Grūti laiki pienākuši bezceļnieku tirgotājiem. Pasaule paliek arvien
zaļāka un aizvien vairāk cilvēku atsakās no automašīnām, kas patērē pārāk daudz degvielas. Un tādas automašīnas galvenokārt ir bezceļnieki (SUV, džipi). Bezceļnieku sapņu zemē Amerikā, šā gada pirmajos mēnešos to pārdošanas apjomi ir strauji kritušies. Un tas liek aizdomāties autoražotājiem. Viņi tomēr negrib laist garām
lielo piķi.
Atšķirībā no dinozauriem, kuri izmira jo neprata pielāgoties, autoražotāji sāk pielāgoties jaunajai situācijai. Arvien vairāk parādās videi draudzīgāki auto - biodīzeļi, elektromobiļi un hibrīdi. Pēdējā laikā īpaši populāri ir hibrīdi (vienkāršos vārdos sakot, tiem ir divi motori - elektro un
parastais benzīnnieks). Toyota, kas aizsāka hibrīdu ēru ar špocīgo Prius, jau piedāvā vairākus hibrīd modeļus, ieskaitot eleganto Lexus RX bezceļnieku.
Sapratuši, ka tas ir pareizais virziens, kurā attīstīties, arī Porsche nolēmuši ražot hibrīdu. Īstie
benzīngalvas var neuztraukties, jo vismaz pagaidām klasiskie 911, GT utt. paliks ar klasisko dzinēju. Taču pārmaiņas piedzīvos bezceļnieks Cayenne, kurš pats par sevi jau ir hibrīds - bezceļnieka un sporta auto hibrīds. Porsche sola līdz 2008. gadam izlaist Cayenne ar hibrīddzinēu. Pašiem viņiem nav tādu spēju izstrādāt hibrīdu tehnoloģiju, tāpēc viņi meklē partnerus. Visticamāk jau, ka partneris būs Volkswagen, un ka arī viņu bezceļnieks Touareg drīz pārtaps par hibrīdu.
No vienas puses jau tas viss ir skaisti. Lielie benzīna rijēji paliks ekonomiskāki un videi draudzīgāki. No otras puses tas tomēr ir kā likt valim ievērot diētu. Nu nometīs viņš pāris tonnas svara. Nu un? Viņš tik un tā būs valis! Tas pats ar bezceļniekiem. Hibrīdi jau tērēs mazāk, bet vienalga daudz par daudz salīdzinot ar "parastajiem auto". Daudz ekoloģiskāk būtu, ja cilvēki paši samazinātu savas ambīcijas un vēlmi
zīmēties, un saprastu, ka pilnai laimei nebūt nav vajadzīgas trīs tonnas metāla ar mazas pilsētas vērtu spēkstaciju zem motora pārsega...