|
10. Jan 2024|17:20 |
Ja kāds pamanīja, tad gada beigās bija ziņa, ka Rīgas ostā bija milzīgas mašīnu-konteinervedēju rindas. Tās pamanīja pat parastie laudis. Bija pat TV sižets: https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/22.12.2023-juras-konteineru-parvadataji-pie-rigas-ostas-gaida-rinda-un-veido-sastregumus.a536489/
Lietas būtība ir ļoti vienkārša. Ir tāds uzņēmums Rīgas Brīvostā - SIA "Baltic Container Terminal". Nodarbojas ar to, ka izkrauj, uzglabā un pēc tam izsniedz jūras konteinerus, kas ienāk ostā. Konkurence ir gandrīz neesoša un peļņas apmērs pie viņu apgrozījuma ir milzīgs. Īpašnieki ofšoros. Kā redzams TV sižetā, tad sastrēgumiem pie vainas ir tas, ka šis uzņēmums liek mīksto uz darbības efektivitāti, neiegulda līdzekļus attīstībā, bet pēc žurnālista jautājuma viņi sastrēgumos vaino ielu. Vārdu sakot, pilnīgi nospļauties, redz, ka viņiem neviens neko nevar padarīt.
Tas, ko nepastāsta sižetā ir tas, ka konkrētā firma prasa no sadarbības partneriem, tiem, kas ved kravas ar šiem konteineriem vai apkalpo šos uzņēmumus segt izmaksas par dīkstāvēm. Nu, attiecīgi, viņi paši veido šīs dīkstāves, bet par dīkstāvēm maksā visi pārējie - transporta firmas, jūras līnijas, kravu īpašnieki, bet tikai ne SIA "Baltic Container Terminal". Labs bizness. Arī Rīgas Brīvostas Pārvaldei par to nav nekas sakāms. MK arī ne. Tas, diemžēl, nepārsteidz, jo šī visa shēma, acīmredzot, nav izveidojusies kaut kā stihiski vai nejauši. Nevajag arī brīnīties, ka, Rīga zaudē savas pozīcijas tai pašai Klaipēdai. |
|