- 29.12.08 21:39
-
Deviņas klases beigušajiem ir visas iespējas iet mācīties arodskolā, kur tiem arī būtu vieta, ja ir divas nesekmīgas atzīmes. Jau ar visu to, ka mācības līdz 9.klasei ir obligātas visiem, rodas daudz problēmu, ir vesela plejāde cilvēku, kas no ~5.klases nodarbojas tikai ar savu klasesbiedru tiranizēšanu, mācību procesa izjaukšanu un rezultāts ir tāds, ka ne tikai pats nekā nezina, bet arī citiem neļauj mācīties. Manuprāt ar vidusskolām ir tāpat. Ģimnāzijā jā, bija miers & ja tu gribi mācīties, tu vari. Jebkādas diskusijas novēršoties no mācību tēmas tāpat bija zinātniskas un ieguvēji bija visi un neviens nekad ne pa kādiem galdiem nedancoja un papīru "kožļenes" nelidināja. Turpretī 3,vidusskolā es ne to vien tiku redzējusi, un nedomāju, ka ir liela vecuma atšķirība - 9. vai 10.klase.
Tāpēc lai ģimnāzijās (gan valsts, gan parastajās) ir tikai tie, kam ir sekmīgas atzīmes un ar vienu nesekmīgu varbūt var iet parastā vidussskolā. Sporta stunda arī nav attaisnojums, pat man, ciema tizlenim, mācoties skolā ar basketbola novirzienu bija sportā vismaz 6.
Tāpat es arī domāju, ka šis viss sakņojas problēmā, ka bērni, kam būtu jāmācās speciālajā skolā, tie nosūtīti un vispārizglītojošajām skolām - jā, viņiem ir grūti, viņi netiek līdzi. Bet viņiem noteikti nebūtu jāmācās tāda pati programma kā parastiem bērniem! Tas tāpat kā ar olimpiskajām un paraolimpiskajām spēlēm - katram sava līga. Ja tu es ratiņkrēslā, ir apsveicami, ka tu spēlē basketbolu, tiešām, arī ja tu spēj spēlēt kopā ar tiem, kas nesēž ratiņkrēslā un spēj turēt līdzi. Bet visi noteikumi basketbolā nebūtu jānosaka pēc tiem, kas sēž ratiņkrēslā un no visiem, kas sēž ratiņkrēslā nebūtu jāsagaida tādi paši rezultāti kā no tiem, kas uz savām kājām stāvot spēlē. Tas tā, brutāli salīdzinot.