- 24.8.10 23:31
-
Nu par riteņbraucējiem runājot, viņam kā satiksmes dalībniekam ir jābūt gan numura zīmei, gan arī atbilstošām tiesībām piedalīties satiksmē. Ja ir diennakts tumšais laiks, tad ir obligāti jābūt atstarojošai vestei. Hmm, cik daudz tādu velosipēdistu Jūs esat redzējuši? Ja mēs strikti skatāmies uz likumu, tad viņam principā satiksmē piedalīties AIZLIEGTS. Tātad, ja ir izraisīts satiksmes negadījums, var novelt vainu uz to, ka velosipēda vadītājs ir bez kvalifikācijas piedalījies satiksmē un izraisījis to (unless proven otherwise).
Tāpat par gājējiem. Statistika rāda, ka lielākā daļa notriekto tika notriekti netālu no gājēju pārejām. Nevis uz gājēju pārejām, bet gan pie tām. Tā kā CSN noteikts, ka transporta līdzekļa vadītājam ir pienākums un tiesības uzskatīt, ka pārējie satiksmes dalībnieki (kas ietver arī gājējus) ievēro CSN. Tā kā šajā gadījumā gājējs nav ievērojis CSN, tad atkal tas iet gājējam par sliktu.
Vot kāpēc gājējiem nav soda punktu? Trīs reizes pie sarkanā pārgāji, tiesības piedalīties satiksmē (e.g. rādīties uz ielas) ir aizliegts.
Piedod, bet ārzemēs gājēji un riteņbraucēji ir daudz vairāk izglītoti CSN ievērošanā. Tāpat Tu ārzemēs reti redzēsi riteņbraucēju pālī līkumojot pa visu ielu. Un tik pamēģini uzkāpt uz velosipēda bez ķiveres. Sodu dabūsi vismaz trīsciparu skaitlī. Tur riteņbraucējus pārbauda tikpat strikti kā auto vadītājus.