Oktobris 2., 2005
| 20:00
|
Comments:
Nu ja, kaut kā tā.
Runājot par funkcionālu atkarību un nemaz neiedziļinoties konkrētā veidā, kā muļķība ir saistīta nabadzību:
M=1/G N=1/B
1)M/N=B/G Muļķība attiecas uz nabadzību tāpat kā bagātība attiecas uz gudrību. 2)N/M=G/B Nabadzība attiecas uz muļķību tāpat kā gudrība attiecas uz bagātību.
Ja mēs runājam par loģiku, tad:
1)M->N == neN->neM 2)N->M == neM->neN (1) un (2) nav ekvivalenti: gadījumā, ja cilvēks ir muļķis un bagāts, pirmais apgalvojums ir aplams, otrais patiess.
Tobiš, ja mēs teiktu, ka cilvēks ir muļķis tad un tikai tad, kad viņš ir nabags, mēs panāktu to pašu, ko funkcionālajā interpretācijā. Vai tikpat labi varētu teikt: "ekonomiskā nabadzība ceļas no domāšanas nabadzības un domāšanas nabadzība ceļas no ekonomiskās nabadzības". Tobiš, es domāju, ka "Cūkmens" gribēja ko tādu pateikt, bet, diemžēl, neprata sakarīgi izteikties.
Pag pag, vienādojumi 1) un 2) ir triviāli, jo pareizinot 1) ar NG un 2) ar MB, vienkārši sanāk MG=NB=1. Tur vajag kādu sakarību, kas iekļauj tikai divus no mainīgajiem, kā
N = 3M
Tad izriet 1/B=3/G, no tā G = 3B, bet no tā, ka, ja bagātība ir liela (B > x), tad gudrība arī (G = 3B > 3x).
Bet vispār ir traki muļķīgi mēģināt saprast, ko Cūkmens ir domājis, jo visticamāk viņš nedomāja neko, vienkārši gribējās ar kaut ko gudru izcelties, nu nesanāca atkal.
Heh, nu tur varētu daudz ideju izvērst, par to, kāda tad tur īsti ir tā sakarība - varbūt lineāri pieaugot muļķībai, nabadzība pieaug kvadrātiski;)
Bet nu nez, vai tas ir muļķīgi. Man šķiet, ka drošāk ir pieņemt, ka cilvēks tomēr ir gribējis kaut ko jēdzīgu pateikt, un mēģināt saprast viņa domu gājienu. Pat ja izrādās, ka viņš ir tikai mēģinājis izcelties. Ja reiz pieņem, ka cilvēki ir muļķi, kurus nav vērts klausīties vai pat mēģināt saprast, tad komunikācija starp cilvēkiem nav iespējama, tad katrs vārās savā pasaulītē.
Vienīgais, ko izmantoju, ir ka funkcija monotoni aug.
Mēs jau runājam nevis par cilvēkiem, bet par politiķiem cūkmeņiem, un politiķi cūkmeņi, gan muļķi, gan gudri, cenšas nevis precīzi pateikt, ko domā, bet gan manipulēt. Tāpēc bezjēdzīgi to teiktajā meklēt parasto loģiku, jācenšas saprast, kas šiem aiz ādas.
Protams, tas šīnī gadījumā ir galvenais.
Hmm. Es es tomēr vispirms sliecos pieņemt, ka cilvēks ir pie veselas saprašanas un cenšas ko jēdzīgu pateikt, un mēģinu konstatēt pretējo tikai tad, ja citādi nekādi nevar. No sērijas, nav vainīgs, kamēr nav pieķerts. Bet varbūt tas tādēļ, ka man nav pietiekami daudz pieredzes, lai varētu kaut kādu informāciju par politiķiem vispārināt. Nenoliedzami, būtu jocīgi gaidīt, lai kāds politiķis kaut ko teiktu tikai tāpat vien, necenšoties kaut ko panākt, jeb, citiem vārdiem sakot, necenšoties manipulēt. Bet tas liek aizdomāties par to, ka jebkurš teksts pēc būtības ir manipulācija ar lasītāju/klausītāju, pat ja tas ir uz sētas uzrakstīts XY*. Politiķiem, salīdzīnājumā ar citiem, gan ir zināmas priekšrocības manipulēšanas ziņā: liela auditorija ar ko manipulēt, kā arī liela vara, lai izmantotu manipulēšanas rezultātus. Vārdsakot, domāju, ka daudz taisnības ir tavā teiktajā, bet tomēr tu pārspīlē.
Nu protams gadās politiķiem (dažiem biežāk, dažiem retāk) pateikt kaut ko loģisku, bet tomēr kopumā politikā nekorektas (slēptas) manipulēšanas apjoms mani tracina. Starp citu, kā piemēram Eiklīda algoritms manipulē ar lasītāju? Un ko tas pasaka par Eiklīda bērnības traumām? ;)
Neesmu lietas kursā par Eiklīda algoritmu, bet varu derēt, ka tas patērē daudz lasītāja laika un liek tam justies kā muļķim. Eiklīda slēptais mērķis bija iegalvot, ka viņa idejas ir pārākas par citām un nomelnot konkurējošos algoritmus. Neesmu informēts par to, kāda Eiklīdam bija bērnības trauma - tak tas bija pārāk sen, bet varu derēt, ka tās rezultātā viņam radās zināms mazvērtības komplekss.
;)
Aizmirsi piebilst, ka Eiklīda algoritms paverdzina sievietes un veicina fallocentriku pasaules uzskatu :P |
|
|