- 2.5.06 22:24
-
principā izglītības sistēma ir salaista tūtē. valda anarhija. vērtējumu nav, stimulācijas nav. ieinteresēt? tas ir forši. bet vajag arī disciplīnu. vajag iemācīt ne tikai interesēties, bet sevi uz kaut ko piespiest. sevi pārvarēt - savu slinkumu, negribēšanu un nevarēšanu.
vajag jau pirmajā klasē iemācīt kaut vai lapu iekārtot. un glītrakstīšanu vajag. un vajag to šķietami idiotisko prasību - 4 rūtiņas no augšas, divas no kreisās puses. un samazināt atzīmi par nepareizā rūtiņā ierakstītu ciparu.
pēc kā izskatās sīču mājas darbi? un ne jau tikai manējā! baismas. nesalasāmi rokraksti, nekādas vizuālās kultūras. tie būs tādi, kas rakstīs vēstules uz no burtnīcas izplēstām, neapgrieztām lapiņām. es ģībstu, kad ieraugu tādu lapiņu. bet viņi nē, jo viņiem tādas izsniedz kontroldarbu rakstīšanai.
daudzas lietas skolā ir jādara nevis tāpēc, ka tās pašas par sevi baigi dzīvē noderēs, bet tāpēc, ka tās iemāca ko citu - kārtību, disciplīnu, darba organizāciju, piepūli. jā, un nebūt nenomaitā radošo garu. nebūt. padomju laikā izglītības sitēma bija kurdī labāka. pie tā es palieku. basta.