10 March 2009 @ 02:54 pm
Kad es raudāju....  
Šodien nesteidzīgi pāršķirstīju Rilkes vēstules. Līdz beidzot vienā no viņa vēstulēm nejauši uzmanību piesaistīja izteikums, ka viņš nemaz netaisās doties pie analītiķa. (1912.24.01) Jo alternatīva starp viņa ķermeņa apgulšanos uz dīvāna pie analītiķa un 'apguldināt vārdus', norādīja uz dilemmu starp 'tīro rakstību' un 'iespējami neproduktīvu dzīvi'. Šie izteikumi vēstulē bija saistīti ar to, ka Salome vēlējās pierunāt Rilki doties pie Freida uz analīzes seansiem. Iesākumā Rilke bija ļoti šaubīgs un brīdi pat ticēja, ka psihoanalīze varētu viņam palīdzēt pārvarēt esošos kompleksus. Taču beigu beigās tomēr atteicās no psihoanalīzes seansa. Kaut kad vēlāk viņš bija personiski saticis Freidu, taču izvairījās runāt par saviem kompleksiem.

Pēc pirmās savstarpējās tikšanās, Rilke vispār mēģināja izvairīties no viņa sabiedrības.

Neticu, ka Nīče varētu parakstīties uz psihoanalīzi. Ja nu vienīgi tāpēc, lai vēlāk varētu to izkritizētu no pancākm ārā.

Lasīt Jalomu ir jāpiedāvā braindead cilvēkiem.
 
 
( Post a new comment )
[info]solipse on March 10th, 2009 - 06:36 pm

lasitaja10.03.09 17:37

Man grāmata ļoti patika. Ņemot vērā, ka neesmu filozofijas cienītāja, neesmu iedziļinājusies ne Freida, ne Nīčes darbos, Jaloma grāmata bija patīkams atklājums, svaigs, interesants un atšķirīgs darbs. Jā, Freids bija attēlots savādi - bet tieši tāpēc interesanti. Arī Nīče, šķiet ne tāds kā varētu spriest pēc viņa darbiem. Bet tieši tādēļ arī bija interesanti. Recenzentam šeit jāpiekrīt, ka tas nav avots, no kā mācīties filozofiju studējošajiem, bet vienkāršam lasītājiem baudāmi, ļoti baudāmi...
(Reply) (Thread) (Link)
thel[info]thel on March 10th, 2009 - 07:00 pm
baudu jau var gūt da no jebkā - un man ir prieks, ka anonīmai lasītājai nauda netika izmesta vējā. tāpat arī skaidrs, ka nedz no trīs musketieriem ir vērts mācīties vēsturi, nedz no jaloma filozofiju. Taču man tas romāns šķita nejēdzīgs. Bet nestrīdēšos, ja kādam ir citi uzskati.
(Reply) (Parent) (Link)