Pagātnes alus darītava
« previous entry | next entry »
Mar. 9th, 2009 | 02:14
Skan: Lustmord - Point Of No Return


Objekta baudīšanu sākām ar tā velvēto pagrabstāvu dailes uzsūkšanu sevī – tā pagrabu smarža! To es varētu elpot caurām dienām. Patiesību sakot, būtu ļoti tīkami pievienot pagrabsmaržas molekulas ikdienas gaisa sastāvam. Bet nu, tā ļaunā asimilācija darītu savu grēka darbu.
Lai nu kā, priecājāmies par plašajiem, tīkami saltajiem un viduslaicīgi velvētajiem pagrabiem, kuriem tur vajadzētu būt vismaz kopš 1815. gada – laiks, kad tika dibināts uzņēmums, kurš visnotaļ braši saimniekoja šajās lieliskajās pagraba telpās, piepildot tās ar dievišķo dziru – alu.


Telpas piepildīja atbalsoti mūsu krakšķošie soļi, balsis un fotokameru mehāniskie trokšņi, kuri eleganti savijās ar sarūsējušu durvju balsīm un vokālo priekšnesumu, kuru radīja telpas ambience un akustika – nespēju atturēties no growlošanas šajās lieliskajās sienās, kā arī vēlāk skaistās balss īpašniece nespēja atturēties no telpu piepildīšanas ar skaistu Ave, Maria dziedājumu. Rezultāts bija interesants un nepiespiests priekšnesums iz Ambient plauktiem, kurš sevī apvienoja visnotaļ nestrukturētus elementus: soļu skaņas, smalko dāmas balsi, mežonīgo growlu, cilvēku čalas, rūsas skaņu un fotokameru mehānismu ritmisko skaņu. Esot šajos pagrabos mēs ne tikai guvām lielisku pastaigu vēsturē, bet arī grausta simfoniju, kuru viens no mums pa kluso arī ierakstīja. Uz vietas tā bija lieliska sajūta – enģeliski, dēmoniski, industriāli un pamesti. Estētiski un atmosfēriski.


Kā vienu no interesantākajām telpām jāpiezīmē ir potenciāla katlu/krāšņu telpa un arī gāzes sadales telpa, kura bija teju tik labā stāvoklī, ka pagriežot krānu atlika tik vien kā dzirdēt gāzes šņākoņu. Bet protams, gāzes tur nebija – bet bija klade uz dežuranta galda, kurā atstājām sava laika pēdas.
Tāpat šīs telpas sākumā bija skapji ar uzlīmēm un etiķetēm, kuras liecināja par specifisku alus mīļotāja gaumi – tās visas kā viena pauda stiprināta alus būtību un etiķete ar mazāko alkohola procenta attēlojumu bija 12%, ja nemaldos. Pārsvarā dominēja etiķetes un alus paliktņi, kuri pauda, ka tās apzīmētais dzēriens satur 15% alkohola. Pamatīgi stiprināta gaume, tā teikt.
Bet minētā krāšņu telpa – tajā atradās gan etiķetes, gan tehniskā dokumentācija, gan milzīgas krāsnis, gan darba instrumenti, kur viens bija arī liesmu metējam līdzīgs priekšmets…
Un blakus šai krāšņu telpai atradās arī dažādi darba kabineti, kuros vēl bija šis tas palicis no alus ražošanas verķiem, precīzāk – to reizinātājiem.


Viens no interesantākajiem izsekojamajiem objektiem bija griezējs, kurš bija palielas telpas augšā – tāda kā skursteņa pamatnē. Telpas apakšā bija daudz konusveida izciļņu un pati telpa bija vismaz padsmit metru augsta. Pēcāk, sekojot šauru koka kāpņu līkločiem, nonācu pie paša griezēja, kurš atgādināja draudīgu lidmašīnas dzinēju ar visu propelleri. Turpat bija arī lūka uz jumtu, no kura varēja redzēt gan slimnīcas teritoriju, gan pakrietnu daudzumu mīlētās (arhitektūra, pilsētvide), reizē nīstās (cilvēki) Rīgas.


Kopumā – akustisks, atmosfērisks, tīkams un nostalģisks bradājiens, kurš atstāja aiz sevis vismaz vēl viena apmeklējuma potenciālu – lai apskatītu pāris neapskatītos korpusus.
Vēl bildes te