|
Oct. 2nd, 2013|08:58 am |
Vai arī gluži pretēji: ar 4-5ciparu algu atalgotais un Tallinas mākslas akadēmijā graduētais klienta galvenais pārstāvis ar savu komandu izstrādā koncepciju un iedod maketētājam (jo maketētājs nav nekāds mākslinieks, tas ir cilvēks, kurš tehniski korekti sakārto iedoto materiālu un to sagatavo drukai) gan bildes, gan shematisko izkārtojumu ar tekstu: mākslu vari taisīt mājās, bet te tu esi tikai un vinīgi lai vizualizētu klienta vēlmes, tb gribi saņemt algu, virpo. Reklāmas uzdevums ir tikai un vienīgi palielināt ienākumu. Aber kad maketētājs norāda, ka viņa advancētajām paziņām no Cibas šis vizuālais materiāls nebūt nešķiet košerīgi, viņam tiek izskaidrots, ka kapitālismā galvenais ir pelnīt naudu, nevis izpatikt saujiņai no pabalstiem dzīvojošām jaunajām dzejniecēm, kuras no reālās dzīves tikpat tālu kā sivēns no Marsa, tb tiek strādāts uz mērķauditoriju, kura pirks. Savukārt ar festivālu un konkursu skārda bundziņām un diplomiņiem lai visādi stendži tur lepojas - te vienīgais kritērijs ir cipars budžeta ienākumu sadaļā. Un rezultātā šim ķīniešu veikalu tīklam jauni veikali veras vaļā ik pa pusgadam, apgrozījums aug par spīti visādām krīzēm, tb skaidrs, ka izvēlētā stratēģija ir optimāla un sasniedz mērķi. Tā nu katrs paliek savā vietā: kapitālists pie peļņas, estētu saujiņa pie vīpsnāšanas, tauta iepērkas. :) |
|