tante

Jun. 26., 2008 | 05:55 pm
No:: tante

te ir sanjemtais citaats =
"Ņēmu šos....





Uzņēmuma konkurētspējas jēdziens ietver dažādus ekonomiskos rādītājus, kuri raksturo uzņēmuma stāvokli nozares tirgū. Šo rādītāju kopums var saturēt gan preču kvalitāti raksturojošus rādītājus, gan faktorus, kuri kopumā raksturo uzņēmuma preču ražošanas un noieta ekonomiskos apstākļus.

Uzņēmuma konkurētspēja un produkcijas konkurētspēja ir cieši saistīti jēdzieni. Uzņēmuma spēja konkurēt noteiktā preču tirgū ir tieši atkarīga no preces konkurētspējas un uzņēmuma darbības ekonomiskajām metodēm, kuras savukārt iespaido konkurences cīņas rezultātu.

Uzņēmuma konkurētspējas līmeni lielā mērā ietekmē zinātnes un tehnikas līmenis un ražošanas tehnoloģiju pilnveidošanas līmenis.

Uzņēmuma konkurētspējas analīzes uzdevums ir noskaidrot tos faktorus, kuri iedarbojas uz pircēju attieksmi pret uzņēmumu un tā produkciju tirgū, uz uzņēmuma tirgus daļas izmaiņas konkrētā tirgū.

Katram uzņēmumam ir svarīga savu vājo un stipro pušu analizēšana, lai novērtētu savas reālās iespējas konkurences cīņā un izstrādātu tādus pasākumus, kuru sekmīga norise varētu paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju un nodrošināt uzņēmuma panākumus.

Mārketinga pētījumu procesā uzņēmuma konkurētspējas novērtēšanai lieto dažus skaitliskus rādītājus, kas liecina par uzņēmuma stabilitātes pakāpi, spēju ražot produkciju, kura pieprasīta tirgū un nodrošina uzņēmumam stabilus ienākumus. Pie šādiem rādītājiem pieder tālāk aprakstītie rādītāji.

Peļņās attiecība pret kopējo apgrozījuma summu rāda, vai uzņēmuma konkurētspēja, salīdzinot ar iepriekšējiem periodiem ir mainījusies. Šī rādītāja palielināšanās liecina, ka uzņēmuma konkurētspēja ir palielinājusies.

Pārdotās produkcijas vērtība attiecībā pret ražošanas krājumu vērtību rāda, ka notikusi vai nu pieprasījuma samazināšanās pēc gatavās produkcijas, vai izejvielu krājumu palielināšanās. Šī rādītāja samazināšanās liecina par krājumu aprites palēnināšanos.

Pārdotās produkcijas apjoma attiecība pret debitoru parādu summu rāda, kāda realizētās produkcijas daļa ir tikusi pārdota klientiem uz kredīta. Parasti, jo augstāks pieprasījums, jo mazāks ir uz kredīta pārdoto preču apjoms. Šī rādītāja pazemināšanās rāda, ka uz kredīta pārdoto preču apjoms ir samazinājies."

# | view all comments


Reply

No:
( )Anonīms- ehh.. šitajam cibiņam netīk anonīmie, nesanāks.
Lietotājvārds:
Parole:
Temats:
Tematā HTML ir aizliegts
  
Ziņa: