- 24.2.10 15:42
-
>> Protams, un ir dzirdēts, ka Vecrīgā šāda apkrāpšana notika regulāri. Ja tu būtu policists, kā tu izspriestu, kurš šoreiz ir krāpnieks – pārdevējs vai pircējs?
Un tu vēl vairāk ej prom no sava sākum argumenta, kurš bija, ka privātajā teritorijā ar to ir jānodarbojas īpašniekam. Tātad bija klients, kuram sadeva pa muti par to, ka viņš nenomaksāja rēķinu. Vai tas bija pareizi vai nepareizi? Kur ir tā robeža, ko drīkst darīt īpašnieks? Un kuros gadījumos ar to jānodarbojas policijai?
>> Nu redzi, tu labi atbildēji, ka dažkārt pietiek ar “sadošana pa purnu”, un nekāda policija nav vajadzīga.
Uz ko? Uz to, ka tā dara un sabiedrībā bļauj, ka tas nav labi? Bet tu tāpat to iesaki?
>> Nē, nav absurdi, jo invalīdu stāvvietu gadījumā ir jēga kontroli uzņemties policijai, jo tā ir invalīdu aizsardzība, nevis biznesa interešu aizstāvība. Turpretī veikalam ir jēga pašam kontrolēt laika ierobežojumu, jo stāvvieta ir paredzēta pircējiem. Ja veikals grib, var rezervēt īpašas “biezo” stāvvietas labākajiem klientiem. :)
Tātad ir vieni noteikumi (divi punkti) - vienu kontrolēs policija, otru kontrolēs īpašnieks - nu tad atgriežamies pie tā paša jautājuma - kur novilksim šo robežu? (Šo jautājumu tu jau kuro reizi neatbildi. Kurš izlems, kurus likumus/noteikumus/punktus kontrolēs privātie un kurus varas iestādes, un kādas būs privāto tiesības un pienākumi?)
Ar ko invalīds ir tik priviliģēts, ka policija aizstāvēs viņa intereses un ar ko īpašnieks/patērētājs ir tik nepriviliģēts, ka viņa intereses neaizstāvēs?
>> Es jau rakstīju, cik šāds variants ir absurds, jo 99% vadītāju šādas stāvvietas nemaz neizmanto. Nu vienīgi varbūt ja tu esi šādu pulkstenīšu ražotājs :D
Un, jo vairāk veikali saliek šādas papildzīmes, jo vairāk cilvēki tās izmantos.
>> Varbūt iemācies rēķināt. Uzliktais sods jau nosedz visus iespējamos apsardzes vai pašv. policijas izdevumus ar krietnu uzviju. Manuprāt šāds interešu konflikts nav pieļaujams un sodi par stāvvietām nedrīkst būt pašvaldības budžeta lāpīšanas veids.
Ja iedzīvotāji nepārkāptu likumus, saņemot par to administratīvos sodus, tad arī budžets ar to netiktu lāpīts. Pārkāpj jau apzināti (lielāko daļu), ar cerību, ka nenoķers vai arī tā sanāk lētāk. Pieprasījums palielina piedāvājumu - ja ir pieprasījums pēc sodiem (jo noteikumi tiek pārkāpti regulāri), tad kāpēc pašvaldībai atteikties no to uzlikšanas?
>> Sodam jābūt tikai tik lielam, lai veicinātu kārtības ievērošanu un vēl arī nosegtu tā uzlikšanas izmaksas. Ne santīma vairāk. Bet pats galvenais, lai nav jāmaksā vai kā citādi jāapgrūtina (ar izniekoto laiku rakstot zīmītes vai iestādot pulksteņus) godprātīgie apmeklētāji.
Par soda apjomu es nestrīdēšos, manuprāt, daļu sodu vajadzētu pacelt, jo viņus vienkārši nomaksā, un turpina pārkāpt. Par apgrūtināšanu, konkrētajā gadījumā - kur ir tā lielā atšķirība no maksas stāvvietas, kur ir jāiznieko laiks, lai sameklētu kapeiciņas, un aizstaigātu pēc kvīts? Vai tiešām variants, kāds ir Stockmanā, ka tu noliec mašīnu maksas stāvvietā un pie kases tev atmaksā daļu ir daudz labāks/ērtāks par variantu, kad tu noliec mašīnu laika ierobežojuma stāvvietā, un tev ir jāuzraksta papīrīts/jāpagriež rādītāji?