|
May 17th, 2004
08:07 pm - mans atziņas atdzejojums
|
Comments:
tomēr visi tiecas uz perfekto, neapzinoties, ko tas var izraisīt.. tāds mazs paradoks dzīvē..
nē, es tiecos nospert zalkšu ķēniķa kroni ;)
Ik pēc simts gadiem čūsku ķēniņš parādās zemes virsū. Viņa vainags mirdz kā zelts un dimants, un tam piemīt brīnumains spēks - kurš to dabū un izvāra, un no viruma pastrebj pirmo karoti, tās kļūst gudrākais un laimīgākais cilvēks zemes virsū, un dabūn zināt visu. Čūsku ķēniņa kroņa nolaupītājs, tikai nēsādams šo kroni sev līdz, zin visus noslēpumus, spēj uztvert citu domas, saprot visas cilvēku un zvēru valodas. Tāds (nevis tas), kas vainagu spētu iemantot, nekad nemirtu, bet dzīvotu mūžīgi un būtu laimīgs. -- šis ķēniņš ir zalktis pēc latviešu mitoloģijas
thnkx par atskatu latviešu mitoloģijā.. biju kaut kur to dzirdējis, bet pa ausu galam (kā jau vienmēr). Ņemot vērā, ka senajiem latviešiem nekas no zila gaisa nebija ņemts, tad varam rīkot orientēšanās sacensības atrodi čūsku ķēniņa kroni vai arī atrodi odzi un mirsti.. tas tā..
droši vien šis kronis nav tik materiāla lieta, kā mūsdienu kapitālisma pārņemtajiem ļautiņiem liekas.. šis kronis varētu būt pilnīga saskaņa ar dabu - Māru..
viens no pasaules slavenākajiem, atzītākajiem un gudrākajiem mitoloģijas pētniekiem Joseph Campbell (diemžēl miris) ir teicis: Vislielākās kļūdas mitoloģijas izpētē un sapratnē pieļauj tie, kuri to lasa un saprot kā prozu, mitoloģiju vajag lasīt kā dzeju un tikai.
bez komentāriem.. trāpīts 10niekā.. starp citu, vai esi pazīstams ar Pētere Šmita dzejojumiem par latviešu mitoloģiju?
neesmu gan :( bet varbūt esmu, nezinot vārdu nez
nup viņš bija "zinātnieks", kas padomju laikās rakstīja sacerējumus par latviešu mitoloģiju. Viņa lielākā iezīme bija latviešu senreliģijas vērtības neatzīšanu, piemēram, piedēvējot Māras izcelsmi kristiešu Marijai..
vispār diezgan interesanti "zinātnieskie darbi" :)) |
|
|
Sviesta Ciba |