- teorētiska migrēna
- 19.9.06 15:52
- Pēdējā laikā šad tad iedomājos par divām zemapziņas koncepcijām, kuras nekādīgi nelīmējas kopā.
Ir tātad Froida zemapziņas koncepcija, kas uzskata to par apziņas apspiesto, neakceptēto daļu, kura savukārt pretim spiež ārā no sevis kompleksus un citas huiņas.
Otro savukārt spečuki ir izpīpējuši Tbilisi konferencē par bezapziņu. Tajā zemapziņa tiek traktēta kā ķermeņa instinkti un refleksi, tipa, siekalu izdalīšanās, ķermeņa reakcija uz ārēju kairinājumu un tamlīdzīgi.
Tad, lūk – jo vairāk domāju, jo mazāk varu padomāt. Kāds man šajā jautājumā nevar salikt smadzenes pa plauktiem?
Vai ir arī kādi jēdzieni vai metateorijas, kas šos abus konceptus savienotu? - 3 inkubi teicasaku
- 19.9.06 16:09
-
rt
abi koncepti neizklausās pretrunīgi un otrais (par ko pirmo reizi dzirdu) nemaz nav attiecināms "zemapziņu", bet gan vienkāršām veģetatīvajām ķermeņa funkcijām, kurus regulē noteikti nervu centri smadzenēs, kas savukārt mijiedarbojas ar tiem, kas atbild par informācijas uzkrāšanu un analīzi.
Freida gadījumā trīsdaļīgā psihes koncepcija paredz to, ka "lielā tumšā telpa" (saukta par "tas") ir tik apjomīga, ka cilvēka intelektam ("virs-es"), kas sastāv no racionāli iegūtajām zināšanām un audzināšanas, nav pa spēkam to visu apgūt. Tajā slēpjas noklusētā cilvēcība (sex & violence). - saku
- 19.9.06 16:39
-
Man tikko ienāca prātā, ka varbūt tādu kā pārejas telpu no vienas teorijas otrā varētu veidot Froida skolnieka Vilhelma Raiha attīstītās ķermeņa terapijas koncepts par "body armoring", tobiš zemapziņa
veido t.s. rakstura bruņas, kas nosaka personības ķermeniskās reakcijas, motoriku un to muskuļu rigiditāti, kas pagātnē tikuši iesaistīti dažādu psiholoģisku konfliktu risināšanā (drīzāk nerisināšanā). Pēc Raiha, atsvabinot rakstura bruņas, tiek atmests arī psiholoģiskais konflikts, ar kuru tās bijušas saistītas.
Īsāk sakot, veģetatīvās f-jas nosaka zemapziņa. Un no tāda skatu punkta var tiešām aizdomāties līdz vienādības zīmei starp abiem jēdzieniem. - saku