- 29.12.08 21:54
-
Jā, bet vai jēga no skolas, kurā puse no pierakstītajiem ir neeksistējoši skolēni, vai 50 gadīgi skolotāju draudzeņu vīri? Tā piemēram ir krievu skolās Rīgā. Manas mammas kolēģes un viņu vīri teju katrs ir pierakstīti kādā Rīgas skolā kā skolēni. Es nezinu kas tur ir tie, kas to visu pārbauda, ka vēl nav atklātas tādas mahinācijas, bet ilgi to skolēnu skaitu nenoturēs. Es noteikti neesmu pret krievu skolām, tieši otrādi - ļoti atbalstu mācību dzimtajā valodā, bet ar pietiekamu vietējās valodas apguvi.
Bet atgriežoties pie skolēnu skaita - 86.gads bija pēdējais buma gads, kopš tā laika ir bijis ļoti straujš dzimstības samazinājums, kas sāk drusku atkopties tikai tagad. Par šo arī Latvijas ginekologu un dzemdību speciālistu kongresā tika runāts, tāpēc vēl pēc dažiem gadiem nebūs kas mācās jau esošajās skolās.
Par citu "valodu" nemācēšu teikt, bet mana mamma uzskata par noziegumu pret citiem bērniem sūtīt skolā tādus bērnus, kas 8 gadu vecumā neprot uzrakstīt savu vārdu, neatšķir krāsas un neskaita pat līdz 3. Bet vienalga tak tiek ielikti vispārizglītojošajās skolās... Tāpat arī izglītības sistēma nav gatava adekvāti uzņemt bērnus ar dažādiem attīstības traucējumiem, jo parasta skolotāja nemaz nav izglītota tā, lai varētu apieties ar šo bērnu. Viens iemesls ģimeņu nevēlēšanās atzīt, ka bērnam ir nepieciešams kaut kas īpašs (labākajā gadījuma bērns tiek pasludināts par indigo bērnu, bet pieaugušie, kas iesaka specskolu, pasludināti drusku rupjākos vārdos), otrs - materiālie apstākļi neļauj rūpēties par bērnu vispār, trešais - trūkst skolēnu klasēs. Izmest no skolas līdz 9.klasei īsti nedrīkst, tā nu mokās visi.