friday - latviešu stāsti

About latviešu stāsti

Previous Entry latviešu stāsti19. Jan 2005 @ 08:58 Next Entry
trīs stundas patiesas baudas. iespējams, ka ar to ari pietiek, bet tik un tā ziņkāre liek lūkoties afišu staba rakstos pēc vēl pieejamām biļetēm.
(kad izgaist ēnas)
[User Picture Icon]
From:[info]pink_dust
Date: 19. Janvāris 2005 - 10:09
(Link)
Uz kuriem # biji? Runā, ka esot diezgan liela nozīme...
[User Picture Icon]
From:[info]friday
Date: 19. Janvāris 2005 - 11:05

#

(Link)
10: puisis, kas mainījis vērtību skalas, tomēr galējības joprojām ir viņa dzīves moto. spēcīgi.

11: slaucējas/traktoristes ceļš caur vīriešu sabradātu pasauli. naivi, jauki, tālu.

12: otrā autobusa šoferis ceļā no mangaļiem līdz centram. skarbi, patiesi, arī rupji (bet tajā vidē, jau tas tā ir)
[User Picture Icon]
From:[info]savanna
Date: 19. Janvāris 2005 - 10:41
(Link)
kas bija šajās 3 stundās? :)
[User Picture Icon]
From:[info]friday
Date: 19. Janvāris 2005 - 11:09
(Link)
Silvija Radzobe, Jaunā Rīgas teātra Latvieši, 2004-12-10

"Man liekas – Viļa Daudziņa stāsts par šoferi viņa līdzšinējā artistiskajā biogrāfijā ir viens no vislabākajiem sasniegumiem. Stāsts ir izveidots un izpildīts ar tādu meistarību, ka to bez kautrēšanās var salīdzināt ar A. Čehova prozu. Tajā klausoties, laiks skrien tik ātri, un, kad tas beidzies, pārņem nožēla, ka vairāk nebūs. Aktierim aiz muguras video kadri rāda braucoša autobusa salonu. Bet es jūtos tā, it kā pati sēdētu autobusā, kurš trauc milzīgā ātrumā, ik pa laikam izdarīdams straujus negaidītus pagriezienus, un man kļūst bail, ka vienreiz pagrieziens var neizdoties un es kopā ar šoferi un viņa dzīves autobusu ietriekšos pretībraucējā, jo pagriezienu skaits, kas iespējams vienam mūžam, taču ir ierobežots galu galā...

Vilis Daudziņš rada vienu iespaidu par savu varoni, tad otru, trešo, ceturto un piekto... Kura seja ir īstā? Vai tā, kas pieder apzinīgam darbarūķim, stingram tēvam, kārtīgam vīram, atraidītam mīļākajam, spēļu automātu kaislīgam spēlētājam?... Katra nākamā seja it kā sagrauj iepriekšējo. Bet nē, tās eksistē vienlaikus. Raisot sajūtu, ka šis šoferis patiešām ir neizsmeļams. Un ka viņa īsto seju varbūt kaut kur nēsā kāds brašs pusaudzis, kaut arī šoferim jau pāri sešdesmit. Sejas tiek mainītas ar dažiem teikumiem, teikumu, dažkārt pat tikai pāris vārdiem, pateiktiem it kā starp citu. Pateiktiem tā, ka skaidri saproti – tie jālasa otrādi. Piemēram, diez vai paradoksālāk vairs iespējams paust mīlestību, kā to dara V. Daudziņa šoferis attiecībā uz savu pirmo sievu, šķietami atriebīgi stāstot, cik tā kļuvusi veca un riebīgi resna.

(..) Baiba Broka izstāsta dramatisku un nejēdzīgu Latgales putnkopes likteni, ko vīrs, baltkrievs, sitis... Bet, vērojot aktrises spēli, visu laiku gribas smaidīt. Viņas spriedumi par dzīvi var šķist infantili, un tādi arī tie īstenībā ir. Bet viņā ir tāda apetīte uz dzīvi. Vitalitāte. Kā mainās B. Brokas melno acu izteiksme – no aktrises nopietnības uz varones smaidu, no vēsuma uz uguns valdzinājumu un bīstamību. Viņa ir īsta sādžas Karmena. Neatvairāma. No tā vien, ka viņa tic laimei, notiek šķietami neticamais – arī tu sāc ticēt, ka citādi nemaz nevar notikt. Un ne tikai attiecībā uz putnkopi, bet arī... uz sevi.

Neprecīzs virsraksts? Latviešu stāstiem piemīt asi izteikta sociālā aktualitāte. Veidojas spilgts kontrasts starp divdesmit cilvēku dzīvēm un laikmetu, varbūt pat var teikt – mūsu valsti. Kontrasts, kas pāraug neviena nenoformulētā, bet nepārprotami pulsējošā konfliktā. Un tam ir vairāki aspekti. Kontrasts – konflikts starp mazo un lielo, silto un auksto, personisko un bezpersonisko, savējo un svešo, reālo un izdomāto, patieso un nepatieso, baidos pat – starp dzīvo un nedzīvo. Jā, tieši kā M. Čaklā dzejolī par dzīvu kaķēnu, ko vajag pabarot ar siltu, baltu pienu, un beigtu Napoleonu. Laikmets ir ne tikai viņus it kā aizmirsis, izsviedis ārā, tam gar viņiem nav nekādas daļas. Un arī viņi ir izsvieduši ārā laikmetu. Reakcija ir abpusēja.

Latviešu stāstiem piemīt arī spēcīgi izteikta nacionālā aktualitāte. Jo īstenībā tas ir Jaunā Rīgas teātra antiglobālisma manifests, kas, manuprāt, nepārprotami tika pieteikts jau Garajā dzīvē, bet vēl skaidrāk izrādē Tālāk. Laikmetā, kad mūsu valsts politika steidz neatpalikt no Eiropas kontinenta centralizācijas un globalizācijas tendencēm, Alvis Hermanis un viņa aktieri savā mākslā piesaka decentralizācijas ideju kā vienīgo iespēju saglabāt – glābt mazo, sīko, intīmo, unikālo, vienīgo – atsevišķā cilvēka dzīvi, atsevišķās tautas dzīvi.

Īstenībā izrādi varbūt vajadzēja nosaukt par Latvijas stāstiem, jo tā dod precīzu mūsu zemes pašreizējā brīža attēlu. Latvijas stāsti man šķiet vairāk nekā Latviešu stāsti. Bet varbūt režisors tā nedarīja tādēļ, ka viņš apzināti vai neapzināti nojauta – bez latviešiem nebūs arī Latvijas. Iespējams, ka viņš atcerējās vēsturiskos G. Merķeļa Latviešus un gribēja uz skatuves uzrakstīt savus. Merķeļa darba pravietisko balsi 18. gadsimts nesadzirdēja. Vai mūsējais sadzirdēs Jauno Rīgas teātri?"
[User Picture Icon]
From:[info]savanna
Date: 19. Janvāris 2005 - 14:34
(Link)
Vairāk nekā tikai izsmeļošs raksts. Man arī pašai nu radās leila vēlme aiziet noskatīties izrādi...
[User Picture Icon]
From:[info]friday
Date: 19. Janvāris 2005 - 14:43

tas bija kritiķa skats :)

(Link)
es vienkārši smēlos anālēs ...bet tur ir daudz to stāstu. es skatijos, ka veel kasēs ir pieejamas biļetes uz 1, 2, 3 stāstu...
[User Picture Icon]
From:[info]savanna
Date: 19. Janvāris 2005 - 14:46

Re: tas bija kritiķa skats :)

(Link)
varbūt jāaiziet... patiesi, nopietni jāpadomā
[User Picture Icon]
From:[info]friday
Date: 19. Janvāris 2005 - 15:21

es ar temeju

(Link)
vienigais man bail, ka man vedejmātes stāsts varētu nepatikt (es gan nezinu vai tas ir 1-3)...kaut gan kā uz to skatas.
[User Picture Icon]
From:[info]savanna
Date: 19. Janvāris 2005 - 15:23

Re: es ar temeju

(Link)
man vieglāk... nav ne jausmas, kādi ir šie stāsti.
[User Picture Icon]
From:[info]friday
Date: 19. Janvāris 2005 - 17:04

stāsti

(Link)
man vienkārši draugi, biku pastāstīja par citiem ...
[User Picture Icon]
From:[info]savanna
Date: 19. Janvāris 2005 - 17:06

Re: stāsti

(Link)
ok, jauki tev draugi.
ja iešu, paļaušos uz labu laimi.
;)
[User Picture Icon]
From:[info]friday
Date: 19. Janvāris 2005 - 17:10

stāsti

(Link)
nu ja viņi jau bija nopirkuši tās biļetes, es tiku noķerts v razploh un nostādīts fakta priekšā
[User Picture Icon]
From:[info]savanna
Date: 19. Janvāris 2005 - 17:13

Re: stāsti

(Link)
zini, tā pat reizēm ir labāk, ja nezini uz ko dodies... tad vari visu vērtēt pēc saviem principiem, nevis mēģini saskatīt to, ko cits ir ieskaidrojis :O)
[User Picture Icon]
From:[info]friday
Date: 19. Janvāris 2005 - 17:16

svešām acīm skatīt nav labi

(Link)
tad ņav tas baudījums.

es pārāk daudz biju dzirdējis par revidentu, aizgāju prom pēc otrā cēliena. es biju jau piekusis.
From:(Anonymous)
Date: 19. Janvāris 2005 - 15:55

oho:)

(Link)
laikam ir veerts aiziet?:)
gribu sev savu cibu! bu-bu:)))))))
[User Picture Icon]
From:[info]friday
Date: 19. Janvāris 2005 - 16:50

ir gan ... man patika

(Link)
kaut gan sākumā jutos skeptiski noskaņots :)

a, kas i taisi augšā!

http://journal.bad.lv/create.bml
From:(Anonymous)
Date: 19. Janvāris 2005 - 16:58

aha:))

(Link)
zin ko es veselus 0.7 sant izteereeju a paroles ta nava ....nesuuta:(
From:(Anonymous)
Date: 19. Janvāris 2005 - 17:01

Re: aha:))

(Link)
oiii 0.7 Ls:)))) nevis santiimus savaadaak taadas naudinjas pat nava:)
From:(Anonymous)
Date: 19. Janvāris 2005 - 17:02

Re: aha:))

(Link)
bigbuch
[User Picture Icon]
From:[info]friday
Date: 19. Janvāris 2005 - 17:03

oho

(Link)
franču? ar aizvērtām vai atvērtām acī?
(kad izgaist ēnas)
Top of Page Powered by Sviesta Ciba