*** |
[Jun. 9th, 2025|01:13 pm] |
Viss ir īre.
Grozies kā gribi. Pilnīgi viss, kas tev ir, tava mūža laikā vai pēc tava mūža, izšķīdīs. Apavi, velo, māja, auto, dzīvoklis un savstarpējās attiecības ar savu ģimeni.
Šādi jau domāju gadus 14, kad pēc ilgstošas izvēles nopirksu apavus, kas pēc bildes internetā man ideāli patika. Tie nebija tie ērtākie realitātē un izturēja aptuveni 3 mēnešus un par tiem tolaik samaksāju 45.- Latus. 90 dienas, 45 lati, 50 santīmi dienā par to, ka uzvelku botas. Diezgan dārgi, ņemot vērā, ka velku arī bikses, kreklus, jakas, zeķes, apenes, džemperus, cepures un cimdus. Protams tas ir izņēmums, bet prātā tas man lika sākt rēķināt par to, cik tas izmaksā no amortizācijas skatupunkta.
Inženierijā iemācījos to, ka lietu pašizmaksa parasti ir 25% no veikala cenas. Sākumā negribeju tam ticēt, bet pēc neskaitāmiem gadiem industrijā, tā izrādījās taisnība. Tā rezultātā arī nekad negribu maksāt par lietu vairāk nekā tās pašizmaksa. Tā strādā vērtība. Cilveka ņēmšanās ir 75%.
Un tad ir humpalas, atrodu principā nevalkātus Vans skeitšūzus par 4.- Eur, novalkāju tos 2 gadus, nevelku katru dienu, jo ir arī zandales un zābaki, bet rupji reķinot 365 dienas tie iztur. Divi centi dienā, vai salīdzinot ar 50 santīmiem, apmēram 35 reizes lētāk. Matemātika vienkārša, atmetot specifisku izvēli, pērkot zem pašizmaksas, dzīve var būt 10-50 reizes lētāka. Tik un tā īre, bet lētāka.
Un tad nīdēji teiks, ka man nav laika meklēt pa humpalām sev botas. Bet acīmredzot tev ir laiks meklēt botas internetveikalos un ir laiks vergot, lai par tiem samaksātu. Tā jau ir tava izvēle, kā pakāst savu brīvību. Zinu pārsi ļaudis, kas pelna 5k mēnesī un visu kaut kā to papiš. Tad aizņemas naudu, lai nopirktu jaunu veļasmašīnu.
Un jā, viss izšķīdīs. Un diemžēl jauns nenozīmē labs, tas tikai nozīmē to, ka necik vēl nav paspējis pašķīst. Un arī dārgs nenozīmē labs, tas tikai apliecina sajūtu, ka esi tavuprāt tā vērts. Bet diemžēl izšķīšanas ātrumu var saprast apgūstot materiālzinātni un fiziku, nevis veikala plauktus. Bet ļaudis parastie domā, ka tas ir atkarīgs no mārketinga komandas darba un brendinga. |
|
|