([info]methodrone) wrote on March 15th, 2018 at 11:29 pm
Ko tu tieši domā ar krustu?

Šķiet šai baznīcas problēmai ir divas daļas. Cilvēku izpratne par Jēzus mācību (izpratne par pašos svētajos rakstos izlasīto), un cilvēku attiecības.

Kad es lasu jauno derību, teju katrai Jēzus pateiktajai gudrībai ir ekvivalents kaut kur citu tautu mācībās. Es lasu, un sajūsmā māju ar galvu, ka nu ja, šis ir viens un tas pats kas ir visur, apbrīnojami, ar zinātnisku precizitāti! Un es nespēju aptvert, kā ja viena un tā pati lieta ir pateikta dažādiem vārdiem, ka cilvēki izvēlas domāt, ka vieni vārdi ir īstāki par citiem vārdiem. Tas ir kā pateikt, ka metāla bļoda ir labāka ūdens pasmelšanai kā māla bļoda. Eventually tie visi ir vārdi. Pašā Jēzus mācībā ir teikts, ka viņš runā līdzībās, ka sapratne ir kaut kas kam ir jāuzaug cilvēku prātos. Ja cilvēku prāti nav identiski, tad katram izaugs citādi, bet paēdīs visi vienādi. Un tad es nesaprotu, vai tie cilvēki kas uzbrauc Rubenim vienkārši nav pietiekami izglītoti un idealizē konkrētu vārdu lietojumu, esot vienaldzīgi par vārdu nozīmi, vai arī viņi vienkārši ir spītīgi un nobijušies.

Otra lieta ir cilvēku attiecības. Manuprāt, ir totāla iedomība bakstīt citiem acīs un peiteikties vilkt viņiem skabargas ārā, kamēr mēs visi staigājam ar baļķiem acīs. Cilvēkiem ir jāskatās uz Dievu, nevis vienam uz otru. Es domāju Rubenis skatās uz Dievu, kamēr viņa ķengātāji ir pārāk aizrāvušies ar skatīšanos uz Rubeni. Viņš ir tikai cilvēks, viņam ir unikāla psihe, viņš lietas var saprast caur kaut ko ko tu sauc par pseidodrazu, bet vārdi ir mehānisms nevis ontoloģiska patiesība. Plus tā pseidodraza ir reālas cilvēku reliģiskas pieredzes - iesmeltas vārdos. Dievs un Jēzus un viņu patiesība nevienādojas ne ar kādiem vārdiem. Tas ir tāpat kā paskatīties uz Jēzu un teikt - viņš ir tikai cilvēks, ko viņš sajēdz par Dieva patiesību, kas ir tas ko farizeji viņam pārmeta. Viņa cilvēka veidols ir medium, bet tas nav viņa svarīgākais atribūts. Cilvēki negrib, atsakās redzēt garām cilvēkam. Es domāju baznīcā ir gana cilvēku, kuru Dieva izjūta un sapratne variējas un atšķiras, Rubenis ir viens no viņiem kurš to parāda atklātībā. Man tas šķiet totāls pārkāpums pret Jēzu, sazvērēties pret kādu dēļ viņa individuālās pieejas, ja viņa sirds ir pareizajā vietā.

Anyhow, es saprotu to cik kaismīgi tu gribi aizstāvēt Jēzu un viņa mācību. Un tieši to katram vajadzētu darīt, ekskluzīvi, nevis ķidāt, kritizēt citiem viņu kaismīgko nodošanos. Piemēram, ja tu ņem mani par piemēru. Mani Jēzus mācības uzrunā par visu visvairāk pasaulē, tajā pašā laikā es saskatu nenoliedzamas līdzības, izvērsumus, papildinājumus viņa mācībai arī citās mācībās. Ja viņš ir mācību piramīdā, tad pašā galotnē, bet citas mācības viņu balsta (ne priekš viņa bet priekš cilvēkiem). Es gribētu būt daļa no baznīcas. Bet pēc tavas loģikas, es nekvalificējos un varu iet staigāt. Es domāju, ka daudzi cilvēki tā jūtas. Es domāju Jēzus mani nepasūtītu trīs mājas tāpēc, ka kādi viņa vārdi man sirdī izraisa to pašu sajūtu, ko Junga vārdi. Es to nespēju aptvert, tas man izraisa sašutumu un dziļu vilšanos tajā, kam bija jābūt kam labam, bet kas ir tagad pretējs. Varbūt mana (un pat Rubeņa) fleksibilitāte, ir izlūku fāze. Varbūt kārtīgi visu izpētot, mēs secinām ar spēju kaismīgumu, ka nē, tomēr Jēzus mācība ir vienkārša un fundamentāla, un nekas nekas cits nav vajadzīgs, bet mēs esam izraidīti dēļ sava nepiedodamā grēka. Atkal, šis šķiet absurdi un pretēji Jēzus mācībai.

Es domāju visu šo ir izraisījusi nevis cilvēku patiesā ticība un sirds un prāta skaidrība, bet gan egoisms, vienam otra soģīšana, prāta glorificēšana.

Es gan nezinu, ko iesākt šajā sakarā, jo es saprotu, ka pretēji domājošo cilvēku jūtas viņiem izliekas patiesas un spējas, un daļai arī ir no sirds. Varbūt šie arī ir tādi laiki, kad visi sašķelsies, un sāks nīst viens otru. Tikai man šķiet, ka tie kas atkritīs būs tie, kas paliks tādā baznīcā, kas nemīl - farizeji.
 
( Read comments )
Post a comment in response:
From:
( )Anonymous- this user has disabled anonymous posting.
Username:
Password:
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message: