|
[7. Jun 2012|17:16] |
Šodienas saruna ar kolēģiem atsauca atmiņā šo bildi. Es tiešām samulsu, jo situācijas, kad man par kaut ko nav dzelžaini noformulēta viedokļa ir ļoti, ļoti retas. Bet par to kādai būtu jābūt izglītības sistēmai, man tiešām viedokļa nav.
No vienas puses - man šķiet, ka visiem cilvēkiem būtu jāmāk rēķināt (un tāpēc jāmācās matemātika), jāsaprot cilvēces attīstības pamatprincipus (vēsture), jāspēj sakarīgi formulēt savu domu (filosofija) arī rakstiski (valoda un literatūra), būtu labi neaizelsties uzskrienot 2 stāvus pa trepēm (fizkultūra) utt. utjp. Man ir veicies - skolā gana labi man padevās viss, ja vien par pilnīgu izgāšanos neuzskata 7 literatūrā un faktu, ka auguma dēļ nebiju īsti piemerots basketbola centra spēlētāja lomai. Bet ir cilvēki, kuriem vienkārši nav matematiskāš domāšanas, muzikālās dzirdes, kompozīcijas un valodas sajūtas, gana labas fiziskas attīstības. Katrs taču ir citādāks, bet prasības ir vienādas pret visiem. No otras puses - nevērtējot cilvēku darbu un nesniedzot atgriezenisko saiti, diez vai iespējams panākt vērā ņemamu progresu.
Esmu apmulsis, nudien. |
|
|
Comments: |
Mans lielākais bērns šo nesen labi noformulēja: "Kāpēc viens skolotājs nevar pasniegt visus priekšmetus, bet vienam bērnam gan tie visi ir jāzina un jāprot vismaz sekmīgā līmenĪ?" | |