Previous 20 | Next 20

May. 24th, 2005

Auto: Aygo futbols

Lai atzīmētu futbola sezonas kulmināciju - finālu (es nezinu par kādu čempionātu ir runa, man futbols ir sveša lieta...) slavenais BBC auto raidījums TopGear sarīkoja savu futbola maču. Ar auto. Ar mazajiem, feinajiem Toyota Aygo automobilīšiem.

Toyota speciāli šim pasākumam sagatavoja 10 Aygo (i-go) automašīnas futbola komandas (kādas?) krāsās. Automašīnās tika sasēdināti profesionāli - nē, ne futbolisti - autobraucēji, un mačs varēja sākties.

Kā apgalvoja Toyota pārstāvis - Aygo ir fana (prieka) mašīna, un kas gan var sagādāt lielāku prieku kā futbola spēle. Es gan varētu nosaukt vismaz četrpadsmit lietas, kas to varētu, bet nu labi... Galvenais, ka pasākums izdevās jautrs. Protams, kā jau kārtīgā futbola mačā, neizpalika arī traumas (nez, vai kāds auto arī simulēja, teiksim,  iebuktētus sānus?...), taču tās drīz tikšos sadziedētas.


[Tālāk]

Mobile: Pantech var visu

Kamēr pārējā pasaule krāmējās ar atlokāmajiem, izbīdāmajiem un pagriežamajiem mobilajiem telefoniem, Pantech apvieno divus vienā. Jaunākie Pantech telefoni K1100 un S110 prot gan izbīdīt klaviatūru, gan pagriezt ekrānu. Lūdzu! Manuprāt, Pantech izaicina gan Samsung gan LG. A tu tā vari?

Vai man jāstāsta kādi labumi ir šim aparātam? Visi parastie: polifonija, 2 megapikseļu fotokamera ar CMOS matricu, MP3 pleijeris, iebūvēta 512MB atmiņa... Tas viss jau ir standarts. Vismaz Korejā.


[Tālāk]

Stils: Mazais pulksteņu veikaliņš


Mazais pulksteņu veikaliņš "LittleClockShop" ir īstā vieta pulksteņu fetišistiem. Te var atrast tādus brīnumus, ka nu tikai!

Lielais sienas "lapiņpulkstenis", kurš pārlapo pareizo laiku ik minūti. Tā burvība ir absolūti atvērtais mehānisms, nekāda korpusa.

Apaļais zobratpulkstenis, pilnībā atvērts, griež lēnām uz riņķi laika skalu.

Horizontālais zobrat-lapiņpulkstenis. Konuspulkstenis. Lielciparpulkstenis un pats, pats krutākais - mazais sienas pulkstenītis ar milzīgo pendeli, kas svārstās gan virs, gan zem pulkstenīša.

Burvīgi radījumi. Cenas palielas, bet pieņemamas. Uz Latviju diemžēl nesūtīs...
[Tālāk]

Idejas: Slapjā apakšveļa

Slavenā apakšveļas kompānija Olga (hmm...) sadarbībā ar Lycra ir radījusi slapjo apakšveļu. Nu ne gluži tā, bet līdzīgi. Vešiņa nav slapja tieša nozīmē, tā vienkārši mitrina ādu valkāšanas laikā. Acīmredzot tā ir baigi labā lieta, būt nepārtraukti apmitrinātam.

Audums, kuram elastību piešķir Lycra tehnoloģija, satur šausmīgu lērumu mikroporu, kuras ir pildītas ar "aloe vera" (alvejas eļļa?). Valkājot audums nedaudz staipās, kā rezultātā izdalās mitrinošās vielas. Tas nodrošina ādas dabisko mitruma līmeni visas dienas garumā.

Lai ādas mitrināšanas kaifs būtu pilnīgs, noderēs arī nakts cimdi. Tos uzvelk pirms gulēšanas, iepriekš ieziežot rokas ar mīļāko krēmu. Cimdi notur krēmu pie ādas un neļauj ar to noķēzīt segas un spilvenus.

Idejas: Spīdi rokturīt, spīdi

Zviedru kompānija Brighthandle radījusi interesantu luksofor-durvju rokturi. Tas spīd. Koši un gaiši. Sarkanā vai zaļā krāsā. Kā jau luksofors - brīdinot par to vai atļauts ienākt jeb nē.

Spīdīgie rokturīši ir pieslēgti elektrībai un atkarībā no durvju slēdzenes - vaļā/ciet - spīd smuki zaļā vai sarkanā krāsā. Šāds risinājums lieti noderēs kādam vidēji lielam priekšnieciņam, kurš var atļauties likt citiem gaidīt uz sevi. Vienkārši aizslēdz durvis un visi zinās, ka negribi nevienu redzēt.


Auto: Vēl Cayman bildes

Izskatās, ka jums tas Kaimans iepatikās. Tad nu lūk, vēl pāris bildītes acu priecēšanai.

Bet ziniet kas ir pats briesmīgākais? Jo vairāk es uz viņu skatos, jo... mazāk neglīts tas man šķiet. Un tas mani uztrauc. Bet nē, nevēlos par to parunāt ;)


[Tālāk]

Auto: Cayenne hibrīds

Grūti laiki pienākuši bezceļnieku tirgotājiem. Pasaule paliek arvien zaļāka un aizvien vairāk cilvēku atsakās no automašīnām, kas patērē pārāk daudz degvielas. Un tādas automašīnas galvenokārt ir bezceļnieki (SUV, džipi). Bezceļnieku sapņu zemē Amerikā, šā gada pirmajos mēnešos to pārdošanas apjomi ir strauji kritušies. Un tas liek aizdomāties autoražotājiem. Viņi tomēr negrib laist garām lielo piķi.

Atšķirībā no dinozauriem, kuri izmira jo neprata pielāgoties, autoražotāji sāk pielāgoties jaunajai situācijai. Arvien vairāk parādās videi draudzīgāki auto - biodīzeļi, elektromobiļi un hibrīdi. Pēdējā laikā īpaši populāri ir hibrīdi (vienkāršos vārdos sakot, tiem ir divi motori - elektro un parastais benzīnnieks). Toyota, kas aizsāka hibrīdu ēru ar špocīgo Prius, jau piedāvā vairākus hibrīd modeļus, ieskaitot eleganto Lexus RX bezceļnieku.

Sapratuši, ka tas ir pareizais virziens, kurā attīstīties, arī Porsche nolēmuši ražot hibrīdu. Īstie benzīngalvas var neuztraukties, jo vismaz pagaidām klasiskie 911, GT utt. paliks ar klasisko dzinēju. Taču pārmaiņas piedzīvos bezceļnieks Cayenne, kurš pats par sevi jau ir hibrīds - bezceļnieka un sporta auto hibrīds. Porsche sola līdz 2008. gadam izlaist Cayenne ar hibrīddzinēu. Pašiem viņiem nav tādu spēju izstrādāt hibrīdu tehnoloģiju, tāpēc viņi meklē partnerus. Visticamāk jau, ka partneris būs Volkswagen, un ka arī viņu bezceļnieks Touareg drīz pārtaps par hibrīdu.

No vienas puses jau tas viss ir skaisti. Lielie benzīna rijēji paliks ekonomiskāki un videi draudzīgāki. No otras puses tas tomēr ir kā likt valim ievērot diētu. Nu nometīs viņš pāris tonnas svara. Nu un? Viņš tik un tā būs valis! Tas pats ar bezceļniekiem. Hibrīdi jau tērēs mazāk, bet vienalga daudz par daudz salīdzinot ar "parastajiem auto". Daudz ekoloģiskāk būtu, ja cilvēki paši samazinātu savas ambīcijas un vēlmi zīmēties, un saprastu, ka pilnai laimei nebūt nav vajadzīgas trīs tonnas metāla ar mazas pilsētas vērtu spēkstaciju zem motora pārsega...

May. 23rd, 2005

Auto: Porsche Cayman

Nu tad beidzot varam apskatīt Porsche visu laiku visneglītāko auto visā savā pilnībā. Līdz šim redzējām tikai dažādus spiegu foto un cerējām, ka tik tizli auto izskatās tikai maskēšanās nolūkos. Nekā. Tas patiešam ir TIK neglīts!

Auto ir būvēts uz Boxster bāzes un tam būs 3.4 litru, 295 Zs motors. No nulles līdz daudz-par-ātru Keimens ieskriesies 5.4 sekundēs.

Oficiāli šo auto prezentēs tikai novembrī. Domājams ap ziemassvētkiem varam gaidīt bariem Keimenu Rīgas ielās. Galu galā, Cayman, tāpat kā Boxster, pirks tikai tie, kas nevar atļauties Porsche 911.


[Tālāk]

Skeitsuns

Atšķirībā no iepriekšējās suņu ziņas, šajā mazais atraktīvais dzīvnieks dzen uz priekšu pat sevi, nevis savu tizlo saimnieku. Taisons (nejaukt ar to otru Taisonu, lai gan abi kož un abiem ir līdzīgs ģīmis) ir veikls zvēriņš, kur brīvprātīgā piespiedu kārtā ir iemācījies braukt ar skrituļdēli. Ir redzēti dažādi zvēriņi, kurus uzsēdina uz dēļa un tad viņi šļūc, droši drebot. Bet Taisons izbauda katru skeitošanas mirkli. Viņš prot ne tikai pats uzsākt, apstāties un atsperties, bet arī pagriezties, stūrēt.



Dikti feins dzīvnieciņš. Šeit varat apskatīt bildes un pāris video:
[Tālāk]

Stils: Pašam savas kedas

Lielais varenais sporta preču ražotājs NIKE mums mīļi piedāvā iespēju personalizēt savas kedas. Viņu piedāvātais pakalpojums NIKE ID dod iespēju internetā izveidot katram pašam savu kedu. Varam izvēlēties kādu kedu gribam - skriešanai, basketbolam utt., un tad spēlēties ar krāsām. Var mainīt praktiski visu apšuvumu un pat zoļu krāsas. Kā nu kuram patīk. Zilizaļisarkanidzeltenu, jeb pavisam mierīgi pelēkbaltmelnu. Kad krāsas ir sačakarētas, var ķerties klāt pie paša jautrākā - sava vārdiņa izšūšanas. Rakstam ko gribam, ja tikai vārdiņš nepārsniedz astoņus simbolus.

Pilnai laimei var arī izkrāsot pāris somiņas un rokas pulksteņus.

Kad viss ir gatavs, spiežam pasūtīt un nepacietīgi gaidām pastnieka zvanu pie durvīm. Protams, ne jau mūsu durvīm... mēs taču joprojām neesam Eiropā, mums šis pakalpojums nav pieejams.

Idejas: Suņa spēks

Cik gan tizlam ir jābūt cilvēkam, lai nejaudātu vairs pats pabraukt ar velosipēdu vai pašļūkt ar pilnizmēra skūteri? Bet laikam jau tādi tomēr ir. Vienu brīdi man radās aizdomas, ka tas varbūt ir radīts invalīdiem, jeb cilvēkiem kas guvuši traumas, bet tomēr nē, tādu informāciju es neatradu. Tātad, ja tu esi tik nēēnormāli tizls, ka nevar pats pakustināt kājiņas, ņem un iejūdz savā braucamrīkā suni!

figņa ko šī firma piedāvā, ir piestiprināma skūterim (vai velosipēdam). Tajā iejūdz sunīti, kuram tad jāstiepj savs saimnieks. Un jāsmaida, kad to fotografē.

Ja nu jums radās jautājums, cik tad var maksāt viena bleķa truba ar trīs skrūvēm un "iejūgu" sunim, tad saturaties - 270 amerikāņu naudiņas! Piemaksājot vēl 210 dolārus, dabūsiet divas trubas! Varēsiet iejūgt abus savus kokerspanieļus un nesties kā dulls cauri pilsētai...


[Tālāk]

Audo: Audi beidzot oficiāli prezentē Q7 (jeb tomēr nē?)

Nu nevar, nevar Audi nociesties līdz septembrim, kad viņi paši ir ieplānojuši jaunā überauto Q7 prezentāciju. Jau labu laiku viņi ķircina visu pasauli (vismaz to pasaules daļa, kam tas vispār krata) ik pa laiciņam izmetot presē dažādus jaunumus par šo auto. Internets jau ir piebāzts ar pus/oficiālām preses bildītēm, kas tikai nedaudz rada priekšstatu par Q7, kā arī ar daudz un dažādiem spiegu foto. (1, 2, 3, 4).

Bet nu beidzot Audi ir izveidojuši speciālu Q7 mājas lapu, kurā (ļoti cītīgi meklējot) var atrast šādu tādu informāciju un paris bildītes. Šo varētu arī nosaukt par oficiālu virtuālo prezentāciju. Nekā! Nevar viss, jo Audi mums saglabājis vienu pārsteigumu - Q7 aizmugures foto. Mēs joprojām nezinām, kāda tad īsti tā izskatīsies. Bildēs ir redzēti dažnedažādi varianti, bet vienalga nav skaidrs, kurš tad būs īstais. Tātad tomēr jāpaciešas līdz septembrim?

May. 21st, 2005

Auto: Tas lūk ir drifts!!

Aizmirstiet visas tās muļķības par driftu ko esat redzējuši. Tas nav nekas. Tās ir blēņas. Bērnudārzs.

Šis ir drifts! Nekādi tur ūbertjūnēti japāņu superauto, bet gan kārtīgs, vecs, amerikāņu muskuļauto! 1969. gada Dodge Charger. Motors, kurš var pagriezt zemeslodi, piekare kā veļasmašīnai un svars kā lokomotīvei. Pedāli grīdā, stūri šķērsām un mauc!

Video. 6MB

Varbūt esmu pārak emocionāls un viegli iespaidojams, bet man atkārās žoklis. Tiešā nozīmē.

P.S. Tikai nemēģiniet to atkārtot!! Citādi var sanākt šādi...

Auto: Aiz ausīm pa olām

Lai arī izklausās pēc kāda nežēlīga kautiņa paņēmiena, patiesībā tas ir triks ko izveicis kāds veikls ķīnietis. Viņš aiz ausīm pavilka automašīnu 20 metrus. It kā vēl būtu par maz ar šādu ausu čakarēšanu, viņš velkot auto gāja pa olām! Visus 20 metrus. Pa olām. Velkot auto ar ausīm... Nu, ārprāts! Psihopāts! Pietam viņš nesaplēsa nevienu pašu olu. Un ausi.

Tāpat veiklais Zhang Xingquan (Žang Zinkuan?) prot ar muti pacelt velosipēdu. Arī stāvot uz olām.

Vēl viņš prot stāvot uz galvas olu grozā, ar kājām žonglēt divas aitas, vienu mopēdu un četrpadsmit kaķēnus, nepārtraukti dziedot filmas Titāniks tituldziesmu. Nu labi, to viņš neprot gan.



May. 20th, 2005

Auto: Kā aizbrauc amerikāņu jumti

Mūsdienās vai katram auto ražotajam ir kāds modelis ar cieto nolaižamo jumtu. Tā tagad ir tāda mode. Vai tā iedzīvosies un ieņems pastāvīgu vietu modeļu klāstā, jeb drīz paries - vēl nevar spriest. Bet ideja pati par sevi aizsākās jau sen. Ļoti sen. 1937. gadā franči radīja pirmo auto ar nolaižamu cieto jumtu. Ideja materializējās simts Peugeot 402L Eclipse eksemplāros. Taču ar to arī tas viss beidzās, jo tā laika tehnoloģijas nenodrošināja pienācīgu kvalitāti.

Nākamais solis, uz kuru es šeit gribu vērst uzmanību, ir amerikāņu mēģinājums izgudrot/uzlabot nolaižamo jumtu. 1957. gadā Ford radīja Skyliner. Tas bija sešvietīgs(!) divdurvju auto, protams, ar nolaižamu jumtu. Bet amerikāņi daudz nesaspringa ar sarežģītu jumta locīšanas mehānismu. Viņi vienkārši paņēma visu jumtu vienā gabalā un iekrāmēja bagāžniekā! Nu labi, labi, mazs gabaliņš jumta tika nolocīts. Un tomēr, bagāžniekam bija jābūt vismaz tik pat lielam, kā pašam jumtam. Un tāds tas arī bija!

Auto kopējais garums bija 5.3 metri (Hummer H2 ir 5.1 metru garš). Uz priekšu to dzina V8 dzinējs (tilpumu nezinu, bet noteikti vairāk, kā visu mūsu auto kopējais...). Jumtu savukārt darbināja vesela mašinērija - septiņi motori, desmit releji, desmit slēdži un 95 metri elektrības vadu.

Kopā saražoja četrdesmit tūkstošus Skyliner. Taču pēc trīs gadiem, Ford nolēma pārtraukt ražošanu, jo neguva nekādu peļņu no šiem auto. Patiesībā, katrs saražotais Skyliner radīja tikai zaudējumus. Līdz ar to, otrais mēģinājums ieviest dzīvē nolaižamu cieto jumtu, beidzās neveiksmīgi.

Jauno laiku vēsturē atcerēsimies Mercedes SLK, kurš 1998. gadā aizsāka trešo vilni. Pāris gadus tas arī bija vienīgais šāda tipa auto, taču vēlāk tie sāka parādīties viens pēc otra kā ceļu policisti sestdienas vakarā. Peugeot 206CC, Peugeot 307CC, Renault Megane CC, Lexus SC, Opel Tigra, Nissan Micra CC un vēl bariņš citu. Visi viens par otru kompaktāki un modernāki. Un tomēr "jumta aizbraukšanas brīdī" neviens no tiem nesapulcinās tādu skatītāju pulku, kā vecais labais Ford Skyliner.



[Tālāk]

Idejas: MS Paint glezna

Skaistajā jaunībā mani reiz nosauca par vispacietīgāko cilvēku, jo es klusējot un nedīdoties nosēdēju žiguļa aizmugures sēdeklī, visu ceļu no Rīgas līdz Ļeņingradai. Bet tā pacietība, nav ne tuvu salīdzināma ar šo! Kāds trakais mākslinieks, kurš sevi dēvē par Diamonster, radījis šo aaaapbrīnojami skaisto gleznu ar Microsoft Paint programmiņu!

Jūs taču ziniet, kas ir MS Paint? Tā mazā, tizlā programmiņa, kurā var zīmēt tikai pa atsevišķiem pikseļiem.

Apbrīnojami!

[Tālāk]

HiTech: Robosapien V2

Viņš nav liels. Viņš nav pārāk gudrs. Bet viņš daudz ko prot! Viņš prot apgulties un piecelties, atpazīt krāsas un skaņas, satvert un pacelt dažādus priekšmetus alus bundžiņas smagumā, un vieglākus priekšmetus aizmest trīs metru attālumā. Īsta kaujas mašīna, ne?

Šis ir kārtējais robotiņš no sērijas - mājas palīgs. Ražotāji apgalvo, ka tas būs ļoti noderīgs. Pratīs paveikt vienkāršus mājas darbus, savākt izmētātus priekšmetus, ieslēgt televizoru un pat pamodināt saimnieku no rīta. Khem, es atvainojos - diez vai tas saimnieks vispār kādreiz vēl spēs piecelties, ja no rīta viņu modinās robots...

V2 vēl ir uz izaugsmes ceļa un drīz būšot jaunāka versija V3. Tas būs nedaudz lielāks, apmēram metru garš, un krietni gudrāks. Tas jau pratīs saprast balss komandas un, cerams, paklausīgi tās izpildīt. "Mierā V3! Mierā! Kaķis nav zeķu pāris! To nevajag pacelt no grīdas un ielikt skapī!"



[Tālāk]

Rīta pārsteigums

-Hallo, šef? Labrīt! Es šodien kavēšos.
-Kāpēc?
-Neticēsiet... Vai esat dzirdējis par zirnekļcilvēku?


[Tālāk]

May. 19th, 2005

Idejas: Odu rakete

Bzzzz. Kuru gan nav novedis bez maz līdz ārprātam mazā lidojošā nelieša spindziens. Bzzzzz. Bzzzz. Parasti tas parādās tumsā. Ļoti tuvu ausij. Bet ne tik tuvu, lai orientējoties pēc skaņās to varētu noķert. Iededzot gaismu, bzzzzz, protams pazūd. Tā var ilgi spēlēt paslēpes un lielākoties tomēr uzvarētājs ir mazais nešķīstenis ar aso snuķīti. Bzzzzz. Bet, kāpēc gan neuzspēlēt tenisu? Ar odu. Ņemam katrs savu raketi (un mēs neesam vainīgi, ka odam nav savas raketes) un spēlējam tenisu. Ar odu. Jūs jau sapratāt, nevis tenisu ar odu, bet tenisu ar odu. Blaukš!, un nekāda vairs bzzzzzz!

Tomēr ar parastu tenisa raketi, ne vienmēr izdodas trāpīt. Tāpēc ir radīta... elektriskā odu rakete! Tai ir metāliskas stīgas, pieslēgtas elektrībai (baterija rokturī). Pirms gatavojamies servēt oda virzienā, ieslēdzam raketi un blaukš-črk, un vairs nekāda bzzzz! 1:0, mūsu labā. Kurš nākamais? Muša? Panāc tik šurp, maita! 1:0. Dundurs? 1:0. Zvirbulis? Eu, eu, ieskrējies par daudz, atdziesti!

Nevajadzētu būt dārgai. Nav ne jausmas kur var dabūt.

Idejas: Universālais pulkstenis

Šis muciņpulkstenis ne tikai labi izskatīsies, bet būs ļoti noderīgs, ja gribēsiet uzzināt pareizu laiku Čigākā. Jeb Londonā. Jeb Maskavā. Jeb Pekinā. Jūs domu sapratāt.

Uz ciparnīcas tam nav nekādu ciparu, jo laiks ir relatīvs. Nosacīti. Paveļot pulksteni uz sāniem, tas rādīs laiku citā pasaules malā. Pulkstenim uz sāniem ir 12 šķautnes, kur katra atbilst noteiktai laika zonai. Nu gaužām vienkārši un eleganti! Bet padārgi. 74 dolāri...

July 2005

Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Syndicate

RSS Atom
Powered by Sviesta Ciba