ZPD ir domāti, lai stimulētu izpausties tos dažus mazos ģēnijus, par kuriem jau skaidrs, ka viņi būs spējīgi darboties zinātnē. Resp., ja brīnumbērns ir tālu priekšā vienaudžiem un jau vidusskolā viņam ir pietiekamas spējas un interese, tad ZPD ļauj viņam arī apgūt zinātnisko darbu rakstīšanas tehnikas pamatus. Vismaz tā tam būtu jābūt. Cits stāsts ir par muļķību un tukšu godkāri gan no vecāku, gan skolotāju, gan pašu bērneļu puses, kāpēc ši iecere mēdz realizēties tajos gaudenajos viduvējību sakompilētajos referātos, kas visbiežāk tiek uzdoti par ZPD.
Pedagogam nav obligāti nepieciešama "ļoti dziļa izpratne", tomēr viņam jābūt apveltītam ar veselo saprātu un pietiekami svaigā atmiņā jāglabā zinātniskā darba rakstīšanas pamatprincipi, lai nepieļautu, ka bērnelis sakopē visādus rakstiņus no interneta tievēšanas lapām un uzdod to par ZPD.
Vismaz tā tam būtu jābūt.
Cits stāsts ir par muļķību un tukšu godkāri gan no vecāku, gan skolotāju, gan pašu bērneļu puses, kāpēc ši iecere mēdz realizēties tajos gaudenajos viduvējību sakompilētajos referātos, kas visbiežāk tiek uzdoti par ZPD.