- 4.8.09 00:19
- Ētika internetā, tāpat kā sadzīvē ir gaužām kuteklīgs jautājums. Arī Stendzinieks kādā intervijā, šķiet, žurnālam "Klubs" skaidrojās un teicās, ka viņš redzot nākotni, kurā uz cilvēku vairs nedarbosies parastas reklāmas, ka cilvēks būs jāpārsteidz, būs jāizgudro kaut kas jauns, kaut kas inovatīvs, kur ielikt to mazo simboliņu, kur viņu paspēt, kur viņu nomaskēt tā.., ka tikai zemapziņā viņš tev uzpeld un tad top redzams apziņā tik pēc pāris dienām. Dažādi sponsorēšanas projekti ir tikai viens no daudzajiem veidiem kā inovatīvi var pieiet pie patērētāja. Bet turpinot par internetu, tad man ir jāatzīst, ka cilvēki nebūt nezina, ka viņus krāpj, viņi, lielākoties, to pat nenojauš. Ir tie, kas patiešām zin tās shēmas, zin tos mehānismus un patiešām pretojās, bet esmu pārliecināts, ka sabiedrība nebūt neattīstās vienmērīgi un tas, kas vienam tīnim varbūt šodien liksies garlaicīgi, citam pēc gadiem diviem var likties Wouw un Wiiiii. Pūlis nebūt nav viendimensionāls vektors, kas virzās uz punktu "attīstība". Es arī neticu, ka tuvākajā desmitgadē internets pārvērtīsies par kaut kādu izgāztuvi, kur visi kaut ko reklamēs un visi kaut ko tirgos, pārdos. Būs daži, kas tirgos savu viedokli, tāpat kā eskortmeitene tirgo savu ķermeni, tas ir neizbēgami. Kapitālisms nedomā par cilvēku kā būtni ar vērtību sistēmu, kuras virsotnē varētu būt kaut kas saistībā ar "ētiku"... kapitālisms domā par naudu, un to visi arī grib nopelnīt. Vienmēr būs tādi kā tu un vienmēr būs tādi, kuri aizstāvēs savu eksistenci ar pastāvošo kapitālisma sistēmu, kurā.., lai cik nožēlojami tas neizklausītos, ir jāpelna. Savā būtībā jau visi ir hipokrāti, pat tu un viennozīmīgi arī es.