mana mīļā valsts&valdība

« previous entry | next entry »
Mar. 6th, 2007 | 03:28 pm
mood: shit

http://www.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=30285193 "Informatīvais ziņojums"

Beidzot pieņemts slavenais inflācijas apkarošanas plāns. Izlasot preses relīzi, man vemt gribējās ... aizmirsti par dzīvokļa kredītu, jo jāsakrāj nauda pirmajai iemaksai. Naudas vērtību noēd inflācija citām precēm un pakalpojumiem, kurus patērējam ikdienā un kuru cenas arī nemitīgi kāpj! o.k., es saprotu, ka valsts iestāde noteikti nav tā īsta vieta, kur strādāt un pelnīt, domājot par nākotni. Taču kādā darbā 23gadīgs zaķis bez sakariem un senčiem ar īpašumiem var sakrāt pirmai iemaksai 50m^2 nebrūkošā un sanitārājām, ugunsdrošības un citām civilizācijas prasībām atbilstošā miteklī?!

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {16}

Flēra

(no subject)

from: [info]fleur
date: Mar. 6th, 2007 - 03:49 pm
Link

vēl jau saeimai lemt

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 6th, 2007 - 04:11 pm
Link

es domāju, ka Saeima nobalsos par! Ja jau EM ir izlaidusi cauri šo vājprātu, tad arī koalīcijas iekšējā opozīcija TB/LNNK, kas šad tad tomēr mēdz balsot pret valdošo kliķi, nobalsos par. ZZS? par vāju ... palasot to ziņojumu un pasākumu sadaļu patēriņa cenu pieaguma ierobežošanai gribas paņemt rokās makroekonimikas grāmatu un kliegt ...

Reply | Parent


zii

(no subject)

from: [info]zii
date: Mar. 6th, 2007 - 05:00 pm
Link

Kamoon!
Labi, man, tev, šis lēmums ir nepopulārs, cik vien nepopulārs var būt. + AB 2.4 l dzinējs arī dabūs ciest. BET...
Tas vājprāts, kas šobrīd notiek ar kredītu ņemšanu, pārtērēšanu un bieži vien bezjēdzīgu līdzekļu šķiešanu kur vien pagadās novedīs pie pārkaršanas un personiskiem bankrotiem agri vai vēlu - ja tev ir iespēja un kārdinājums patēriņa kredītu notriekt, tu tā arī visdrīzāk darīsi. Un tālāk? Kas un kad atmaksās? Inflācija visticamāk pieaugs ātrāk nekā tavi ienākumi, so neticu, ka tik necietīsi no ikmēneša izdevumu īpatsvara palielināšanās. Un dzīvoklis bez pirmās iemaksas... sorry, bet nav nopietni. So pēc 40 gadiem tavā īpašumā būs - labi ja - 40 gadīgs dzīvoklis?! Hm.
Es laikam atbalstu šo ieceri. Labi, neiedziļinājos visos makro aspektos, bet kopumā man ir sajūta, ka iekš LV daudziem kreditēšana ir pārāk liels 'kārdinājums', lai to vajadzētu ierobežot.

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 6th, 2007 - 05:35 pm
Link

Es nedomāju par lēmuma popularitāti vai nepopularitāti, bet gan par šī lēmuma saturu, makroekonomisko pamatojumu un reālo ietekmi jeb efektu uz inflāciju. Nekas cits, kā cīņa ar sekām. Kāpēc cilvēki ņem kredītus - ne jau tāpēc, ka algas nenormāli strauji pieaug, jo oficiālais algu pieagums ir stipri mazāks (un smieklīgs), salīdzinot ar izsniegto kredītu pieaugumu. Runa ir par naudas masu, kas ir ārpus budžeta - nelegālie biznesa darījumi, narkotikas, kontrabanda, kukuļdošana, aplokšņu algas etc. Un arī ieviešot bankām prasību kredītspēju izvērtēt pēc legālajiem ienākumiem, cilvēki mācēs uzrādīt tantes 3 zelta podus, da jebko ...
Tas tiesiskais nihilisms šajā valstī (kā tik kaut ko apkrāpt, apčakarēt), cilvēku bada sindroms un valdības mazspēja domāt ilgtermiņā, paskatīties citu valstu pieredzi un beigt vienreiz spēlēties savā smilškastē, kur tiek dalīti kāposti - lūk, par to man sāp sirds! Osis, Karnīte? Ko viņi par šo visu varētu pateikt?! Vai viņi savās prognozēs un viedajos spriedelējumos ir spējīgi redzēt tālāk par savu degunu un grāmatas vāku? Vai viņi zina, ka Latvijā vēl joprojām zog un izsaimnieko, ka tiek veiktas manipulācijas, ka valsts uzņēmumu padomēs tiek salikti savējie čomi, ka muitas ierēdņi, ārsti un ceļu policisti vēl joprojām saņem oficiālus grašus, bet dzīvo no kukuļiem un 'pateicībām par labi padarītu darbu"?! Nē, viņi tikai spēj gudri spriedelēt, ka ir jāceļ produktivitāte, jākontrolē būvmateriālu un degvielas tirgus, bet viņi nezina tos spēles noteikumus un reālo situāciju, kādā tiek pieņemti lēmumi! Un tieši tāpēc ŠIS PLĀNS IR VIENS LIELS BULLSHITS, JO TAS NEATKLĀJ DZIĻĀKOS INFLĀCIJAS CĒLOŅUS UN IZVĒLĒTIE PASĀKUMI NEBŪS EFEKTĪVI!

P.S. Ne jau valdības lēmums, bet mans viedoklis dažiem varētu šķist nepopulārs ...

Reply | Parent | Thread


zii

(no subject)

from: [info]zii
date: Mar. 6th, 2007 - 11:03 pm
Link

LOL - paprasi DAN, ko viņš saka par Osi un Karnīti, painteresējies tai pašā EkMinā, ko tur par Osi runā, pardon, aizej uz blakus departamentu un piemini "K.....a" vārdu... :D

Bet par tēmu - FINE, ko tad tu piedāvā? Liec pretī.
Bet atceries - tā, lai vilks paēdis un kaza dzīva - tobiš, lai tie vienkāršie cilvēki saņemtu normālus pabalstus un lai valsts neaizietu pa pieskari budž.deficīta dēļ.

Par nihilismu - neatliek nekas cits kā rēķināties ar gadsimtu, kurā dzīvo. Šī gadsimta key word = consumerism. Tāda ir šodienas cilvēka daba. Ja tas ir tas, par ko tu runā, tad nafig makroekonomikai pieskarties. Tā ir drīzāk cilvēka psiholoģija, ko ietekmē tirgū pieejamo preču apjoms, mārketings, pieaugošais ienākumu līmenis (demand) un - attiecīgi ģimene. So - mikroekonomika :)

Par zagšanu un manipulāciju - jā, piekrītu. BET - mēs šos cilvēkus paši ievēlam. Es neticu utopiskāpārmaiņām bez zagšanas, kara vai upuriem. Sorry, reality.
Besides - konkretizē, tad sarunu varam turpināt. Par kurām zādzībām tieši tu runā?

Man arvien vairāk un vairāk sāk rasties sajūta, ka valdība nemaz tik korumpēta nav. Un ka ne tur tā vaina, bet katrā mūsos atsevišķi. Jo kopā bļaut mēs mākam un visā vainot valdību arī. Bet izkustināt pakaļu no budžeta apmaksātas vietas, kur, lasi starp rindām, jāmeklē pievienotā vērtība ar lupu, jo "tāpat jau nekas daudz nemainīsies, cilvēki ir pārgruzīti ar darbiem", mēs arī līdz šim neesam uzdrīkstējušies. So then...?

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 7th, 2007 - 10:13 am
Link

Tas, ko es piedāvāju, ir progresīvais iedzīvotāju ienākumu nodoklis un ienākumu deklarēšana ar atbilstošu kontroles mehānismu, kas jau ir sen kā nokavēts pasākums! Problēma ir tāda, ka no sociālās ekonomikas viedokļa mums veidojas milzīga plaisa starp turīgo un zemāko slāni, bet iztrūkst ikvienā attīstītā tirgus ekonomikas valstī esošais vidējais slānis, ko tradicionāli veido tieši skolotāji, ārsti un klerki (gan publiskā, gan privātā sektorā!).
Valstij nav jāaiziet pa pieskari budžeta deficīta dēļ, bet ir efektīvi jāiekasē nodokļi un jāizmanto šī nauda vērtību radošos projektos prioritārā secībā - vispirms ir jāsakārto infrastruktūra!!
Par ievēlēšanu - es jau teicu, ka pēdējās vēlēšanās bija viszemākā aktivitāte. Kas man savukārt liek domāt, ka saprātīgākā daļa nebalsoja! Mums Latvijā nav politiskās kultūras. Ja partijas atļaujas bļaustīties ar solījumiem samazināt iedzīvotāju ienākumu nodokli, kas tieši iedzīvotājiem ar zemiem un vidēji zemiem ienākumiem būtu būtisks atvieglojums, tad šobrīd mēs saņemam tieši pretējo!
Par zagšanu un naudas izsaimniekošanu ... :D Tā nav tikai populistiska frāze, bet realitāte ministriju līmenī! pat "caurspīdīgais struktūrfondu apsaimniekošanas process" ir vienkārši izsmiekls, ja atceramies gadījumu ar S&G. Parunājot ar cilvēkiem, kas ir vērojuši šos procesus un kas zina vairāk nekā tiek rakstīts presē (!), atklājas milzum daudz faktu! Gan par digitālajām televīzijām, gan par fiktīviem līgumiem padotības iestādēs, gan par patiesajiem Lemberga apsūdzības iemesliem. Bet kā jau es teicu - jo mazāk tu zini, jo skaistāka tev šī dzīve liekas!!! Nav jābūt utopiskām pārmaiņām, cilvēkiem beidzot ir jāsajūt atbildība par to, ko viņi dara! Varbūt tā ir daļa no patērētāju sabiedrības, taču otrs mīnuss ir atbilstošas izglītības trūkums, kas ilgtermiņā mūs ievedīs vēl lielākā purvā!
Principā, ja mēs palasām to sadaļu, kur ir pasākumi patēriņa cenu ierobežošanai, tad man ir jāpiekrīt Karnītei - tas patiešām ir pretrunu pilns un ar deklaratīvām frāzēm! Ja netiks palielinātas algas sabiedriskajam sektoram, tad emigrāciju uz Īriju u.c. valstīm turpināsies, un tad Kalvītis varēs turpināt brīnīties un deklarēt, ka Latvijā pirktspēja neatbilst cenu līmenim :D Nu jā, cilvēki, kas ir aizbraukuši peļņā uz ārvalstīm, nereti sūta naudu saviem radinikiem, šur tur tiek celtas mājas, dzīvokļi, veikti remonti ... bet Kalvītis brīnās!
Ar jēdzienu "valdība" nebūt nav tiešā veidā jāsaprot Ministru kabinets, bet viss aparāts, kas pieņem lēmumus. Ne valdībā, ne Saeimā nav tie gudrākie un ietekmīgākie cilvēki - viņiem aiz muguras stāv t.s. pelēkie kardināli, kuri publiskās figūras rausta kā marionetes! Dažs labs no mums ir stipri tālu no realitātes ...

Reply | Parent | Thread


zii

(no subject)

from: [info]zii
date: Mar. 7th, 2007 - 01:41 pm
Link

=> progr. IIN = fine
=> Infrastruktūra = jāsakārto, piekrītu, tāpat piekrītu, ka tas arī tike jau darīts.
=> politiskā kultūra. Hm. Mēs jau runājām, ka LV demokrātijā ir maz pieredzējusi, so kultūra nav vēl izveidojusies un tik drīz vēl neizveidojusies. + kamēr cilvēki nebūs kompensējuši savu "bada sajūtu", primārais vienmēr būs savs maks, nevis sabiedrības labklājība kopumā. Vidējais latvietis šai paaudzē diez vai sajutīsies paēdis.
=> thnx par piemēriem. Digitālo tv un Lembergiādi - no comments. No otras puses - Latvijā es neredzu alternatīvu. Mūsu uzraudzības institūcijas nav tik stipras. Fine, jā, atduramies pret izglītību atkal, tur nav ko piebilst.
=> algas pašas izlīdzināsies. Arī sabiedriskajā sektorā, pēc tam, kad tas būs atčohnījies, ka lielākā daļa darb. aiziet uz privāto, kas, savukārt, ir noreaģējis uz Īrijas sindromu ātrāk un algas JAU sācis celt ievērojami.
=> pelēkie kardināli... ir bijuši un būs visur, kur notiks jebkāda saskare ar varu. Vara samaitā, vienmēr un visur, jebko.

Ja godīgi... man nav iebildumu, ka šī valsts iet uz leju. Lielākā daļa tās iedzīvotāju to ir pelnījuši, musu morālā kultūra pūst un pūst arvien tālāk. Var jau prasīt, lai izglītības sistēmā notiktu reformas, bet kamēr reformas nenotiks katrā no mūsu ķobjiem uz pleciem (so = par stipru ģimeni!), nekādi uzlabojumu nelīdzēs. Might be tas izskaidro, kāpēc man ir depresija attiecibā uz savu izglītību un kompetenci.

Reply | Parent


(no subject)

from: [info]ab
date: Mar. 6th, 2007 - 06:14 pm
Link

eee, kas ir ar maniem 2.4 litriem!? es kaut ko esmu palaidis garaam?

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 6th, 2007 - 06:24 pm
Link

iespējams, ka pasākums "Pārskatīt vieglo automobiļu nodokli, ieviešot papildu nodokli par dzinēja tilpumu un iznešu daudzumu" varētu attiekties uz Tevi ... skat. 2. un 3. pielikums tajā linkā ...

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]ab
date: Mar. 6th, 2007 - 06:27 pm
Link

un kaa tas apkaros inflaaciju? es jau tagad maksaaju nodokli, kas apreekjinaas no mashiinas masas.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 6th, 2007 - 06:36 pm
Link

Tev būs mazāk naudas, ko tērēt, jo daļu no Taviem ienākumiem (kurus Tu patērē citu produktu iegādei, veicinot pieprasījumu un radot iespēju palielināt cenu!) savāks valsts caur lielāku nodokli/nodevu!
bet ar to jau viss nebeidzas ... arī valsts šo naudu tērē, tā kā loģika šādā mehānismā attaisnojas valstī, kurā budžets tiek izsaimniekots mazākā apmērā nekā Latvijā ..

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]ab
date: Mar. 6th, 2007 - 06:41 pm
Link

interesants piegaajiens odnako - nav rocinju, nav cepuminju princips. tikai veel jaasacer normaals pamatojums shim nodoklim, lai neiegraabtos cilveektiesiibaas.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 6th, 2007 - 06:44 pm
Link

tieši tā "nav rociņu, nav cepumiņu" :D
cilvēktiesības? Latvijā? Lēmumus pieņem valdība un apstiprina Saeima. That's all!

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]ab
date: Mar. 6th, 2007 - 06:47 pm
Link

nu I mean ir celja nodoklis - taa nauda aiziet celju remonteeshanai (labi, ne visa, bet tomeer).
sociaalais nodoklis - tipa pensija.
ienaakuma nodoklis - tipa pashvaldiiba saved manu ietvi kaartiibaa.
a vecuma nodoklis - tas aiziet, erm... kur tieshi un par ko es maksaaju?

Reply | Parent


(no subject)

from: [info]ritvars
date: Mar. 6th, 2007 - 06:23 pm
Link

23g zaķim pietiek ar 18m^2. Visu mūžu tādā nedzīvot, tā ka nav vērts pirkt. Bet īrei pietiek atliektiem galiem.

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 6th, 2007 - 06:31 pm
Link

Īrei pietiek atliektiem galiem? Jā, ja vien dzīvoklis nav atrasts uz izdevīgiem īres nosacījumiem. Labākajā gadījumā 100-150 lati kopā ar komunālajiem. Taču tirgū (pēc sludinājumiem) šobrīd vairs nav iespējams atrast īrējamus 18m^2 (kurā vēl pie tam nav jātaisa remonts) bez 150 -200 Ls īres maksas (+ komunālie). Un ja zaķim vēl ir jāmaksā 100 Ls mēnesī par maģistrantūru, tad saliekot to visu kopā ar valsts iestādes algu, paliek labi!

Reply | Parent