|
28. Dec 2016|20:12 |
Reiz bija tāda mājaslapa internetos, kur varēja paskatīties, cik lielu pensiju tu sev jau esi nopelnījis un cik liela tā būs, ja turpināsi tādā pat garā. Visticamāk, šāda informācija vēl joprojām ir atrodama kaut kur tajā pašā vai līdzīgā vietā. Tas ir brīnišķīgs uzskates materiāls tiem, kas vēl šaubījās un nesaprata, vai ir jēga maksāt nodokļus vai nav. Iepazīstoties ar šiem datiem ir skaidrs, ka nodokļus maksā tikai neracionālu apsvērumu vadīti ļaudis vai arī stulbeņi. Ja uzreiz pēc mācību iestādes pabeigšanas tu līdz pensijai cītīgi strādā un par katru saņemto algu visi nodokļi ir nomaksāti, pat, ja tava alga ir vidējā vai nedaudz virs vidējās, tad tu saņemsi nožēlojamu ubaga pensiju. Tas gadījumā, ja tu līdz tai pensijai vispār nodzīvosi. Un arī tādā gadījumā, ja pa šo laiku nenotiks vēl kāda naudas reforma vai globālas kataklizmas (maz ticams). Citiem vārdiem sakot, tie kas publicējuši šāda veida datus ir tā pamatīgi sev iešāvuši kājā.
Līdzīgas pārdomas pārņem, kad redzu Latvijas Valsts ceļu karti ar notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem: http://lvceli.lv/#celu-satiksmes-negadijumi
ņemts no Delfiem: http://www.delfi.lv/news/national/politics/karte-pasas-bistamakas-vietas-uz-latvijas-celiem.d?id=48352527
Žēl, protams, ka dati nav pilnīgi, prasītos vairāk informācijas par ceļu satiksmes negadījumu iemesliem un vajadzētu arī datus par iepriekšējiem gadiem. Bet nu, paldies arī par šo. Ļoti cītīgi izpētīju visus maršrutus, kuros regulāri vai periodiski pārvietojos. Pārņēma domas par visa notiekošā bezjēdzīgumu. Neatradu korelācijas starp negadījumiem, ceļu policijas aktivitātēm un radaru izvietojumu. Man arī radās sajūta, ka mums pat nav nekādu tā saucamo "melno punktu", nav tādu vietu, kur būtu izteikti liels negadījumu skaits, negadījumi var notikt jebkurā vietā. Ja, protams, katram gājējam tumšajā laikā tiktu piekabināti pāris atstarotāji un šis gājējs nelīstu uz ceļa braucamās daļas, tad mēs jau tiktu vaļā no krietnas daļas problēmu. Ja vēl visādi loši nelīstu uz ceļa krustojumos, kur viņiem nav priekšroka un, ja ceļi būtu labākas kvalitātes, tad būtu jau gandrīz kā pasakā. Es arī gribētu redzēt, cik negadījumi ir notikuši autovadītājam esot reibumā vai cik negadījumi ir notikuši tāpēc, ka mašīnai nav izieta TA. Es minēšu - maz. Man ļoti nepatīk dzērāji pie stūres, es ar tādiem uz ceļa labprāt nesatiktos, bet es gribētu redzēt statistiku. Man arī patika daļa no negadījuma iemesliem, kas tika aprakstīta kā "transportlīdzeklis uzbrauca šķērslim" vai "transportlīdzeklis apgāzās". Daži no tā arī mirst. Diez kā viņi tā uzbrauca vai apgāzās? Mašīnai ritenis nolūza, jo nebija izieta TA? Vai arī pālī uzbrauca uz šķēršļa, kas bija uz ceļa? Kas tie diez, par šķēršļiem uz ceļa? Noteikti, ka braukšanas ātrums bija par lielu, būtu jāizliek kāds papildus radars.
Nu, labi, būsim godīgi, dotā sākotnējā informācija nav pietiekama, lai izdarītu ļoti tālejošus secinājumus, bet šo to var izfunktierēt. Man vienkārši radās nelabas nojausmas. Iedodiet man pilnīgus datus un es sapīkšu ne pa jokam. Varbūt pat uztaisīšu kādus skaistus grafikus un diagrammas ekselī (kā man to ļoti patīk darīt). |
|