|
8. Apr 2013|12:53 |
Ir nedaudz savādāk, vienkārši pēdējā laikā progresīvajās valstīs ir pieņemts nodalīt analfabētismu no funkcionālā analfabētisma, proti, nemācēšanu lasīt no nesaprašanas, kas ir izlasīts. Kā reizi norvēģu vidusskolnieku starpā šis "funkcionālo analfabētu" rādītājs bija viens no augstākajiem Eiropā, ja atmiņa neviļ, tad tuvojās 20% līmenim, kas bija až divreiz lielāks par to, kas tika diagnosticēts pārējā attīstītajā Ziemeļeiropā.
Tiesa, ātrumā ticamas mūsdienu atsauces neatradu, jo šī ir neglīta tēma, nav viegli meklējama mūsdienu tolerantajā pasaulē, jo skaitīt funkcionālos analfabētus ir teju vai neglītāk, nekā nēģerus skaitīt, piemēram:))
Both PISA (Program for International Student Assessment) and PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) show that many young people in Norway have poor reading skills; one-fifth of fifteen year olds are functionally illiterate and young people are reading fewer books (Rogneflåten, 2004).
|
|