| From: | prtg |
Date: | July 7th, 2006 - 09:41 am |
---|
| | | (Link) |
|
Nu tad jau labi. Riepas lāpīšanas procedūra:
Sagatavo trauku ar ūdeni. Uzliek riteni ar riteņiem gaisā. Iegaumē riepas protektora virzlienu attiecībā pret zobratiem. Noskrūvē ventīļa vāciņu un gredzenu, kas to notur pie dangas. Noliek drošā vietā, piemēram sērkociņu kastītē. Ventīli paskrūvē mazliet ārā un nospiežot mazo sviriņu, izlaiž atlikušo gaisu. Izņem riteni (aizmugurējam var nākties paspiest uz priekšu pārslēdzēja spriegotāju, abiem - izkabināt bremzes). Ar riepas montāžas rīku vai diviem plakanajiem skrūvgriežiem uzmanīgi pārvelk riepas malu vienā pusē pāri dangas malai, sākot ar no ventīļa vistālāko punktu (sākums var būt grūts, pēc tam viegli). Ar pirkstiem uzmanīgi pārvelk arī kameru (izņemot tur, kur ir ventīlis). Pārvelk otru riepas malu pa to pašu pusi, kur pirmo. Noskrūvē ventīļa gredzenu, ja tas nav izdarīts jau sākumā un noņem riepu pavisam nost. Piepūš kameru ar gaisu. Ja cauro vietu nevar atrast vizuāli vai pēc gaisa plūsmas virzot kameru tuvu sejai, laiž kameru cauri ūdens traukam, līdz caurā vieta atrodas pēc burbulīšiem. Caurumi var būt vairāki, tāpēc jāpārbauda visa riepa. Atzīmē bojāto vietu, izžāvē riepu un salāpa saskaņā ar remonta komplekta instrukciju (nožāvēt, smilšpapīrs, sasmērēt ar līmi, nožāvēt, uzlikt ielāpu, mazliet pagaidīt). Atpakaļ riepu uzliek visu darot pretējā secībā un ievērojot pareizo protektora virzienu (ja nav iegaumēts noņemot, tad parasti ar skujiņu rotācijas virzienā). Iesūknējam gaisu, uzkabinam bremzes, braucam.