- 3.8.10 14:49
-
pilnīgi nepiekrītu. princips ir - visi maksā NEDAUDZ, neatkarīgi no tā vai kādam vajadzēs vai nevajadzēs. (nevis kā pie tevis - tie kam savajagas, maksā DAUDZ, līdz pat bankrotam.)
jā, obligātā veselības apdrošināšana ir tieši tas: tu visu mūžu maksā (nedaudz) par vēža ārstēšanu, un ceri, ka tev nekad šo pakalpojumu nevajadzēs saņemt.
(un nevis kā ASV veselības "aprūpes" sistēma - tie kas saslimst ar vēzi, dabū visu iedzīvi pārdot, un vēl parādos iekuļas līdz ausīm... tā lai tie, kas nesaslimst, varētu "ietaupīt" un nedaudz bagātāk dzīvot.)
vot tieši ar bailēm no "komunisma" letiņus arī appiš. a tu paskaties kā vācijā, zviedrijā sabiedriskie pakalpojumi strādā.
Berlīnē tu pērc mēnešbiļeti visiem transportiem (ap 60 eiro), bet brauc katrs pēc vajadzības, cits mazāk, cits vairāk - cits tikai ar vienu metro līniju, cits ar visiem s-bahn un autobusiem un tramvajiem. tu maksā nedaudz vairāk katru dienu, lai tad kad savajadzēsies vienu mēnesi visu Berlīni aktīvi apbraukāt, neielidotu uz 200 eiro par atsevišķajām biļetēm.
un arī par ceļiem, tu domā būtu nodoklis pēc odometra rādījuma jāmaksā? (starp citu, jau sāk parādīties apdrošinātāji, kas atkarībā no nobraukto kilometru skaita piedāvā polises, tb ar loģiku ka tie kas brauc mazāk, arī OCTA/KASKO varētu lētāku dabūt, jo viņiem mazāks risks iekļūt avārijā... lai gan tas arī ir pret apdrošināšanas loģiku, jo te tu atkal maksā par pakalpojumu, kuru ceri nekad neizmantot.)