Šobrīd esmu ieinteresējusies par Feri Vikku vēl sauktu "Vicia". Dažbrīd to nodala no Vikkas, citreiz tajā iekļauj, bet tas nebūtu galvenais. Neopagānisms tā ir noteikti. No sākuma mani tajā piesaistīja tās saistība ar fejām, taču tā patiesībā ir mazāka nekā es domāju. Šobrīd mani ieinteresējušas tieši galvenās dievības, kas reprezentē šīs tradīcijas pasaules uzskatu. Pati galvenā ir Zvaigžņu Dieviete, kas ir visai līdzīga Tradicionālās Vikkas Trīskāršajai Dievietei. Viņa ir Radītāja, Tumsa, no kuras iznākusi Gaisma, Viss, kas ir, un tamlīdzīgi. Atšķirība sākas tajā, ka viņas pāris nav vis Ragainais Dievs vai kaut kāds cits Dievs, bet gan viņi ir dievišķais trīnis. Zvaigžņu Dieviete ir attiecībās ar Dievišķajiem Dvīņiem. Un, kas ir vēl interesantāk, šie dvīņi var izpausties arī kā Tēvs un Dēls, kā divas Māsas, kā Skolotājs un Skolnieks, kā Vecāmāte un Mazdēls un visas citas iespējamās attiecību kombinācijas. No sākuma izklausās jocīgi, bet, kad par to aizdomājas, tur ir ietverta dziļa gudrība. Jau seno tautu mītos mēs saskaramies ar dažādām dīvainībām, kuras uztverot tieši, šķiet amorālas, dīvainas vai nepiemērotas. Pat tautām, kurām incests nav pieņemams, daudzi dievi precas incestuāli, dažkārt ir neparasti bērnu metieni, citreiz notiek partenoģenēze un vēl kādreiz Atēna vienkārši iznāk no Zeva galvas vai Gaja viena pati piedzemdē leģionus dievību. Taču radniecība un precēšanās, bērnu radīšana un visas citas līdzīgas norises nav jāsaprot tiešā veidā. Tas, ka Hemēra ir Niksas un Erebusa meita un viņi ir brālis un māsa ir jāsaprot tādā veidā, ka Nakts un Tumsa piedzemdēja Dienu. Viņi ir radniecīgi un kopā viņi veido Dienu. Tas, ka Gaja dzemdē bērnus viena pati vienkārši apzīmē Gajas - Zemes auglību. Būšana brālim un māsai nozīmē radniecību līdztiesīgās attiecībās, piedzimt kādai vai kādiem, vai pat kādam nozīmē atvasinātību no tā (ja pastāv tāds vārds :D ). Tādā gadījumā kā mēs saprotam Zvaigžņu Dievieti un Dievišķos Dvīņus? Tās ir Vienotības attiecības ar Dualitāti! Dievišķie Dvīņi ir Zvaigžņu Dievietes bērni, ar kuriem viņa ir kopā. Tas apzīmē to, ka Vienotība, Monisms, ir primārais, bet tam līdzās stāv tomēr līdztiesīgā Dualitāte, jo tā nav tikai bērns, tā ir arī iemīļotais, kas nozīmē līdzvērtību. Dualitāte ir pakārtota Vienotībai, bet tomēr stāv tai blakus. Man tā šķiet ļoti intriģējoša un skaista doma. |
|
Previous Entry · Leave a Comment · Add to Memories · Tell A Friend · Next Entry |