Mēs te ne par indivīdiem, bet par vidi kas 'dod visas iespējas mācīties abiem dzimumiem'. Tas, ka pavisam aizliegta mācīšanās nav - tas ir skaidrs. Sākumā atļauj mācīties īpaši apdāvinātajām (kas pie tam ir gatavas to darīt cīnoties pret straumi), tad ar laiku jau visām, kam tas 'padodas pietiekami labi'... Protams, arī otram dzimumam specializēties iesaka tikai tiem, kam padodas 'pietiekami labi' - bet latiņas ir būtiski atšķirīgas.
Laikam ejot un diskriminācijai samazinoties, latiņa 'tās, kam padodas gana labi, protams, var mācīties' gan jau pazemināsies un varbūt pat sasniegs to pašu pakāpi, kas ir 'tiem, kam padodas, var mācīties' . Bet tikai nevajag teikt, ka PSRS laikā tā bija vienāda abiem dzimumiem. 90tajos nebija, un ļoti šaubos vai ir arī tagad.
Jā, šeit un šobrīr ir labāk, kā lielā daļā pasaules lielu daļu pēdējo gadsimtu vēstures - bet tas absolūti nenozīmē, ka šobrīd nepastāv nekāda diskriminācija un ir pilnīga vienlīdzība.
Atbilde uz tieši Tavu jautājumu 'kā gan tas nākas, ka izglītojošo personu autoritārie izteicieni nerada tieši pretēju efektu' - tāpēc, ka šie izteicieni atspoguļo sabiedrības vairākuma viedokli. Kas cita starpā nozīmē - tie atspoguļo viedokli, saskaņā ar kuru sabiedrības vairākums arī rīkojas. Vienmēr ir neliels procents nonkonformistu, kas rīkosies pretēji jebkādiem ierobežojumiem, bet kā saproti - tas jau pēc definīcijas būs neliels procents.
Un ko tad es, es jau kā reiz biju atlikušais izņēmums, kas tik un tā mācījās visas 'ne-meiteņu' lietas. Bet tieši izņēmums, tur tā problēma.
Laikam ejot un diskriminācijai samazinoties, latiņa 'tās, kam padodas gana labi, protams, var mācīties' gan jau pazemināsies un varbūt pat sasniegs to pašu pakāpi, kas ir 'tiem, kam padodas, var mācīties' . Bet tikai nevajag teikt, ka PSRS laikā tā bija vienāda abiem dzimumiem. 90tajos nebija, un ļoti šaubos vai ir arī tagad.
Jā, šeit un šobrīr ir labāk, kā lielā daļā pasaules lielu daļu pēdējo gadsimtu vēstures - bet tas absolūti nenozīmē, ka šobrīd nepastāv nekāda diskriminācija un ir pilnīga vienlīdzība.
Atbilde uz tieši Tavu jautājumu 'kā gan tas nākas, ka izglītojošo personu autoritārie izteicieni nerada tieši pretēju efektu' - tāpēc, ka šie izteicieni atspoguļo sabiedrības vairākuma viedokli. Kas cita starpā nozīmē - tie atspoguļo viedokli, saskaņā ar kuru sabiedrības vairākums arī rīkojas. Vienmēr ir neliels procents nonkonformistu, kas rīkosies pretēji jebkādiem ierobežojumiem, bet kā saproti - tas jau pēc definīcijas būs neliels procents.
Un ko tad es, es jau kā reiz biju atlikušais izņēmums, kas tik un tā mācījās visas 'ne-meiteņu' lietas. Bet tieši izņēmums, tur tā problēma.