kas no pašas literatūras negaida neko
------------------------------------
hm, es piemēram, neko no literatūras arī negaidu. domāju, varu netīstīt tālāk domu, kāpēc... :)
From: | |
Date: | 4. Novembris 2005 - 21:11 |
---|
| | | (Link) |
|
nu ko jūs vislaik spēlējat to teātri, tos stilīgos nesaprastos vīpsnātājus, tas ir šķebīgi un tik apnicīgi
From: | |
Date: | 4. Novembris 2005 - 21:28 |
---|
| | | (Link) |
|
nē, Tu esi viens no viņu tusiņa, tāds pats, varētu padomāt, ka būt jaunajam dzejniekam toč nozīmē kaut kādu zīmogu pierē, šito stulbo domu gājienu. vot, Tu piedod man tagad, es negribu būt ļauna, bet jūs taču visi forši cilvēki esiet, ko, nu nafig tā poza nafig, ā trauslās dvēseles aizsardzībai, bļ, nīkuļi, ejiet uz šautuvi vai taekvando
vienalga nesapratu tevis sacītā saikni ar manis sacīto postā.
ja tu par cinismu un ņirgšanu kā par pašaizsardzību - tā nav tikai pašaizsardzība. šajā pozīcijā esmu gan pret Tukiša bezkompromisu cinismu, gan tavu reliģiski motivēto pārliecību. vēljoprojām nesaprotu, kur tu šajā "viedoklī" saskatīji šo stafu. paskaidro, lūdzu
From: | |
Date: | 4. Novembris 2005 - 21:46 |
---|
| | | (Link) |
|
nē, paliekam labāk pie slēdziena, ka nesaprotamies. šitie 'paskaidro' nekam neder
nicinājumu tavai reliģiskajai pārliecībai? es to nenicinu
labi, tev nav tās pārliecības. bet es tevi nenicinu. man ir zināmas iebildes pret taviem izteicieniem tāpat kā pret jebkādiem citu cibiņcilvēku izteikumiem
par to, ka jūs pieņemat lomas, ko izvēlās citi. tēlojat dzejniekus.
("show me your kung fu")
ā tev taču iet pie sirds tas feiss un patīk ar to identificēties - tur jau tā sāls. sorrii, biku vairāk pazīstot vizuālās mākslas varu teikt, ka ir DAUDZ adekvātāki vizuālās izteiksmes līdzekļi tieši šīm pašām izjūtām. bet vienalga tā nav nekāda ironizēšana Tukiša tradīcijās
From: | |
Date: | 4. Novembris 2005 - 21:47 |
---|
| | | (Link) |
|
un par to feisu, mīļo vilk, man tiešām ir dziļi nospļauties
labi, sorī. nesapratu tevi, tu laikam arī nesprati mani
šai pilsētā
Godīgi sakot, par to, ka skolās gluži kā zem lupas parādās sab. tend. gaidīt cirku un šovu, nevis dzeju un dzīvus dzejniekus, absolūti piekrītu.