Mon, Nov. 14th, 2011, 01:21 am
Pasaules sāpes/Bairons

Lai gan esmu izlasījusi viduslaiku vēstures grāmatu tikai līdz divām trešdaļām, tomēr pieķēros arī 19.gs vēsturei. Andra Rubeņa grāmatas ir tendenciozas, jā, bet ir interesanti. Lasot jau vispārējo laikmeta aprakstu, uzduros šādam tekstam:
"Katrs zina, ka Bairons ir "pasaules sāpju" atklājējs - sāpju, kuras izraisa pasaule un kuras tāpēc ir neārstējamas, jo, lai tās mazinātu, būtu jāatceļ pati pasaule.Šīs sāpes nemitīgi ved pie dzīvības noliegšanas, jo tās nevar baudīt."
Interesanti, šodien to sauc par depresiju un ārstē ar tabletēm.
Dīvaini, ka tās nevar baudīt. Var jau būt, ka tās ir kadas citas, bet šis teikums - "sāpju, kuras izraisa pasaule un kuras tāpēc ir neārstējamas, jo, lai tās mazinātu, būtu jāatceļ pati pasaule", ir pirmais 100% pareizi noformulētais mana varianta attēlojums.
Tālāk.
"Bairona varonis ir agri piesātinājies ar dzīvi,viņa prāts, kas sarāvis saikni ar apkārtējo pasauli, ir slims. Viņam raksturīgs egocentrisms, viņš neizjūt sirdsapziņas pārmetumus par savu rīcību, nekad sevi nenosoda un uzskata, ka viņam vienmēr ir taisnība."
Tātad viņš sevi pretnostata un uzskata, ka nav pasaules daļa? Bullshit. Šādi āksti ir tikai pasaules produkts un ir nesaraujami saistīti ar visu šo sabiedrības produkciju, kādi mēs visi esam. Cilvēks, kam nerūp citi, pat primitīvā līmenī, un kas neapzinās sevis paša līdzību ar tiem, ko ienīst, tiešam ir ļoooti tālu no realitātes.
"No sabiedrības brīvais cilvēks ir nelaimīgs, taču neatkarība ir svarīgāka par mieru, komfortu un laimi. Bairona varoņi ir bezkompromisa indivīdi, kuri nemēdz liekuļot, jo saites ar sabiedrību, kurā valda liekulība kā dzīvesveids, ir atceltas."
Tas jau ir interesanti. Palasot par tā laika kultūru, varu saprast šādu tīnisku attieksmi, man pašai tāda piemita... un piemīt vēl arviem.
"Tomēr vienas kaislības spēks tiek atzīts, proti, tās ir kvēlas mīlestības jūtas, kas pāraug vispārējā kaislībā".
Ok, tas jau ir sastapts agrāk, bet mani interesē teikuma beigas - pāraug vispārējā kaislībā. Tas ir - transformējas par VISU? Hmm. Piedzīvots, izjusts, dievināts stāvoklis... vispārēja kaislība. Uz ko? Laikam jau uz paša nonicināto dzīvi.
Ok, Andri Rubeni, pierunāji, palasīšu. Tās pēdējā teikuma beigas mani beidzot ieinteresēja.

Mon, Nov. 14th, 2011, 04:40 am
[info]unmade

Ā, tad Tu domāji tās grāmatas. Nu, nav jau sliktas nemaz, lai gan viņa rakstīšanas stils mani nesajūsmina. Viņš vismaz ir daudz sakarīgāks par savu sievu un viņas burkāniem.
Man ir pāris Rubeņa grāmatas,ja gribēsi.

Mon, Nov. 14th, 2011, 01:27 pm
[info]tethys_

Mani arī stils nesajūsmina, bet tomēr ir interesanti. Paņēmu viduslaiku un 19.gs vēsturi no bibliotēkas, tev ir kādas citas? :) Tad labprāt paņemtu.

Mon, Nov. 14th, 2011, 07:15 pm
[info]unmade

Man ir tikai viņa jaunākā grāmata-""Filosofu" un "kritiķu" laikmets prāta gaismas pavēnī. 18. gs filosofiskā doma Eiropā". Viduslaiku kultūras vēsture, izrādās, bija Mirdzas nevis mana. Šitā grāmata man patīk, viņa labi ieskicē vēsturisko fonu un kopsakarības tā laika filosofijai. Neesmu gan izlasījusi no viena gala līdz otram.

Mon, Nov. 14th, 2011, 07:56 pm
[info]nefermerita

Varētu kaut kad. Man bija visai miglais priekšstats par mācibu grāmatām latviešu valodā, kas nebūtu tikai vidusskolas līmenī, bet šīs ir tiešām interesantas.

Mon, Nov. 14th, 2011, 08:20 pm
[info]unmade

Tu vienmēr vari nākt parakņāties manā grāmatu plauktiņā- man nav īpaši daudz grāmatu latviski, bet dažas ir, un interesantas.

Mon, Nov. 14th, 2011, 09:00 pm
[info]tethys_

Nez kāpēc biju ielogojusies no vecā profila :D