Previous 20 | Next 20

May. 19th, 2005

Auto: Citroooen

Sen senos laikos ekscentriskais franču auto ražotājs Citroen, eksperimentēja vēl trakāk kā mūsdienās. Viens no šādiem eksperimentiem ir šis, 1980. gada Citroen CX Penthause. Tam ir trīs durvis, vienas kreisajā un divas labajā pusē, seši riteņi, un aizbraucošais paceļamais jumts. Lai visa tā māja brauktu gludi un līgani, tai ir elektro-hidrauliskā piekare, kas regulē klīrensu (mašīnas augstumu).

Salonā tai savukārt ir dīvāniņi, televizoriņš, un daudz par daudz sarkanā samta. Rezultātā no tā visa sanāca tipisks Citroens - jēgas nekādas, bet izskatās špocīgi.


[Tālāk]

Auto: Vēl vien superaudi, Nuvolari

Pavisam nesen Audi paziņoja, ka dota zaļā gaisma Le Mans superauto ražošanai. Tāpat mēs drīz varam gaidīt mūsu ielās apvidnieku Q7. Nu esam saņēmuši apstiprinājumu, ka būvēs arī Nuvolari konceptu. Taču tas nebūs modelis pats par sevi, bet gan A4 kupejas versija.

Kā apgalvo Audi, tas būšot klasisks GT (Grand Tourer) automobilis. Neskatoties uz savu sportisko garu, tas būšot arī gana praktisks, jo veidots ar hečbeka tipa virsbūvi.

Ar šo tad noslēdzās šā brīža Audi jauno modeļu klāsts. Visi trīs - Q7, Le Mans un Nuvolari tika prezentēti kā konceptauto jau tālajā 2003. gadā.

Visi Audi fani saka wiii?

May. 18th, 2005

Shit happens

Njā, visādi dzīvē gadās... Lūk, arī šādi: kaimiņam nodega mašīna. Kā tas viss notika? Apmēram tā:
- 17.00 no garāžas, kurā atrodas auto, paradās dūmi;
- 17.02 tiek izsaukti ugunsdzēsēji;
- 17.04 pašu spēkiem degošais auto tiek izvilkts no garāžas;
- 17.06 ar ūdens spainīšiem un dažādiem ugunsdzēšamajiem aparātiem auto tiek dzēsts pašu spēkiem;
- 17.18 ierodas ugunsdzēsēji.

Visi mēs labi zinām, ka jebkurš auto pilnībā nodeg vidēji sešās minūtēs. Tas arī būtu noticis, ja auto nesāktu dzēst saviem spēkiem. Taču jautrākais sākas šeit - ugunsdzēsēji uz notikuma vietu ieradās 14 minūtes pēc izsaukuma brīža. Tas varētu likties pavisam normāli, ja vien... ja vien ugunsdzēsēju depo neatrastos vienas - ok, būšu pielaidīgāks - divu minūšu attālumā! Bez pagriezieniem, viena - taisna - iela. Jautāsiet, kā iespējams nobraukt 800 metrus 14 minūtēs? Vienkārši. Dienests, kas pieņem izsaukumus (112) sajauca adresi... Un ne jau mājas numuru, ielu! Mazas Pārdaugavas ieliņas vietā, pirmā ugunsdzēsēju brigāde aizbrauca uz ielu Rīgas centrā...

Es jau neko nesaku par pašiem ugunsdzēsējiem. Paldies vispār, ka viņi tādi ir! Savu darbu padarīja labi. Bet, vai tomēr dispečeru dienestam nevajadzētu uzņemties kaut kādu atbildību par šādu gadījumu?

Labi, lai morāle paliek. Tagad secinājumi:
- ooobligati nopērciet jaunu un labu ugunsdzēšamo aparātu savai automašīnai! Tūliņ pat jeb rīt no rīta, marš!
- obligāti izlasiet to lietošanas instrukciju un vismaz virtuāli izmēģiniet, kā tas būtu jādara.
- nebrīnieties, ja tas ne vella nelīdzēs un nedarbosies vispār! No visiem trīs, bildē redzamajiem aparātiem, tikai viens līdz pusei izpūta savu dvaku un nobeidzās! (visi ir pietikoši jauni un "derīgi" vēl ilgi)

[Tālāk]

Auto: Alfa 147+1=149

Tie itāļi (itālieši?) ir apbrīnojami. Viņu dizaineri. Kā viņiem izdodas radīt tik satriecoši skaistus auto, laikam neviens tā arī nesapratīs. Jau atkal viens no viņiem ir pacenties un padarījis jau tā iekārojamo mazo Alfiņu vēl kārdinošāku. Līdz reālām auto gan vēl tālu, Alfa to sola tikai nākošā gada beigās, taču vismaz aizmugures dizains pavisam noteikti būs šāds. Apaļie lukturi ir aizgūti no konceptauto Alfa Romeo 8C Competizione.

Šis jaunais hečbekiņš aizstās pašreizējo Alfa 147 un visticamāk sauksies 149. Tad būs arī jauni motoriņi, piemēram, 1.6l dīzelis ar 120Zs un 1.9l dīzelis ar 150Zs. Protams, būs arī asfalta plēsējiem paredzētie 2.2 JTS un 3.2 V8 monstriņi.

Modelis joprojām tiek turēts slepenībā un prototipi uz ielām vēl nav izbraukuši. Taču klīst baumas, ka tiek testēti "mūļi" - vecā modeļa virsbūvē paslēpti jaunie auto.

Gaidām mazo brīnumu un klusībā ceram, ka beidzot arī kvalitāte šiem premium fitaiņiem būs pienācīgā līmenī.


[Tālāk]

Foto: Slapjais supermini Nikon S2

Turpinot savu populāro mini kameru sēriju, Nikon radījis S2. Vēderā tam atrodam praktiski viss tas pats, kas S1 - 5 megapikseļu matrica, 3x zūms, 2.5 collu ekrāniņš un citi labumi. Arī spēju ziņā S2 ir līdzīgs S1. Dažādi režīmi, spēja izvēlēties labāko režīmu salīdzinot pēdējos 10 kadrus, un, protams, unikālā Nikon sejas atpazīšanas spēja (kamera pati atrod cilvēku sejas kadrā un iestāda asumu uz tām).

Bet, pati galvenā īpašība šim aparātam ir ūdens izturība. To gan nevar mest zupā kā Pentax WP, taču lietus un sniega laikā bildēt varēsiet bez bēdu!


[Tālāk]

Idejas: Slepenie sienu tetovējumi

Nu vai ziniet! Izdomāt ko tāādu! Nu labi, izdomāt jau var. Var arī izdarīt. Bet tā izrādās ir vesela "pagrīdes mākslinieku" kustība. Organizācija. Secret Wall Tattoos. Ko viņi dara? Ikreiz, kad apmetas viesnīcā, atstāj kādu nelielu mākslas darbiņu ... uz sienas, zem gleznas. Noņem viesnīcas standarta glezniņu un uzzīmē pats savējo. Pēc tam oriģinālo atliek atpakaļ. Viss taču ir slepeni. To tik zina es un viņš... un vēl mēnestiņš.

Reizēm mākslinieki skrūvē nost spoguļus, podus, atbīda skapjus un gultas. Viss slepenās mākslas vārdā. Tā jau smuki. Bet mazliet nelietīgi. Bet smuki. Un slepeni!

Nākamreiz, kad būsiet kādā viesnīcā – palūriet zem glezniņas, varbūt tur slēpjas pārsteigums!


[Tālāk]

Stils: Pārod burbuļmāju

Apvienojot somu arhitekta "Futuro no pasto" ar alu māju, sanāk burbuļmāja. Palais Bulles.

Šādas burbuļmājas tika radītas septiņdesmitajos, kad kosmosa tēma sita augstu vilni. Šobrīd Francijā ir ap 20 šādu brīnumu. Ja arī jums ir sagribējies tādā padzīvot, tad ir īstais laiks lai tādu nopirktu. Tiek pārdota Vidusjūras krastā esoša burbuļmāja. Cena gan nav mazā - pusotrs miljons latu. Toties tajā atradīsiet piecas guļamistabas, burbuļvannu un visus iespējamos labas dzīves labumus. Vienīgās problēmas varētu sagādāt burbuļmēbeļu atrašana, jo mājā viss ir apaļš. Istabas, sienas, griesti...


[Tālāk]

Idejas: Balkons modernai Džuljetai

Mūsdienās tikai retā Džuljeta var atļauties māju ar greznu balkonu. Labākajā gadījumā tā būs kāda "Hruščovkas" lodžija. Bet ja tomēr dikti, dikti gribās, lai modernais Romeo uzdzied serenādi un sola mūžīgo mīlestību, tad noderēs mobilais balkons. Šim balkonam ir vairākas ļoti labas īpašības. Pirmkārt, tas ir pārvietojams. To var piesliet jebkurai mājai, lai nelaistu garām nevienu romantisko mirkli. Otrkārt, tam ir normālas kāpnes, lai Romeo var ērti uzkāpt, nerāpjoties pa vīteņu noaugušo sienu.

Uz priekšu, romantiķi!

"O Romeo, Romeo! wherefore art thou Romeo?
Deny thy father and refuse thy name!
Or, if thou wilt not, be but sworn my love,
And I'll no longer be a Capulet."


Auto: Iznākusi pirmā servisa paka priekš... Toyota Prius

Nu lūk, ir pienākusi tā diena, kad anekdote kļūst par īstenību. Toyota Prius automašīnām ir radušās problēmas ar programmatūru, kas mēz sastrādāt dažādas dranķības braucot lielā ātrumā. Lai šo problēmu atrisinātu, ir izlaists programmas atjauninājums.

Diemžēl nebūs tā, ka varēs savu Priusu pieslēgt internetam un salādēt visus apdeitus, pačus, pluginus, tēmas un skinus. Auto būs jāved uz servisu, kur tas tiks apgreidots.

Jaunie laiki sākušies. Skatieties, drīz arī ledusskapim vajadzēs apdeitus, jo tā Bluetooth pieslēgums konfliktēs ar mikseri...

Auto: Kā to dara laukos

Nežēlīgi! Vismaz Amerikas laukos. Kad raža novākta, bet kašķis uz kaimiņu joprojām palicis, tad veči savācas vienkopus lai riktīgi izkautos. Bet, tā kā veči ir resni un slinki (un mazliet par daudz iedzēruši) un dūres vairs nejaudā celt, tad viņi to dara ar tehnikas palīdzību. Ar kombainiem. Tiem pašiem kas rīta agrumā pa druvu dudina. Daži izkrāsoti draudīgi pri draudīgi, citi pa tiešo no lauka. Bet visi metās vienā kaujā un plūcās uz vella paraušanu. Īsti nav skaidrības, kā tiek noskaidrots uzvarētājs, bet laikam jau par tādu atzīst pēdējo kustēt spējīgo kombainu.

Nē, nu labāk jau tā, nekā karot dēļ naftas...


[Tālāk]

May. 16th, 2005

HiTech: Prusakrobots

Kaut kā pēdējā laikā daudz to robotu tēmu. Laikam jau tomēr pastarā diena tuvojas. Ar pastaro dienu es domāju to dienu, kad T101 cīkstēsies ar T1000. Tātad, kāds Kalifornijas universitātes students radījis robotu, kuru var prusaks. Mazais seškājainais nešķīstenis sēž uz vadības "tiltiņa" un stūrē nelielo braucošo robotiņu.

Kā tas viss notiek? Vienkārši (pha! robots, prusaks - vienkārši??) Prusaks sēž uz kursorbumbas, kura darbojas līdzīgi kā datorpele. Ja prusaks skrien uz priekšu, bumbiņa sāk griezties un nodod signālu attiecīgajiem motoriņiem kas piedzen pašu robotu. Tāpat ar citiem virzieniem. Lai kurā virzienā prusaks sāktu skriet, tajā virzienā arī kustēsies robots.

Kas tad liek prusakam skriet šurp vai turp? Gaisma. Prusaks izvairās no gaismas. Tam priekša atrodas vairākas lampiņas, kuras ir pieslēgtas katra savam šķēršļu sensoram. Ja kāda sensora zonā nonāk šķērslis, iedegās lampiņa. Prusaks sāk mukt no gaismas, un rezultātā robots apbrauc šķērsli.

...


[Tālāk]

Mobile: Kā moca mobilos

Mobilos telefonus, gluži tāpat  kā jebkuru tehniku, ražošanas procesā pakļauj skarbiem izturības testiem. Speciāli roboti tos met zemē no metra augstuma. Paceļ, un atkal met zemē. Citi savukārt virina vāciņus atveramajiem telefoniem. Tūkstoš, desmit tūkstoš, simts tūkstoš un pat miljons reižu.

Šeit pāris bildītes no Siemens laboratorijas. Viņi savus mobilos spīdzina lejot tiem virsū ūdeni, apberot ar putekļiem, nežēlīgi kratot, karsējot, saldējot un rakstot daudz, daudz īsziņu (robots nenormālā daudzumā spaida visas pogas).

Atceros, skaistajā jaunībā mums universitātē vēl mācīja par tādu "gribo-ustoičevosķ" (kurš pārtulkos?), kas pēta tehnikas izturību pret dažādiem bioloģiskiem apstākļiem. Piemēram, tropiskie klimati, sārmainas, sāļas vides utt. Interesantākais piemērs ko atceros, bija Krievijā ražoti radioaparāti, kurus eksportēja uz Āfriku. Tur, tos noliktavā sagrauza prusaki, jo tiem dikti garšoja plastmasa, no kā tie bija veidoti.


[Tālāk]

Avio: Don't cry. Cri!

Maza maza lidmašīnīte. Ar maziem maziem rekatīvajiem dzinējiņiem. Ved mazu mazu (patiesībā ne tik mazu) cilvēciņu ar ātrumu 240 kmh. Feini :)

Cri Cri ar divām Olympus turbīnām.

HiTech: Asinsbaterija

Japānas zinātnieki (pārsteidzoši, ka ne Korejas) radījuši degvielas šūnu bateriju, kurā degvielas lomu pilda... asinis. Tikai nesatraucaties (pagaidām), tas nenozīmē, ka drīz mums būs mobilajos telefonos un klēpjdatoros jāiepilda asinis. Šī tehnoloģija radīta, lai nodrošinātu dažādu medicīnisko implantu darbību.

Degvielas šūna "izloba" elektronus no glikozes, tādejādi nodrošinot 0.2 milivatu elektrību. Ar to pietiekot lai darbinātu nelielu ierīci kas mēra cukura līmeni asinīs un nosūta datus tālāk.

Tikai nesakiet tiem robotiem, kuri jau prot vairoties, ka tagad viņi elektrību savai funkcionēšanai var iegūt no cilvēku asinīm...

May. 14th, 2005

Auto: Idiotu reiss

Pēc trim stundām Londonā sāksies kārtējais Gumball 3000 rallijs. Pērnā gada ralliju rādīja arī mūsu pašu televīzijā. Kas tas īsti ir? Sabrauc neticami bagāti ļaudis ar neticami dārgiem auto un neticamā ātrumā brauc neticami lielu attālumu. Nekādu noteikumu, nekādu ierobežojumu. Pedālis grīdā un balansējot uz saprāta/neprāta robežas - mauc!

Šī gada maršruts būs diezgan skaists, ja vien kāds paspēs ko ieraudzīt. Londona, Brisele, Dubrovņiki (nejaukt ar Dubrovku), Prāga, Vīne, Budapešta, Sicīlija, Roma un finišs Monako. Kopējā distance ap 5000 kilometriem.

Tie, kam laba atmiņa, atcerēsies, ka pirms pāris gadiem Gumball rallijs šķērsoja arī Latviju. Toreiz mūsu muitnieki izcēlās "pa maksimumu", aizturot visu kolonu uz vairākām stundām... Citi atcerēsies arī sarkano Ferrari, kurš "neierakstījies" kāda lauku ceļa līkumā, palika gabalu gabalos izšķaidīts latgales pļaviņā...

Katru gadu šajā rallijā tiek burtiski iznīcinātas vairākas nēēēēnormāli dārgas automašīnas. Taču kā par brīnumu, braucēji lielākoties gūst salīdzinoši nelielas traumas.

Rallijā var piedalīties visi, kas spējīgi samaksāt 10 tūkstoš latu dalības maksu. Jāsāk krāt 2006. gada rallijam?


[Tālāk]

Grāmatas bez maksas

Kādu laiku atpakaļ atradu ļoti interesantu lietu - Project Gutenberg. Tas ir online grāmatu katalogs, kurā jebkurš var lejupielādēt dažādas grāmatas. Galvenokārt tur ir pieejama klasiskā daiļliteratūra sākot no Viktora Igo, Šekspīra un Oskara Vailda un beidzot ar Marku Tvenu, Luisu Kerolu un Džeromu K. Džeromu (trīs vīri laivā).
Taču ir arī nopietnāki filozofu un citu gudro darbi, piemēram, Nīče, Makijavelli un Einšteins.

Visas grāmatas pieejamas TXT (teksta) faila formātā, tātad pēc lejupielādes droši vien vajadzēs Wordā nedaudz pamainīt formatējumu, lai būtu vieglāk lasāms. Tālāk jau pēc pašu spējam un vēlmēm. Varat izdrukāt, lasīt datorā jeb ielādēt savos PDA vai mobilajos telefonos, lai varētu lasīt, piemēram, braucot vilcienā.

Protams, šāda "elektroniska grāmata" nekad neaizstās īstu, apņurcītu, padilušu papīra grāmatu. Taču reizēm ar to pietiek. Reizēm vienkārši gribas atrast kādu citātu, jeb sameklēt, kā tad īsti sauca to trusīti Alises brīnumzemē.

Es pats nolēmu pavadīt pāris jautrus vakarus un izdrukāju Jerome K. Jerome "Idle Thoughts of an Idle Fellow", grāmatu, kas sekoja pēc "Trīs vīri laivā" un "Trīs vīri uz vellapēda".

Lielākā daļa grāmatu ir angļu valodā. Dažas grāmatas pieejamas arī MP3 audio formātā, tiem, kam slinkums lasīt.

Grāmatas meklēt var gan pēc nosaukumiem, gan to autoriem. Interesants ir grāmatu TOP 100.

Un kas pats galvenais - tas viss ir bezmaksas!

May. 13th, 2005

Idejas: Ne/tīrās veļas ceļasoma

Flight001 radījuši ļoti interesantu ceļojuma somu, kas palīdzēs organizēt dzīvi (drēbes patiesībā) pedantiskam ceļotājam. Tai vienā pusē ir nodalījums tīrajām drēbēm un otrā pusē netīrajām. Visi, kas bieži ceļo vai brauc komandējumos, ir saskārušies ar "problēmu" ko iesākt ar netīrajām drēbēm. Kārtīgākie tās sapako atsevišķos maisiņos, sušķi samet turpat kopā pie tīrajām. Taču ar Flight001 Spacepak šī problēma ir atrisināta. Izņem no vienas puses, novalkā, ieliec otrā pusē. Jo garāks ceļojums, jo vairāk drēbju pārceļo no vienas puses uz otru.

Ja jūs prasīsiet - kāpēc tērēt 40 dolārus par speciālu čemodāna ieliktni ar uzrakstiem CLEAN un DIRTY, ja drēbes čemodānā var vienkārši salikt bezmaksas polietilēna maisiņos - es jums nemācēšu atbildēt...

Idejas: Ceļojam kosmosā

Ja Ričards Bransons sola kosmosa ceļojumus tikai desmitgades beigās, tad cita kosmonautu brālība AERA, sola mūs uzspert gaisā jau 2006. gada decembrī. Visi, kas vēlas sagaidīt ziemassvētkus orbītā, var vēl pasteigties un norezervēt kādu biļeti pirmajiem braucieniem par 250 tūkstošiem dolāru.

Savukārt no 2007. gada sāksies regulārie reisi kosmosā (izlasiet vēlreiz. Stuknulo, ne?) un tie jau būs krietni lētāki, tikai 150 tūkstoši dolāru. Vienā reisā brauks viens pilots un seši kosmopasažieri. Protams, ir dažādi priekšnoteikumi par pasažieru veselību. Turklāt tiem iepriekš būs jāiziet nedēļu gari sagatavošanas kursi. Un tad, visus sasēdina nelielā raķetē, pielaiž uguni un palaiž gaisā 120 kilometrus virs zemes uz pāris minūtēm.

Es laikam nebrauktu, pat ja man pašam maksātu to 150 tūkstošus. Un tu? Brauktu, ja varētu atļauties?

Softs: Google apēdīs pats sevi

Daudzi cilvēki sāk uztraukties par Google nenormālo izplešanos visos virzienos. Tas jau sen vairs nav tikai interneta meklētājs. Tas ielaužas mūsu dzīvēs (tiesa, virtuālajās) pa visām spraugām, piedāvājot visdažādākos risinājumus. Daudzus tas biedē. Google draud pārņemt pasauli savā varā. Un beigās, kad viss jau būs nonācis Google paspārnē, tam nekas cits neatliks kā apēst pašam sevi.

Šo dramatisko principu ir nolēmuši izmantot pāris atraktīvi ļautiņi. Viņi izveidojuši web projektu GWEI - Google Will Eat Itself. Tā ideja ir pelnīt naudu no Google Adsense reklāmām (Google teksta reklāmas, nu jau redzamas vai katrā lapā). Šo, no reklāmām iegūto naudu, projekta autori izmanto lai iegādātos Google akcijas. Rezultātā veidojas situācija, ka Google pats par savu naudu nonāk citu īpašumā.

Tas viss ir diezgan apšaubāmi un mazliet aizdomīgi, bet ideja ir skaista. Nākotnes plāns ir izveidot "GTTP community - Google To The People".

Auto: Tjūnējam dūmus!

Driftings (drifts?) jeb latviski sakot dreifēšana jau ir ienākusi mūsu dzīvēs uz palikšanu. Daži par to ir tikai dzirdējuši, daži redzējuši bildītes, daži redzējuši klātienē un daži paši braukuši. Brauc ātri, sāniski, svilina riepas un taisa milzu dūmus. Lai šo dārgo izklaidi sportu padarītu vēl interesantāku skatītajiem, riepu ražotājs KUMHO radījis speciālas riepas, kuras svilinot veidojas sarkani dūmi. Lieli, sarkani dūmu mākoņi.

Ja jau amats ir rokā, tad drīz varam gaidīt dūmus visās pārējās varavīksnes krāsās. Es gribētu redzēt arī krāsu sajaukumus. Piemēram, viena riepa kūp zaļi, bet otra dzelteni. Nākamais solis varētu būt smakas uzlabošana. Degošais kaučuks nav pati patīkamākā smaka. Es gribētu kaut ko maigu, teiksim pēc jasmīniem vai maijpuķītēm...

July 2005

Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Syndicate

RSS Atom
Powered by Sviesta Ciba