|
20. Jan 2014|19:07 |
Ieraksta pamatdoma tomēr ir pilnīgi cita: gluži vienkārši konstatējums, ka daudz justos labāk, ja viņus diskriminētu, nevis tad, ja viņi netiek diskriminēti.
IQ ir labs piemērs analoģijas bāzei, jo vēsturisku iemeslu dēļ šī pazīme nenes sev līdz diskrimināciju. Var abstrakti strīdēties par tā būtiskumu un zinātnisko neprecizitāti, bet palasot cilvēku liecības redzams, ka gluži bez pamata šī metrika nav. Starp citu, absolūtais vairākums no tiem, kam esmu jautājis, uzskata, ka skolās nevajadzētu īpaši nodalīt spējīgos. Tā ka neliekas, ka tas mums šobrīd draudētu. Savukārt "zemajā galā" tāds dalījums jau ir veikts - visādas palīgskolas utt.
Pamatdoma ir un paliek par citiem "šķirošanas veidiem".
Es uzskatu, ka 90% no diskriminācijas "sliktuma" nāk no tā, ka diskriminācija notiek pēc nebūtiskām pazīmēm, tādām kā ādas krāsa utml.
|
|