thel ([info]thel) wrote on June 28th, 2009 at 05:03 pm
par franciju es atļaušos nepiekrist pāris apsvērumu dēļ. (a) filozofija francijā spēlē nedaudz citu lomu nekā Latvijā, jo, piem., lai mācītos kaut ko iz franču literatūras vai vēstures, tā kā būtu jāpārzina filozofi, kurru idejas ir ietekmējušas attiecīgos procesus. Kaut vai, piem., Sartra vai Voltēra literārie darbi ir labāk saprotami, ja pārzina viņu filozofiju. Latvju kultūrā filzofija (izņemot merķeli utml. gariņus) nespēlē gandrīz nekādu lomu. (b) vidējā spriešanas spēja ir empīrisks nojēgums. bet jebkurā gadījumā - tikpat labi varētu arī apšaubīt algebras (pietiktu ar vienkāršu saskaitīšanu, bet tālāk lai tiek paši galā) vai vēstures mācīšanu.
Par interesi. Protams, ka ir teju vai neiespējami iemācīt, ja nav iepriekšējas dispozīcijas zināt kaut ko par attiecīgo priekšmetu. Taču, manuprāt, tas arī ir 50/50 jautājums - cik grib zināt students un cik labi spēj ieinteresēt, izstāstīt pasniedzējs. Skaidrs, ka radikālākajos gadījumos pasniedzējs neko nevarēs izdarīt, bet spēkā paliktu arī pretējais - ka nespēja saistoši izstāstīt varētu nespecialitātes studentam atsist da jebkādu interesi paar priekšmetu.
 
( Read comments )
Post a comment in response:
From:
( )Anonymous- this user has disabled anonymous posting.
Username:
Password:
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message:

Notice! This user has turned on the option that logs your IP address when posting.