- 14.12.08 14:56
-
Nav tik vienkārši.
1. daudzās mācību grāmatas vienā priekšmetā rada vislielāko haosu: visi grib nopelnīt un tāpēc cep tik augšā kārtējo mācību līdzekli ; - ļaunums nav dadzumā, bet kvalitātē. vēsturē, piemēram, cik zinu, 8.klasei vispār ir tikai viena grāmata. un ārkārtīgi slikta.
2. bērni lasa ļoti maz vai pilnīgi nemaz; - kāpēc? tikai nestāsti par TV, IT u.t.t.
3. bērni zina par savām tiesībām, tik aizmirst par saviem pienākumiem; - kāpēc? visi vecāki un skolotāji peķšni vairs neko nesaprot no audzināšanas? no kosmosa nolaidušies?
4. visus vecos pedagogus ar pieredzi aiztrieca pensijā; - nav tiesa, visus neaiztrieca. un, galu galā tie, kuri māca tagad, taču paši ir mācījušies pie šiem vecā kaluma skolotājiem un viņu tradīcijās.
5. (galvenais iemesls) - netika saglabāta padomju laika mācīšanās sistēma ar vienu programmu un mācību grāmatu: tā vietā radīja haosu, tāpat arī 10 ballu vērtēšanas sistēma man nešķiet racionāla.- nedomāju, ka vaina ir "vienā programmā un mācību grāmatā" - tai pašā Anglijā gan valsts, gan privātskolās ir ļoti elastīga izglītības sistēma ar izvēles priekšmetiem un visai dažādām mācību metodikām. es nesaku, ka ideāla (par trūkumiem tagad nerunāšu), taču galvenais - ir ļoti skaidrs un vienots zināšanu pārbaudes un vērtēšanas kritērijs.
(piemēram, kāds Anglijas skolotājs nekādi nespēja saprast, kā tas var būt iespējams, ka manam puikam vienā mācību priekšmetā pirmajā pussemestrī ir 9, otrajā 3. Grūti tāda ieskaidrot, ka "sastrīdējās ar skolotāju".