May. 4th, 2009 @ 09:41 pm (no subject)
About this Entry
Palasījos Šito un atcerējos, ka gribēju padalīties ar pieredzi (paldies Dievam, ne manu) ar milzīgiem telefona rēķiniem. Un sistēmu, kura strādā uz to, lai šādi rēķini tiktu sataisīti.

Cilvēks pazaudēja mobilo telefonu - naktī, uz ielas. Tajā brīdī to nepamanīja, zudumu piefiksēja tikai nākamās dienas pēcpusdienā, kad sāka meklēt telefonu. Neatrada, sazvanīja savu mobilā telefona operatoru un nobloķēja numuru (diemžēl tas bija pieslēgums). Operators arī numuru noslēdza, bet nākamā mēneša rēķinā pēkšņi parādījās summa ap Ls 500. Tagad jau piekto mēnesi cilvēks cīnās ar operatoru un policiju, un lūk, kas uz šo brīdi ir noskaidrojies:
1) neceriet, ka mobilā telefona operators jums automātiski nobloķēs telefona numuru, kad būs sasniegts t.s. limits, kā tas notiek, ja tiek mēnesī pārāk daudz norunāts. Sistēma ar šiem izklaides telefoniem diemžēl strādā tā, ka viņi savus datus par izmantotajiem pakalpojumiem sūta ar dienas vai divu novēlošanos. Un dienas laikā ir iespējams tādus rēķinus sataisīt, ka jums pat sapņos nerādās - visādus "Lielos jautājumus", spēļukus, melodijas, saderības draugos un citas figņas var izmantot ar ātrumu Ls 20 minūtē.
2) policija ar šādiem gadijumiem strādā nelabprāt. Ja vien jūs nevarat pierādīt, ka telefons ir ļaunprātīgi nozagts, policija vairāk vai mazāk laipni jums paskaidros, ka pats esat vainīgs, vajag būt uzmanīgākam ar savām mantām un vispār... Taču uzstājot uz nodarītajiem materiālajiem zaudējumiem, kā arī pašam aktīvi darbojoties (paņemot sarunu izdruku, parasti tajā parādās arī kāds privāts numurs, var mēģināt uzzināt, kas zvanījis, kam numurs pieder, etc.) un ļoti uzstājot, policiju var tomēr pieslēgt. Uz policijas izmeklēšanas laiku tiek apturēts parāda piedziņas process, kas nav mazsvarīgi.

Kāpēc es to rakstu? da tāpēc, ka es, piemēram, savam pieslēgumam nobloķēju iespēju zvanīt un sūtīt īsziņas uz paaugstinātās maksas numuriem. Man ir bērni mājās, pat ja es nepakāšu telefonu, viņiem arī var bzdings uznākt. Un iespējams - šis var būt pietiekams arguments izvēlēties priekšapmaksas kartes, nevis stabilo un uzticamo (it kā) pieslēgumu. Jo operatoriem (mobilo telefonu un mobilo izklaižu) ir izdevīgi šādi gadījumi, un sistēma strādā uz to, lai rēķini tiktu uztaisīti pēc iespējas lielāki. Un patērētajs paliek mazākumā pret šādu sadarbību, ja vien pats laicīgi par to nedomā.
[User Picture Icon]
From:[info]str
Date: May 4th, 2009 - 09:59 pm
(Permanent Link)
lai bloķētu paaugstinātās maksas- tur jāzvana ir?
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: May 5th, 2009 - 08:05 am
(Permanent Link)
Es nobloķēju Mans LMT.
[User Picture Icon]
From:[info]udensroze
Date: May 4th, 2009 - 10:02 pm
(Permanent Link)
tev liekas,ka operators zog telefonus?? nu gan mazliet parspileta sazverestibu teorija... :D
[User Picture Icon]
From:[info]putnelis
Date: May 4th, 2009 - 10:04 pm
(Permanent Link)
Paldies. Nezināju par tādu (nobloķēt iespēju zvanīt un sūtīt īsziņas uz paaugstinātās maksas numuriem.) iespēju. Uztaisīšu sev ar tāpat. vienkārši sirdsmieram.
From:[info]divi_g
Date: May 5th, 2009 - 12:31 am
(Permanent Link)
1. Savas mantas tiešām vajag uzpasēt, neviens cits to nedarīs.
2. Paaugstinātas maksas zvanus un sms var un vajag bloķēt, ja tie ikdienā nav nepieciešami.
3. Ja nav slinkums, var izmantot tastatūras bloķēšanas funkciju, kas ir gandrīz katrā telefonā - lai atbloķētu, vajag zināt drošības kodu, un, ja neatstāj defolto "12345" nokijas, piemēram, tad metode strādā ļoti okei.