User Profile
Friends
Calendar
lasitajs' Journal

Below are 25 recent journal entries, after skipping 200

[ << Previous 25 -- Next 25 >> ]

 

 
  2021.03.17  13.56


Tāda īpatnēja dzeja sanāk:

[..]saņemts izskatīšanai Jūsu 2021.gada 12.marta iesniegums “Iesniegums par aizliegumu vai atļauju
izmantot personas ķermeni, audus un orgānus pēc nāves”,

kurā Jūs lūdzat Iedzīvotāju reģistrā aktualizēt ziņas par atļauju
izmantot Jūsu ķermeni, audus un orgānus pēc nāves.

Pamatojoties uz Jūsu brīvi izteiktu gribu atļaut
izmantot savu ķermeni, audus un orgānus pēc nāves,

Iedzīvotāju reģistrā 2021.gada 16.martā ir aktualizētas ziņas par Jūsu atļauju
izmantot savu ķermeni, audus un orgānus pēc nāves.

 
 


 
  2021.03.15  13.10


Arnolds Šēnbergs ienāk bārā.
– Man lūdzu džinu. Toniku nevajag.

 
 


 
  2021.03.05  13.58


Maģistrantūrā ir priekšmets "Kultūras socioloģija". Pasniedzēja ir ļoti patīkams, jauns cilvēks, bet ir kāds āķis – viņas lekcijas un uzdevumi ir ar ideoloģisku zemtekstu, kurš nāk no "Social Justice Theory". Piemēram, jāsameklē mākslas darbi, kuros ir novērojama kāda grupas identitāte un sociāla problēma.

Nespēdams šo uzdevumu uztvert nopietni, es reinterpretēju Ivanu Susaņinu.

***

Opera “Dzīvība par caru”, Mihails Gļinka, 1836

Operā, īpaši 3. un 4. cēlienā tiek vēstīts par vardarbību un diskrimināciju pret poļu etnisko minoritāti Krievijā. Poļi ir etnoss ar izteiktu kultūru – tā operā tiek parādīta ar dejām visa 2. cēliena garumā. Poļu minoritātes mērķis ir gāzt Krievijas caru – tātad, likvidēt apspiedēju sistēmu. Savukārt, operas centrālais ļaunais tēls ir Ivans Susaņins – heteroseksuāls, patriarhāls baltais vīrietis pusmūžā, kurš, turklāt, atbalsta monarhiju. Viņa galēji labējie uzskati atklājas uzreiz 1. cēliena 1. ainā, kad viņš aizliedz savai meitai Antoņidai precēties, pirms valstī nav izvēlēts jaunais cars.

Operas 3. cēlienā Susaņins nodevīgi apmāna labticīgos poļus, kuri, atrodoties Krievijā, cieš no izglītības diskriminācijas – viņi nezin vietējo valodu un lokālos ģeogrāfiskos apstākļus – ieved viņus necaurejamā mežā, kur viņi – tīri pašaizsardzības nolūkos – ir spiesti nodevēju Susaņinu likvidēt.

Var gan izteikt pārmetumu komponistam: viņš, protams, iestājas par apspiestās minoritātes tiesībām, bet vienlaicīgi veic kultūras apropriāciju, operā plaši izmantojot poļu tautas dejas - polonēzi, krakovjaku un mazurku.

***

Bet joke's on me, jo viņa nesaprata manu satīru un ieskaitīja darbu.

 
 


 
  2021.03.02  10.12


Es plus mīnus vienmēr esmu zinājis, ka neesmu diez ko gudrs (tāpēc vairumā gadījumu stāvu klusu), bet pēdējā laikā man šķiet, ka tas neatbilst patiesībai. Es esmu diezgan dumjš. Vienkārši lielākajā vairumā no sociālas putas uzsitošiem notikumiem, man iekšēji ir sajūta, ka esmu kā stirna automašīnas tālajās gaismās – aaaa, ko?

 
 


 
  2021.02.15  13.02


Man rīt stāv priekšā vairāku stundu autobrauciens.
Būtu īstais mirklis paprovēt audiogrāmatas. Ieteiksiet kādu?
Latviski, angliski, krieviski.

 
 


 
  2021.02.03  12.05


Man ir viens lietots bērnu autokrēsliņš, viens zīdaiņa autokrēsliņš. Labprāt atdotu labdarībai. Ar ko vislabāk kontaktēties?

 
 


 
  2021.01.15  19.57


Bad-ass definīcija:

Во время одной из прогулок им повстречались австрийская императрица и герцоги с целым придворным штатом. Тогда Бетховен сказал: «Идите, как прежде, под руку со мной, они должны уступить нам место — не мы». Гёте... это было неприятно, он высвободил руку и, сняв шляпу, стал сбоку дороги, в то время как Бетховен, заложив руки за спину, прошел между герцогами и лишь слегка дотронулся до шляпы, когда они расступились к обеим сторонам дороги, чтобы дать ему место, и дружески приветствовали его.

 
 


 
  2021.01.12  17.59


Emīlijai Dikinsonei ir daudzi pavisam īsi dzejoļi. Piemēram,


To make a prairie it takes a clover and one bee,
One clover, and a bee.
And revery.
The revery alone will do,
If bees are few.


Varbūt jūs varat ieteikt vēl kādu amerikāņu / angļu dzejnieku / dzejnieci, kuram / kurai patīk īsās formas?

 
 


 
  2021.01.12  15.35


Atzīmēšu šo dienu:
sāku strādāt pie sava līdz šim lielākā darba.

 
 


 
  2020.12.16  18.00


Es beidzot esmu kļuvis par īstu studentu:
visus rakstu darbus atliku uz pēdējo dienu.

 
 


 
  2020.12.11  12.33


Man pēdējā laikā šķiet, ka man ir Aspergera sindroms vieglā formā, vai kaut kas tāds. Varbūt pat šis šķitums ir no sērijas "uzzinu pēdējais".

 
 


 
  2020.12.09  21.26


Nezināju par šādu tikšanos (1787, Ludvigam 17):

Биограф Моцарта Отто Ян пишет:
«Бетховен, приехавший в Вену в качестве
многообещающего юнца... был представлен
Моцарту и по его просьбе сыграл ему
что-то, что Моцарт, полагая, что слышит
зазубренную парадную пьесу, похвалил
весьма холодно. Бетховен, почувствовав
это, попросил, чтобы он дал ему тему для
свободного фантазирования, и, поскольку
он всегда превосходно играл, когда был
возбужден, а тут к тому же его воспламеняло
присутствие высоко почитаемого маэстро,
он заиграл так, что Моцарт, внимание и
напряжение которого все возрастали, наконец,
быстро прошел к сидящим в соседней
комнате друзьям и возбужденно сказал:
«Берегите его, однажды он заставит говорить
о себе мир».

 
 


 
  2020.12.07  18.57


Ienāca prātā par LVB 9. simfoniju (sveiciens 250 gadu jubilejā!):
ka šīs simfonijas neveiksme - efektīga, bet neveiksme! – ietekmēja romantisma sākšanos. Jaunāki komponisti redzēja, ka pasauli tomēr ar mūziku neizdosies izglābt, un pievērsās savām problēmām.

 
 


 
  2020.11.21  17.31


"the neat trick of combining moral relativism in theory with a large dose of moral absolutism in practice"

 
 


 
  2020.11.17  17.44


Stulba diena.

 
 


 
  2020.11.11  12.06


Nezinu, ar ko jūs sazvanaties savos zoom-os, bet es sazvanos ar Sinfoniettas 1. vijoli.

 
 


 
  2020.10.25  18.36


Par Vodolazkinu paldies.
Esmu sajūsmā par krievu mūsdienu literatūru: Minajevs, Ivanovs, Peļēvins, protams, un tagad arī šis kungs.

Secināju, ka manā tekstu patēriņā ir konkrēta valodu segregācija.

– Latviski: publicistika, dzeja.
– Angliski: non-fiction.
– Krieviski: daiļliteratūra.

 
 


 
  2020.10.25  12.01


Jūs tas, protams, nenormāli interesēs, bet Star Wars "Imperial march" izmanto Šūberta vientulības akordu.

 
 


 
  2020.10.24  01.04


Sex differences in children’s social development and early play patterns nicely illustrate both the attempt to socially impose this vision on other people and why doing so is akin to walking upstream. Some progress can be made with continual effort, but once these are relaxed human nature washes it away.
https://quillette.com/2020/10/20/the-real-causes-of-human-sex-differences/

 
 


 
  2020.10.23  17.11


Ar feisbuku esmu veiksmīgi ticis galā, tas ir, ieeju, apmēram reizi nedēļā un neko pat īsti nedaru.
Tagad vajadzētu tāpat atšūties no tvitera.
Ciba paliks pēdējā.

 
 


 
  2020.10.19  12.12


Vai cienītajiem kino speciālistiem ir kādi ieteikumi par Riga IFF? 3-4 filmas, kas būtu jāredz?

 
 


 
  2020.10.14  12.26


Bērni pa nakti nomocīja.
Un šorīt atklājās, ka beigusies kafija.

Briesmīga dzīve.

 
 


 
  2020.10.11  17.48


This version was first performed at the Kärntnertortheater on 23 May 1814, again under the title Fidelio. The 17-year-old Franz Schubert was in the audience, having sold his school books to obtain a ticket.

 
 


 
  2020.10.06  20.14


Nekad nebija ienācis prātā, ka visu mūzikas vēsturi var skatīt kā nemitīgu mēģinājumu dabūt lielāku kačku. Rietumu klasiskās tradīcijas sākums parasti tiek iezīmēts ar Ars Antiqua laikmetu, tas ir ap 13. gadsimtu, dod vai ņem. Tad sākas tas, ko sarunas karstumā varētu saukt par mākslas mūziku, Notrdamas skola. Tajā laikā atsāk apzināti pasūtīt, komponēt mūziku. Dominē vokāls a capella.

Un tad fast-forward: renesansē mākslas mūzikā ienāk stīgu un pūšamie instrumenti, barokā jau formējas orķestri, pienāk klāt timpāni. Klasicismā orķestri izaug par mūsdienu orķestra pamatu (tā saucamais divkāršais orķestris), parādās dažādi citi sitamie instrumenti, īpašī Mocarts mīlēja operās izmantot visādus sitamos niekus. Tad romantisms ar savu gigantomāniju, kuras akcents laikam ir Mālera 8. simfonija. Vai varbūt Berlioza Sēru un triumfa simfonija ar saviem simts pūtējiem. Un nogrand Svētpavasaris. Tad karš.

Kad pēc 1. pasaules kara mūzika aiziet uz askēzi un introvesiju (Otrā Vīnes skola), klusumu starp sērijas notīm aizpilda džezs. Varbūt pirmais īstais grūvs. Un pēc tam jau pieslēdzas elektrība un elektroniskie instrumenti, tai skaidā skandas – var iegūt tādu jaudu, kāda Bēthovenam sapņos nebija rādījusies.

Jāpaklausās krievu hip-hops.

 
 


 
  2020.10.06  18.45


Pazīstams (man pazīstams) komponists no Māstrihtes atsūtīja saiti:
https://www.youtube.com/watch?v=MzXoVo16pTg&feature=youtu.be

Es īstenībā ļoti priecātos, ja arī mūsu orķestri reizēm mācētu šādi par sevi pasmieties. Tas liktu viņiem izskatīties vairāk pēc cilvēka, nevis pēc relikvijas uz pjedestāla.

 
 


[ << Previous 25 -- Next 25 >> ]