OM MANI PADME HUM // ieraksti|arhīvs|draugi|par mani

103
Vispār nedēļas nogalē apmeklētais pasākums lika aizdomāties, ka bišķi vairāk tomēr vajadzētu pievērsties kaut kādām garīgām praksēm. Īpaši analītiskajām meditācijām. Nevar tā vienkārši cerēt uz kaut kādu spontānu atklāsmi kādā brīdī, kad prāta svārstības gana būs pierimušas, lai starp domām būtu pietiekami ilga pauze, lai pēkšņi ieraudzītu prāta patieso dabu un tādā veidā progresēt garīgajā ceļā. Jākoncentrējas tomēr uz ceļa pakāpēm.
Link2 raksta|ir doma

102
Brīvdienas bija interesantas ar celšanos no rīta agrāk kā darbadienās, lai laicīgi nokļūtu uz Rīgu. Vilciena vagoni tik tukši brīvdienu rītos, pilnīgi prieks braukt. Nedēļas nogale arī kaut kā garāka šķita, kaut arī puse no katras dienas pavadīta ārpus mājas.
Pats pasākums arī visai interesants, jo tās trīs stundas bija salīdzinoši viegli nosēdēt.
Pie reizes nopirku arī "Grāmatu par prieku", par kuras iegādi nevarēju izšķirties, bet tā kā viņa tur maksāja lētāk nekā grāmatnīcās, bet tikai par vienu euro dārgāk kā izdevniecības internetveikalā..

101
Es pat nezinu vai pāris dienas no rīta un vakarā līdz vilcienam aiziet ar kājām ir grūtāk vai arī pierast pie manuālās ātrumkārbas. Precīzi neatceros, bet kāds gads būs varbūt pagājis, ja ne vairāk kopš pēdējās reizes. Bet no otras puses tikai pirms diviem gadiem liku tiesības, tā kā kaut kādas iemaņas, atmiņas vēl ir.

100
Kaut kur jāpieraksta, lai nākamajā vasarā nesūdzētos par karstumu vai ko citu. Pavasarī sanāk aizmirst to kā bija rudenī un ziemā. Vakar atcerējos.
Linkir doma

Šodien paliku uz dažām dienām bez mašīnas.
Vakar kaut ko nodarīju mugurai un knapi varēju apsēsties, apgulties un pagriezties no vieniem sāniem uz otriem.
Šonedēļ braucot vilcienā reizēm skatos Netflixā Better Call Saul trešo sezonu tā vietā, lai lasītu grāmatu.

Par grāmatām.

Vakar pabeidzu lasīt The Life of Milarepa. Aizraujoši. Pirms sāku lasīt domāju, ka mocīšos lasot, bet būs daudz iedvesmas no grāmatas lasīšanas. Izrādījās, ka lasīt ļoti aizraujoši un interesanti, bet tās iedvesmas krietni mazāk. Šoreiz laikam nevaru sūdzēties par to, ka iztulkoti termini, kurus varbūt nevajadzētu tulkot, jo tomēr tulkojums no tibetiešu valodas.

Šodien sāku lasīt grāmatu no Very short introduction sērijas. Sāk aizvien mazāk patikt šī sērija. Diez vai izlasīšu tās šīs sērijas grāmatas kuras pirms desmit gadiem sapirkos.

Vēl nevaru izšķirties par to vai vajadzētu iegādāties un izlasīt VS Dalailamas tikko latviešu valodā izdoto grāmatu Grāmata par prieku. Man jau vairākas viņa grāmatas angļu valodā neizlasītas stāv plauktā un vajadzētu izlasīt vispirms varbūt tās.

Pēdējā piezīme par grāmatām - pēc 13 dienām iznāks Wisdom Publications izdotais Sutta Nipata tulkojums angļu valodā. Baigais kārdinājums nopirkt, tīri tā, lai ieliktu plauktā blakus pārējām šīs sērijas grāmatām. Bet atkal, laikam, prātīgi būtu izlasīt pārējās.

Apgaismība vai atmošanās.

Tā es dzirdēju, ka jātiecas uz atmošanos nevis apgaismību, jo pamosties tu katru dienu, pamošanās faktā ir ikdienišķais. Tiecoties uz apgaismību vispirms jāzaudē ilūzijas par to, ka tas ir kaut kas īpašs, ezotērisks, apslēpts. Noslēpums ir tajā, ka nekāda noslēpuma patiesībā nav. Tu jau esi tur, tikai to nezini. Visas analoģijas ar debesīm un mākoņiem. Un vēl tas, ka nav jau neviena kam kaut kur jānokļūst.
Bet reizē nav arī tā, ka nekas nebūtu jādara, jo acīmredzami, ka nekas nav sasniegts, kaut arī nekas nav jāsasniedz. Ir jautājumi uz kuriem nav atbildes, jo pašā jautājumā jau ir problēma.
Linkir doma

Rudenim noskaņojies jau biju. Vakardienas siltums, gandrīz vai karstums pārsteidza drīzāk nepatīkami.
Link1 raksta|ir doma

Desmitā, pēdējā atvaļinājuma diena.
M.E. pie ārsta aizvest. Nedēļas iepirkšanos pārtikas veikalā uztaisīt. Nopirkt vafeļu pannu.
Sajūta, ka garš šis otrais atvaļinājums sanācis. Citus gadus, šķiet, divus atvaļinājumus neesmu ņēmis. Citus gadus arī visas atvaļinājuma dienas neesmu izmantojis. Viena vēl palikusi gan laikam.

Devītā atvaļinājuma diena.
Šķiet, ka neko prātīgu tā arī neizdarīju. Katrā ziņā nevar vismaz atcerēties.

Astotā atvaļinājuma diena.
Patiesībā diezgan ilgi sanāk braukt no Liepājas uz Jelgavu atpakaļ. M.E. reizēm ļoti nepatīk stāvēt pie luksaforu sarkanajām gaismām. Pa ceļam uz šosejas četri luksafori pie remontdarbu vietām. Tā nobļāvās.
Pa ceļam Saldū apstājāmies uzēst kebabus. Tāda nepatīkama vieta Saldus šķita jau no pirmajām tajā pavadītajām minūtēm.
Vakarā atbraucot mājās vispār neko negribējās darīt.

Septītā atvaļinājuma diena.
Visu dienu pa Liepāju. Nekur nav jābrauc. Grūti sameklēt brokastis, jo gandrīz viss vaļā no 12:00. Vakarā atradām sushi vietu, kur bija liela veģetāro sushi izvēle. Aizgājām līdz jūrai, bet tik liels vējš, ka palikām dažas minūtes tikai. Ratus pa smiltīm ļoti grūti pastumt. Iemaldījāmies foršā rajonā, kur baigās koka privātmājas un arī dīķis ar salu.
Link1 raksta|ir doma

Sestā atvaļinājuma diena.
Braucam no Kuldīgas uz Liepāju. Pa ceļam iebraucām Jūrkalnē stāvkrastu apskatīties. Arī Pāvilostā iebraucām, bet izrādās, ka tur nekā nav. Varbūt nepareizajā vietā skatījāmies. Pēc Kuldīgas viesnīcas plašumiem un ērtumiem Liepājas Fontaine šķiet baigi švakais. Neko tā arī neapskatījāmies no Liepājas, aizgājām tikai paēst. Braucot kaut kur ar bēbi neko daudz nevar apskatīt.

Piektā atvaļinājuma diena.
Braucam četru dienu ekskursijā. Šodien uz Kuldīgu caur Pedvāli, kurā Pedvāles Brīvdabas mākslas muzeju apskatīt gribējām. Izgājām mazo apli tikai, jo ķengursomai, kuru paņēmām līdzi M.E. izrādījās nedaudz par mazu un bija stress par to vai viņam tur ir ērti. Foršā kafejnīca pie muzeja aizvērta. Pagājušajā gadā tur bija laba veģetāro ēdienu izvēle.
Kuldīgā atradām ļoti patīkamu viesnīcu kur par normālām naudām ir gan guļamistaba, viesistaba, virtuve un labierīcības. Guļamistaba vēl ir tornī pie tam.

Ceturtā atvaļinājuma diena.
M.E. vēl uz visādām vizītēm aizvest. Uzzināt, ka nepareizi ceļam bēbi. M.E. šodien otrā vārda vārdadiena, kuru nekādu nesvinam, jo vienā mēnesī divas svinēt būtu par daudz. Vēl no parasti kaitinošajiem Spotify newsletter uzzināt, ka Fink septembra beigās būs Rīgā Palladiumā.

Trešā atvaļinājuma diena.
M.E. pie ārsta aizvest uz trīs mēnešu vizīti. Nopļaut zāli, tam iztērējot 2,5h. Turpināt lasīt grāmatu. Priecāties par rudenīgo laiku.

Otrā atvaļinājuma diena.
Salasīt nokritušos sapuvušos ābolus no zemes. Sagaidīt ciemos vecākus. Turpināt pārlasīt Tibetas dzīvo un mirušo grāmatu.

Atvaļinājuma pirmā diena.
Karsti, nedaudz sāp galva, neko negribās darīt.
Linkir doma

Šķiet svarīgi atgādināt sev, atcerēties, neaizmirst, ka nekas taču nav svarīgi.
Nu varbūt vienīgi pēdējā doma pirms nāves un karmiskā bilance uz kuru šai domai iedarboties.
Linkir doma

Biju pasācis braukt no stacijas uz darbu ar penny board, kuram biju nomainījis riteņus uz longboard riteņiem un arī gultņus nomainījis, jo complete gultņi briesmīgi diezgan. Šodien pārmaiņas pēc braucu ar parasto skeitu, kuram tie sliktie riteņi un gultņi un tik un tā sapratu, ka jābeidz niekoties ar to penny board. Īpaši tapēc, ka pirms kāda laika kādas 3-4 reizes gandrīz no viņa nokritu. Bet nu vismaz tagad nevar teikt, ka nebiju devis iespēju penny board'am, jo pāris nedēļas viņu kārtīgi izmēģināju. Būs jāatstāj lietainām dienām viņš.