Kitty McOutrage - [entries|archive|friends|userinfo]
Kitty McOutrage

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[2. Nov 2025|19:58]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Mūzika |hole - violet]

Es neesmu kristiete. 'Tehniski' esmu, jo 11 gadu vecumā mani kristīja luterāņu baznīcā, bet citādi manas attiecības ar kristietību daudz gadus ir bijušas vairāk vienaldzības-ienaida-nolieguma dimensijās un tikai pamazām es nonacu vietā, kur es kristietību varēju ieraudzīt un kaut cik saprast. Man šķiet, ka es to varu tāpēc, jo esmu ticīga. Man ir bijušas problemātiskas attiecības ar kristietību, bet ne ar ticību per se vai sajūtu, ka katra mūsu šūna un asinsvads ir dievišķas inteliģences radīts un, lai arī ko mēs darītu, tas tā arī vienmēr paliks. Man vajadzēja laiku, lai saprastu (un, varbūt tas izklausās kā zaimošana, neņemiet ļaunā), ka dievišķais manifestējas caur cilvēkiem un tādēļ tiek pieļautas visvisādas interpretācijas un kļūdas. Tādēļ mums ir daudz reliģiju un daudz noziegumu reliģiju vārdā. Tas nav tāpēc, ka dievišķais mūsos nebūtu īsts, bet tāpēc, ka mēs esam tikai cilvēki. Noliegt, ka kristietības ietekme ir daudzos aspektos bijusi negatīva, ir kļūda un pārsvarā visi to jau zina un nenoliedz, tas, kas parasti tiek aizmirsts, ja nepiederi kristiešiem, ir pozitīvais pienesmums, ko kristietība ir cilvēcei devusi. Ar kaut kādu uzskaitījumu es nevienu nepārliecināšu, ja ir vēlme, tad to var meklēt, jo, kas meklē, tas atrod.

Saistībā ar feminismu. Es noklausījos 5dienas Brīvo Mikrofonu LR1 un tur ir raidījuma viešņa, žurnāliste, kas vada un zvana klausītāji. Žurnāliste un viešņa abas pauž savu pozīciju - atbalstu SK un ir tikai daži zvanītāji, kas zvana un saka, ka ir pret. Katrs no viņiem tiek 'nolikts pie vietas' lr1 ēterā no žurnālistes un viešņas puses.
Man atmiņā palika viens vīrietis, kurš zvanīja un teica, ka viņam gribas audzināt savu dēlu tā, lai viņš zina, ka sievietes vīriešiem ir jāaizstāv. Uz ko žurnāliste atbildēja: ka viņš var audzināt dēlu, kā vēlas, bet piebilda: man nevajag, lai kāds vīrietis mani aizstāv, es pati sevi varu aizstāvēt. Un viņa ar viešņu norādīja, ka šādi cilvēki ir tik dziļi iegrumuši stereotipos, ka pat to neapjēdz.

Tas, kur kristietība, manuprāt ir godīga, ir tajā, ka tā atzīst atšķirības starp dzimumiem un neuzskata, ka tās ir tikai tīri fiziskas. Un kristietība vēlas, lai vīrietis uzņemas vadošo lomu. Tam var nepiekrist, bet, ja mēs sakām, ka 'it doesnt make any sense whatsoever', tad man šķiet, ka mēs melojam paši sev. Ne katrs vīrietis ir uz to spējīgs, bet kristietības gadījumā, imho, tas ir par jābūtību un par atbildības uzņemšanos un par to, ka dzimumi viens otru papildina, nevis pretstata.

Tagad, kas attiecas uz feminismu, tad vienu no tā centrālajām problēmām, manuprāt, lieliski noformulēja Yves Christen savā darbā "Sex Differences": "No vienas puses feministes mēģina no jauna atspirdzināt sieviešu dabu, kas šķietami bijusi noliegta un atsvešināta gadsimtu garas apspiešanas rezultātā; no otras puses, viņas noraida šo dabu kā seksisma radītu mītu."
Linkir doma

Comments:
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:2. Novembris 2025 - 22:08
(Link)
/"No vienas puses feministes mēģina no jauna atspirdzināt sieviešu dabu, kas šķietami bijusi noliegta un atsvešināta gadsimtu garas apspiešanas rezultātā; no otras puses, viņas noraida šo dabu kā seksisma radītu mītu."/

Man šķiet ka sausais atlikums no feminisma kurš meiko sensu ir: Cilvēki ir saprātīgas būtnes, intelekti. Tas ir vienīgais kritērijs kā salīdzināt un šķirot cilvēkus. Visas pārējās atšķirības ir a) sekundāras b) savstarpēji papildinošas.

Tādā veidā seksisms ( pret ko ir feminisms) un rasisms ir kļūdas vienādā veidā - ne tas vērtēšanas kritērijs.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:3. Novembris 2025 - 13:37
(Link)

ceru, ka tu pamanīji: konvencija aizstāv sievietes. konvencijas pretinieks sacīja, ka grib aizstāvēt sievietes, bet konvencijas (par sieviešu aizstāvēšanu) atbalstītāja teica, ka nevajag aizstāvēt sievietes. un visiem tas likās loģiski!

[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:3. Novembris 2025 - 14:13
(Link)
:) un skaidrojums no neuzticama avota:

... konvencija nesaka, ka vīrietim nav atļauts būt noteicējam vai “dominēt” ģimenē vai darbā, un tā neraksta par hierarhiju vai lomas sadalījumu.

Tās būtība ir:

Nedrīkst izmantot vardarbību vai pazemošanu kā dominēšanas līdzekli.

Vardarbība pret sievietēm (vai ģimenes locekļiem) nav attaisnojama ar tradīciju, kultūru vai “vīrieša lomu”.

Valstij jānodrošina, ka cietušie tiek aizsargāti, varmākas sodītas un sabiedrība izglītota par dzimumu līdztiesību.

Tātad dominēšana pati par sevi nav aizliegta, bet tā nevar pārvērsties vardarbībā, kontrolēšanā vai diskriminācijā.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:3. Novembris 2025 - 15:09
(Link)
Ja par Jauno derību, tad tāda uzsvara uz vīrieti kā dominējošo īsti nav. Ir laikmeta konteksts, bet ne norāde par dominanci.
Man ļoti precīza labbūtības un līdzsvaru apliecinoša šķiet Vecās derības pašā sākumā Mozus grāmatas 2. nod. minētā norāde "vīrs atstās tēvu un māti un pieķersies savai sievai, un tie kļūs par vienu miesu" Nevis dominēs (uzņemsies vadošo lomu), bet būs viens - līdzvērtīgs pāris. Kā jau mini, dzimumi viens otru papildina.
From:(Anonymous)
Date:5. Novembris 2025 - 02:35
(Link)
Lūdzu, nemelo, bet izlasi to Labo Grāmatu vēlreiz. Gan Jēzus, gan Pāvils pauž skaidru dzimumu hierarhiju un dievišķu patriarhiju. Nevajag gejiskot vai feminizēt Dieva skaidri atklāto patiesību.