Comments: |
tad apspriežam "tradicionālo" vai "tautas"?
Tikko piedalījos Baltica folkloras festivālā un tur bija vērojama tendence folkloras kopām tērpties arheoloģiskajos 9-11 gs. Daugavas lībiešu, no kapiņiem rekonstruētajos tērpos. -Tā teikt, visvis senākajos, tradicionālākajos, autentiskajos. Par sava Ēdoles novada 19. gs. II puses tērpa detaļām konsultējos pie speciālistes-pētnieces. Bet ar detaļam vien nepietiek - kā jau visos laikos modi nosaka aksesuāri un stāja. Un tradīcijas vienmēr bijušas atkarīgas no pieejamajiem materiāliem un ārējām ietekmēm. Tad kura gadsimta tērpu uzskatām par tradicionālo? Un kā ar funkcijām - darba tērpu, casual, vai kāzu, vai bērēm?
nu re, tur jau tā pretruna Tevis iepriekš teiktajā, citēju, "jebkurš tērps, ko valkā kāds tautas pārstāvis ir tautas tērps. pat ja vienīgais". un vēl es tā retoriski vaicāšu - vai maz iespējams novilkt precīzu robežu starp laikiem, kas skaitās "tautisks" un "tradicionāls" un "mūsdienīgs"?
starp citu, diez vai letiņiem bija senos laikos pazīstams sintētisks auduma materiāls :P
retoriku izslēdz precīzs konkursa nolikums. "ievas" tērps neradīs pārpratumus - tas noteikti būs vistradicionālākais visām tautām :)
hahhh, tas tiesa, bet tie sasodītie konkursa nolikumi, vells, bet nu uzmet caurspīdīgu drāniņu un mauc pa pliko, un turklāt visa pasaule par to rakstīs un visur liks bildes, un čiksa dabūs baigo modeles dīlu, jo afigenā atpazīstamība, tikai tās čiksas ir vai nu galīgi neapsviedīgas, vai arī bez dūšas, bet visbiežāk neviens, ne otrs. | |