:) |
[1. Feb 2012|20:33] |
Es labprāt pastāstītu par "ātrajiem" no iekšām tā teikt. Kā ļoti pietuvināta persona. Tālāk gari - rakstīja dakteris, kurš sasūtīja uz visiem iespējamiem dzelteniem un ne tik ļoti raidījumiem. Diemžēl, nekādas reakcijas.
1. NMPD ir "operatīvais" dienests, taču tajā ir daži ievērojami, pat nepieļaujami trūkumi - "operatīvs" tur skaitās tikai transports, jo darbiniekiem nav nekāda īpaša statusa (nesaņem ne izdienas pensiju, ne cienīgu atalgojumu). Uz brigādēm strādā pirmspensijas vecuma ārsti (55-62 gadi), kuriem ir jāstrādā intesīvi noslogotiem (naktīs, kāpšana 5. stāvos, braukšana bīstamos apstākļos, īpaši uz reanimācijas brigādēm u.c.) Nav tāda likuma, kas noteiktu operatīvo statusu – nav šāda jēdziena vispār LV likumdošanā. Izdienas pensijas tiek piešķirtas konkrētos likumos definētām personām un nolikumā „Par izdienas pensijām“ norādītām personām pie noteiktiem apstākļiem. Pēc mana ieskata, būtu loģiski, ja tiktu piešķirtas izdienas pensijas gan NMDP medicīnas darbiniekiem, gan operatīvo transportlīdzekļu vadītājiem, jo, tā kā izdienas pensijas tiek piešķirtas personām, kas strādā atsevišķās profesijās, kurās pēc noteikta laika nostrādāšanas darbs saistīts ar profesionālo iemaņu zudumu vai sociālo bīstamību, tad, ņemot vērā darba apstākļus NMDP, gan medicīnas darbiniekiem, gan šoferiem pēc noteikta laka nostrādāšanas darbs saistīts ar sociālo bīstamību vistiešākā veidā. Par piemēru var minēt situāciju, kad šoferis, kurš sasniedzis 60 gadu vecumu un tik pat vecs medicīnas darbinieks ir spiesti nest no 5.stāva pacientu, kurš sver 120 kg – gan šoferis, gan medicīnas darbinieks riskē ar savu veselību un papildus tam arī ar pacienta veselību un dzīvību.
2. Cilvēki strādā vairak par 1,0 slodzi. Ir ieviests normālais pagarinātais darba laiks līdz 240h mēnesī. Cita varianta nav- ārsts saņem ~ Ls 2,10 stundā pēc nodokļiem, attiecīgi feldšeri un medmāsas mazāk. Nakts stunda tiek apmaksāta 75% apmērā, kas neatbilst darba likumam.
3. Neesam apdrošināti darba laikā (jāstrādā ar narkomāniem, iereibušiem un psihiski slimiem cilvēkiem. Krustojumus jāšķerso pie sarkanās gaismas). Ārstam ir jānes slimnieks pa trepēm, ja nav citu cilvēku bez šofera un palīga. Stāvu skaits pat netiek pieminēts.
4. Tagad ir beidzies konkurss par kameru uzstādīšanu automašīnas salonā, lai filmētu pacientu un mediķus, kas ir klajš cilvēktiesību pārkāpums- piemēram, pacients ir jāizģērbj, lai veiktu kardiogrammu.
Mūsu kolēģi ir arī šoferi, kaut gan viņiem ir cits darba devējs- RSTA. 1. Šoferu algas ir niecīgas, par nestuvju nešanu (neatkarīgi no stāvu skaita) maksāja pārdesmit santīmu piemaksu, tagad to vairs nemaksā.
2. Ja automašīnai ir defekts un tiek pieteikts remonts, šoferim nemaksā par dīkstāvi, kaut gan viņš atrodas darbā un "tehnika mēdz pievilt".
3. Tehnika tiešām mēdz "pievilt"- automašīnas ir pat ar 400 000 km nobraukumu, rūsas caurumi durvīs, aukstums salonā, dīzeļdegvielas dūmu smaka, vibrācija u.c. Ja notiek kādas detaļas salūšana, tās vērtību atvelk no šofera algas, Spuldzes un logu šķidrumu šoferi iegādājas paši, jo nav jēgas prasīt to garāžā.
4. Nevar izskaidrot, kā šādas mašīnas iziet teh.apskati- šoziem nebija iespējams braukt droši, jo riepu protektors kā vasaras riepām. Vairākkārtīgi ir nācies stumt pašiem auto ārā no kupenām. Šoferi stāsta, ka esot "metuši kopā naudu" riepu komplekta iegādei. Tā vien liekas, ka garāžā ir jauns riepu komplekts, kuru uzliek pirms teh.apskates.
5. Tika uzcelta jauna garāža Duntes ielā vēl pirms RSTA uzvarēja konkursu 30 milj. latu par NMPD apkalpošanu, kur glabāt automašīnas, taču tās stāv apakšstaciju garāžās. Pati RSTA atgādina greznu biroju ēku, kuras augšstāvā esot pa burbuļvanna un pirts.
Rakstīts gan pirms kāda gada. Tikko kaut ko sāka par to transportu čakarēties - pagājušā nedēļā de fakto sižetu sadarījuši. Es te neko netaisos ne attaisnot, ne pierādīt, ne parādīt. Arī diskutēt nav jēgas, vnk tā, informācijai par reālo situeišanu. :) |
|
|