Changeling

« previous entry | next entry »
Jan. 29th, 2009 | 10:25 am

Noskatījos vakar Changeling. Nu, neteiktu, ka es būtu īpašā sajūsmā. Mulsumu šur tur radīja gan faktoloģiski trūkumi, gan rīcības attaisnojums. Džolijai Oskaru? Nu, nezinu. Pat cenšoties noreducēties no sava subjektīvā vērtējuma, jāatzīst, ka dažās vietās asaru tomēr nebija un diez gan jau nu vienveidīgs viņas tēlojums. Es labprāt tajā lomā redzētu citu, dramatiskajās lomās spēcīgāku un popularitātes ziņā neitrālāku aktrisi, jo tās acis un lūpas, kas sevī iemieso jau pārāk nodrāztu seksapīlu, pēc stundas reāli izbesīja! Ja par faktiem, tad pēc filmas nepameta sajūta - come on, vai tad 1928. gadā nebija privātdetektīvu, ko noalgot kā alternatīvu korumpētajai un nekompetentajai policijai?! Līdz galam tā arī nepārliecinājos, ka šī sieviete ir darījusi pilnīgi (!) visu, lai atrastu pazudušo dēlu. Tas savukārt neļauj līdz galam noticēt galvenās varones ciešanām, jo īstenībā viņa ir diez gan daudz sasniegusi savā karjerā, tādēļ jau uz filmas beigām es pie sevis noburkšķēju: "Come on! Get a life!" Pat tad, ja visas esošās un topošās mātes man tagad pārmetīs, ka es nezinu, ko nozīmē zaudēt bērnu, kas tās ir par sajūtām un emocionālo tukšumu un ka te nav ko meklēt kaut kādu loģiku vai attaisnojumu, es tik un pastāvu uz to, ka neviens netaisa filmas priekš sievietēm, kurām tādu vai citādu apstākļu dēļ kādreiz ir bijis jāzaudē bērns. Nu, nav tādu 'by default' lietu, kaut kādas pašsaprotamības. Tam stāstam uz ekrāna ir jābūt izstāstītam precīzi. Žetons no manas puses Malkovičam. Lai gan viņam bija ļoti pateicīgs tēls - cilvēks, kurš grib būt Dievs uz šīs zemes. Visspēcīgāko iespaidu uz mani atstāja slepkavpuika - viņa atzīšanās policijas iecirknī par līdzdalību 20 bērnu nogalināšanā un aina iekš rančo, kur policisti lika viņam izrakt līķus - bija kruti!

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {24}

judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: Jan. 29th, 2009 - 11:05 am
Link

bez spoileriem!!

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jan. 29th, 2009 - 11:47 am
Link

nu, es jau vairāk priekš sevis rakstu :(

Reply | Parent | Thread


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: Jan. 29th, 2009 - 11:47 am
Link

nekā, tu raksti manu freidlisti! :)

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jan. 29th, 2009 - 11:52 am
Link

var nelasīt, var izmest ārā :P bet vispār ... gaidu komentārus no cilvēkiem, kas filmu ir redzējuši.

Reply | Parent | Thread


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: Jan. 29th, 2009 - 11:58 am
Link

...un izmaitāju potenciālo skatīšanos tiem, kuri nav redzējuši :)

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jan. 29th, 2009 - 12:14 pm
Link

ieshu griezt veenaz :(

Reply | Parent | Thread


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: Jan. 29th, 2009 - 12:16 pm
Link

tev jau tur nekā nav! :)

Reply | Parent


meiteens

(no subject)

from: [info]meiteens
date: Jan. 29th, 2009 - 11:33 am
Link

paldies par spoileri (labā nozīmē). es jau it kā netaisījos iet (personīgi aizspriedumi pret Džoliju), bet tagad, kad pastāstīji, cik lielas šausmas tur patiesībā notiek, toč neiešu bojāt sev garastāvokli. :)

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jan. 29th, 2009 - 11:46 am
Link

jāatzīst, es tiešām centos saņemties, jo arī man ir aizspriedumi pret Džoliju. Bet tie pagaisa pēc kaut kādām 30-40 filmas minūtēm, kad centos saprast, kas un kāpēc šajā filmā vispār notiek.
turklāt filma ir pārāk gara, vietām nevajadzīgi izstiepta. un ar emocionāliem tuvplāniem nevar panākt efektu tad, ja tam apakšā trūkst faktu un attaisnojuma.
bet varbūt es vienkārši neko nesaprotu :D:D

Reply | Parent


(no subject)

from: [info]
date: Jan. 29th, 2009 - 11:45 am
Link

jā, diezgan precīzi manas sajūtas.

(+ vēl iespaidīgāks par mazo puiku man likās tas īstais killeris. Labs bija arī tas policijas kapteinis dž. dž. džonss)

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jan. 29th, 2009 - 11:51 am
Link

jā, gribēju tā kā rakstīt arī par killeri, bet tad secināju, ka filmā tā arī nav pateikts, kāpēc, kādu motīvu vadīts viņš slepkavoja. līdz ar to viņa tēlojumā tik vien ir kā ārišķīga emocionalitāte un vājprātība.
un vai Tu saprati to fišku, ka viņš bija aizsūtījis telegrammu, ka pirms savas nāves grib satikt Džoliju, bet, kad viņai aizbrauca uz cietumu, kāpēc viņš atteicās viņai atklāt patiesību?!

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]
date: Jan. 29th, 2009 - 12:04 pm
Link

vot, man tieši tas piedūra, ka viņš ir līdz galam neatklāts tēls, ka nav tā skaidrā motīva un viņš nerada skatītājā kaut kādu konkrētu sajūtu, bet sajaukumu starp žēlumu un pretīgumu

un tai līnijai es vispār īpaši uzmanību nepievērsu, tam ko viņš gribēja/negribēja teikt, jo biju lasījusi, ka tikai filmā tas bērna samainīšanas gadījums un slaktiņš rančā ir savilkts kopā, realitātē tā neesot bijis, realitātē Volters Kolinss joprojām tiek uzskatīts par pazudušu

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jan. 29th, 2009 - 12:12 pm
Link

oh, paldies par info! par pirmo rindkopu - precīzi pateici :)

Reply | Parent


(no subject)

from: [info]murse
date: Jan. 29th, 2009 - 12:15 pm
Link

par faktiem: http://en.wikipedia.org/wiki/Wineville_Chicken_Murders

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jan. 29th, 2009 - 12:38 pm
Link

oh, forši!

Reply | Parent


zvirbuleens

(no subject)

from: [info]zvirbuleens
date: Jan. 29th, 2009 - 01:29 pm
Link

Redzēju, bet nevaru komentēt. Tā Tu to uztvēri. Un ir OK. Varbūt Tev tas ir profesionālas analīzes mēģinājums. Paldies :)

Manuprāt, bija diezgan reālistiski un pārliecinoši. Es, skatoties tādas filmas, neanalizēju faktus, bet no sajūtām galu galā man radās labs priekšstats par cilvēku aprobežotību, kas arī ir OK. Kā arī cerība, ka lietas mainās, kaut, protams, lēni.
Tas tā īsi.

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jan. 29th, 2009 - 02:31 pm
Link

es gribu izprast varoņu motivācijas/rīcības attaisnojumu un atrast tajā visā loģiku. tikai tad, kad es saprotu, kāpēc tas cilvēks raud, man kļūst viņa žēl un es raudu līdzi.
katram, protams, ir savi kritēriji. un cik nu tā analīze .. tas tā, vairāk priekš manis, lai es saprastu, kāpēc pēc filmas bija tāda nepietiekamības pēcgarša.

Reply | Parent | Thread


zvirbuleens

(no subject)

from: [info]zvirbuleens
date: Jan. 29th, 2009 - 03:04 pm
Link

Tevis pieminētos loģiskos motivācijas trūkumus es neuztvēru.

Mani kā vīrieti vairāk piesaistīja policijas virsnieku darbības, galējs egocentrisms un kaut kāda apmātība, kas ļauj kaut ko kādu laiku sasniegt, nerēķinoties ne ar vienu. Tas arī ir OK :D
Imho, zināmā mērā tas ir tipiski LV valdošajās aprindās, piemēram...

Galvenajai varonei, manuprāt, dzīve būtībā mainījās par 1000% līdz ar bērna pazušanu, pārējās darbības jau bija tikai risinājuma meklēšana šai viņas vienīgajai reālajai problēmai, arī bēgšanas mēģinājumi no tās, loģiski, viņai vajadzēja šo zaudējumu kaut kā kompensēt vai aizmirst, misijas apziņa, citi inkstinkti, utt...

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jan. 29th, 2009 - 03:30 pm
Link

jā, kaut kas no tā visa.
ja palasa to murses linku, top skaidrs, ka Gordons bērnībā seksuāli tika izmantots, kas izskaidro viņa rīcības motīvus, nolaupot un noslepkavojot puisīšus. filmā man tas pietrūka.
otra būtiskā lieta ir informācijas trūkums par galveno varoni - kas viņa tāda, no kurienes viņa ir cēlusies. nepārliecināja, ka viņas dzīve ir mainījusies par 1000%. jo Malkovičs bija tas, kurš atnāca pie viņas un piedāvāja cīnīties pa īstam. līdz tam viņa pakļāvās policijai. un jau sākumā pieminētais arguments par privātdetektīvu.
baigi subjektīvi, bet es personīgi nepretendēju un kaut kādu šausmīgi obbjektīvu filmas vērtējumu. tāpat man ir ļoti daudz filmas, kuras sajūtu līmenī patīk, bez argumentēta skaidrojuma.
bet paldies arī par Tavu viedokli :)

Reply | Parent | Thread


zvirbuleens

(no subject)

from: [info]zvirbuleens
date: Jan. 29th, 2009 - 03:58 pm
Link

n.p.k. :)
Jā, pareizi, tā "misijas apziņa" viņa radās tieši Malkoviča "draudzīgā spiediena" ietekmē. Un to par dzīves mainīšanos es pieņēmu filmas sākumā automātiski, "by default" :)
Zini, par privātdetektīvu - varbūt viņai sākumā likās, ka policija ir ok, tajā laikā telefona operatores varbūt nebija īsti informētas par tādām iespējām, anyway viņai bija kaut kādi aizspriedumi, un visu jau filmā nevar ietvert, tas ir mākslas darbs.
Galvenais, kas man patīk - filma liek domāt, protams, katram pamatojoties uz savu pieredzi un "aizspriedumiem" :)
Un tagad izlasīšu murses linku.

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]murse
date: Jan. 30th, 2009 - 12:43 am
Link

es ne par filmu, bet par misijas apziņu - ne jau visiem paveicas, ka dievs iespīž pa logu un aicina cīņā. bieži vien tas ir kāda līdzcilvēka vai pat svešinieka aicinājums, nejauši teikts vārds vai arguments, kas liek saņemties un izdarīt pavisam savādāk, nekā sākumā savā apjukumā esi prātojis.
tas no pers. pier.

Reply | Parent | Thread


zvirbuleens

(no subject)

from: [info]zvirbuleens
date: Jan. 30th, 2009 - 01:48 am
Link

Laikam gan. Patiesībā, ja nerunājam par filmu, varbūt iemesli nav tik svarīgi (tos tāpat var visādi interpretēt un tāpat neko nesaprast), ja pieņem, ka (kā man šķiet) tiklīdz cilvēks ir kaut kam iekšēji gatavs, viņam parādās attiecīgās iespējas, viņš izdzird īstos vārdus, satiek īstos cilvēkus un kaut kas notiek.

Reply | Parent


Shelly

(no subject)

from: [info]shelly
date: Jan. 29th, 2009 - 04:23 pm
Link

Pata, beidzamais teikums bija absolūts spoileris :/

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jan. 29th, 2009 - 04:42 pm
Link

un Tu savukārt esi ļoti oriģināla šajā komentāru lokā :)

Reply | Parent