| 4. Aug 2004 @ 10:21  |
|---|
LIDIS (Atkal viens.)
Nu tu sēdi, nabags puisi, Tava galva noslīkusi, Tava roka notirpusi - Septiņcirtis, mušu ķēniņš!
Kur nu tava skaļa runa? Visus gaisus tricināja - Kur nu tava liela mute? Visus zvērus rītin rija!
Kur nu tava liela dūša? Kauna, goda nezināja. Kur nu tava mazā dūša? Šķirbā līda slēpdamās.
Saules rieta, migla nāca, Aiz tās miglas mēnesnīca, Kas vēl aiz tās mēnesnīcas? - Rītu pili jeb vai galvu!
Nu, kad es jau - nu, kad es jau Ņemtu nikno ķēniņmeitu? Skaistu meitu, skaistu valsti? Nē, - lai ņem tad manu galvu!
Visu nakti, visu dienu - Nabags puisis, nabags puisis, Ne es ēdu, ne es guļu, Ka tik miegs man neuznāca?
(Iznāk m u š a s un k u k a i ņ i un bēdīgi staigā ap L i d i, citi aptupuši, citi - apguluši.)
Rainis MUŠU ĶĒNIŅŠ. BĒRNU PASAKA PIECOS CĒLIENOS.
p.s. Viens no Sātana vārdiem ir Belcebuls – Dēmonu valdnieks (Mateja evaņģēlijs 12:24,27; Marka evaņģēlijs 3:22; Lūkas evaņģēlijs 11:15,18; Jāņa evaņģēlijs 12:4-6). Semītu valodā šo vārdu varēja saprast arī kā "mājas saimnieks" Mateja evaņģēlijs 10:25b). Ebreju valodā vārda "Belcebuls" burtiskā nozīme ir "mušu ķēniņš" mušu sīkoņa, kas bija tieši pirms Jūdas pašnāvības, simbolizē to, ka Jūdu bija pārņēmis Sātans.
| From: | teeja |
| Date: |
4. Augusts 2004 - 15:18 |
|
|
|
|
(Link) |
|
savukārt mušu ķēniņš kā apzīmējums sātanam tiek saistīts ar Ben-Hinomas ieleju, Jeruzalemes pieteritoriju, kur bija ierīkota izgāztuve, tajā vienmēr kaut kas dega, vējš nesa drausmīgu smaku, dzīvnieku līķos sīca mušas, lodāja tārpi; elles jēdziens Bībelē vispār nav izvērsts, bet mūžīgā nāve, atstumtība no Dieva, saistījās ar šo vietu, "kur viņu tārps nemirst un uguns neizdziest"
tajā vienmēr kaut kas dega...
| From: | teeja |
| Date: |
4. Augusts 2004 - 15:19 |
|
|
|
|
(Link) |
|
bet rainis ierullē pag nebija arī tas Goldinga romāns 'mušu ķēniņš'
nu bija jau bija, bet Rainis ir unikāls:
"PIRMAIS CĒLIENS
Vienkārša bērnu istaba, kailas sienas, balts koka galds, trīs bērnu gultiņas gar sienām, četri krēsli. Vakars. Vājš karlampas apgaismojums.
*
(Trīs skolas zēni: B r i ģ i s, gadu 14, paliela auguma, G r u ņ ķ i s, gadu 11, arī liela auguma, L i d i s, gadu 12, mazāks. - Meitene M u d ī t e, arī apmēram 12 gadu. - Visi bērni mācās no galvas, gan dudinādami, gan balsi skaitīdami, klanīdamies un rokām, kājām strādādami. B r i g i s un G r u ņ ķ i s sēd pie galda, M u d ī t e pie savas gultiņas krēslā, L i d i s staigā apkārt.)"
Piektais Cēliens. OTRĀ AINA Bērnu istaba kā pirmā cēlienā. Nakts. Maza naktslampiņa apgaismo istabu.
(Visi četri bērni guļ savās gultiņās, B r i g i s un G r u ņ ķ i s kopā vienā gultiņā.)
(Bērni guļ nemierīgi siltā istabā.)
LIDIS
(Pa miegiem iekliedzas.)
Vai man! vai man! Kaklā cirta! Nokrīt galva, nokrīt ķermens! Nu es guļu zaļā zālē, Mušas staigā man pa vaigu.
(Izkrīt no gultiņas uz grīdu.)
|
|