While we're at it :
Visā šajā Feisbuka un datu vākšanas sakarā, personīga informācija internetā man aizvien biežāk sāk likties kā plastmasa. Krāsaina, spīdīga un noderīga, bet tai pašā laikā ne viena, ne otra nepazūd, un sakrājoties par daudz vispār tā kā skāde.
Visā šajā Feisbuka un datu vākšanas sakarā, personīga informācija internetā man aizvien biežāk sāk likties kā plastmasa. Krāsaina, spīdīga un noderīga, bet tai pašā laikā ne viena, ne otra nepazūd, un sakrājoties par daudz vispār tā kā skāde.
Comments
Es paskatījos, kādas 'intereses' man ir pieklasificējis Facebook, izrādījās, ka lielākā daļa galīgi neatbilst manām patiesajām interesēm, un likos mierā, lai jau spēlējas ar to izdomāto personu.
Bet var jau būt, ka ilgaķ pakrājoties tā plastmasa tiešām varētu būt par mani.
Bet var jau būt, ka ilgaķ pakrājoties tā plastmasa tiešām varētu būt par mani.
(Reply to this) (Thread)
kur var redzēt tās pieliktās 'intereses'? bet, cik es saprotu, tad ar dažiem 'likes' jau ir iespējams pateikt, vai cilvēks ir gejs, vai viņam ir bijušas bērnības traumas, un, protams, par ko viņš balso. atkal, ja es pareizi saprotu, tad viņi to nosaka, nevis, ka kāds ir laikojis GaysAreTheBest, bet, piemēram, ja esi nolaikojis KitKat, tad vēlēsi par ušakovu. pieņemu, ka ja ir 50 miljonu cilvēku datu bāze, tur var korelācijas vilkt raibu raibās. vēl skērīgāk, ka tas pats Cambridge Analytica apps bija spējīgs piekļūt arī personīgajiem mesidžiem.
un šis jau tikai tāds sūda gabaliņš, kas uzpeldējis. ja viena maza firmiņa ar ierobežotiem līdzekļiem spēja šito panākt, tad ko savā nodabā dara, nu, teiksim, ASV drošībnieki ar savu 2012. gada Black Budget 50+ miljardu apmērā.
un šis jau tikai tāds sūda gabaliņš, kas uzpeldējis. ja viena maza firmiņa ar ierobežotiem līdzekļiem spēja šito panākt, tad ko savā nodabā dara, nu, teiksim, ASV drošībnieki ar savu 2012. gada Black Budget 50+ miljardu apmērā.
Vispār izlūkošanas teorijā ir tāds jēdziens kā operācijas aizvēršana, tas ir - piemēram ja tu tiecies ar vajadzīgo cilvēku vai apmeklē vajadzīgo vietu, tad tajā pašā dienā tiecies ar vēl daždesmit cilvēkiem/ apmeklē visādas vietas kas tev galīgi neinteresē, sekotājam būs grūti izdalīt to vienu vajadzīgo kontaktu. Attiecībā uz feisbuku tas nozīmē ja apmeklē vai ielaiko kaut ko vienu, tad pirms un pēc tam randomā apmeklē/ ielaiko lietas kas tev galīgi neinteresē.
Troksnis. Ekspertsistēmām būs daudz grūtāk uzķert korelācijas.
Troksnis. Ekspertsistēmām būs daudz grūtāk uzķert korelācijas.
hmmz, man atkal liekas, ka, ja ir atklāts, ka ar kaut kādu 'fingerprintu' var pateikt, kāda būs cilvēka rīcība, tad arī troksnis var nelīdzēt. slinkums tagad meklēt atsauci, bet tjipa no tā vien, ka patīk KitKat un Nike var pateikt, ka vēlēs par republikāni. jā, ok, ja Nike un KitKat būs laikoti kā troksnis, tad varbūt. bet, ja ir laikots tiešām arī tas kas patīk, nu, tad tas tāpat var izrādīties kā kaut kas ar ko tevi var manipulēt.
(Reply to this) (Parent)
Ha, par hipsteraino jaunatni varētu būt interesanti dati, ņemot vērā, ka viņi bieži viskautko ielaiko ironiski.
(Reply to this) (Parent)
Jā, ir lasīts par tiem pētījumiem,kur no iecienītākās čipsu šķirnes izsecināt IQ līmenī :) . Bet realitātē vismaz manā gadījumā, un vismaz tajos datos, ko redzu, Facebook šauj greizi.
Kaut kur bija iekš Settings un tad Ads vai tamlīdzīgi. Un tad tur ir tāda sadaļas par interest based ads, kur var visas tev pierakstītas intereses apskatīt un arī dzēst.
Kaut kur bija iekš Settings un tad Ads vai tamlīdzīgi. Un tad tur ir tāda sadaļas par interest based ads, kur var visas tev pierakstītas intereses apskatīt un arī dzēst.
šī komentāra dēļ tikko apskatījos savējos. dažas lietas bija trāpītas, tomēr kopumā diezgan generic. biju gaidījusi ko biedējošāk precīzāku.
Es pieļauju, ka ar laiku tie algoritmi attīstīsies un sāks kļūt biedējošāki.
(Reply to this) (Parent)