reliģiskais moments - [entries|archive|friends|userinfo]
reliģiskais moments

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Oct. 29th, 2010|01:49 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]prtg
Date:January 8th, 2012 - 06:00 pm
(Link)
Tiek uzskatīts, ka jūdejā bija revolucionārs noskaņojums pret romiešiem, jūdaistu mācītāji bija korumpēti un mantkārīgi, attiecīgi minētais zobens un pravietotā škelšanās ģimenēs bija tālredzīgs secinājums par to, kas būs, kas sadursies šīs dažādās ideoloģijas un jaunā ticības struktūra konfliktēs ar veco, nevis pamudinājums tā rīkoties. Ja atceries epizodi par sagūstīšanu un auss nociršanu sargam, tai sekojošo dziedināšanu un Pētera sabāršanu, tad aicinājums bija zobenu neņemt, ja nevēlies no tā mirt, tātad tīrākais pacifisms.

Man nav skaidrs, vai intelektu tu domā tīro prātu, loģiku un plānošanas spēju, vai ar ietvertu ētiku un viedumu jeb sirdsprātu.

Tas, ka "esmu nācis ar zobenu" kā attaisnojumu interpretēja Katoļu baznīca savos inkvizīcijas un ticības karos ir šīs baznīcas autoritāšu vaina, kuru alga domājams būs smagāka par to, kas solīta viņu priekštečiem farizejiem. Jo ja kāds apzināti nogalina mīlestības vēsts aizsegā, tas nav attaisnojams ne ar kādu pēdējo pirmsnāves vakarēdienu.

Kas attiecas uz antiintelektuālismu - vai dzīvot paļāvībā un mierā nav gudri? Mūsdienu medicīna norāda uz tiešu saistību ar dzīves ilgumu.

Vai ticēt pirms redzēt nav gudri? Kvantu teorija norāda, ka esošais ir vienlīdz izzināms un reizē ietekmēts ar izzinātāja attieksmi.

Vai nav gudri aicināt neklausīties pasaules gala sludinātājos? Esam tādus redzējuši, pie tam tie sevi uzskata par kristiešiem.

Vai nav gudri aicināt pielūgt Dievu slepenībā, nevis publiski, lai nebūtu ārišķības un vienlaikus ažiotāžas ticības jautājumos? Kaut kā šis moments ir palaists garām un pa laikam redzam sadursmes starp tiem, kas sevi sauc par kristiešiem un citu ticību pārstāvjiem.

Vai nav gudri ieteikt muitniekiem naudas mijējiem un aizdevējiem neņemt pārmērīgus procentus? Kā redzam, arī mūsdienu krīzes rodas pārsvarā no šīs kategorijas ļautiņu peļņas kāres.

Vai nav gudri norādīt, ka tas, kurš tiesājot citus ar tādu pašu mērauklu tiks pārbaudīts arī pats? Karmiskais likums, kas darbojas vienlīdz starp neticīgajiem un ticīgajiem.

Vai nav gudri aicināt neslinkot un attīstīt savus talantus?

Vai nav gudri aicināt nevis būt mērenam, konformistiskam perdelim, bet gan aktīvi iestāties par taisnīgumu tur, kur tas tiek pārkāpts?

Vai nav gudri aicināt palīdzēt atraitnēm ar bērniem un tiem, kas grūtībās?

Vai nav gudri pārskaisties un izdemolēt kvēpekļu, "sakrālo fiņķikļušku" un upurējamo dzīvnieku tirgotavu templī? Svētvietai un naudai jābūt šķirtiem, to mēs redzam arī tagad pēc LELB izgāšanās cerībā nopelnīt ar nekustamo īpašumu spekulācijām.

Vai ir gudri atteikties no būšanas par tautas revolūcijas vadoni un nolemt mirt nepatiesi apsūdzētam nevis atstāt krustu tam, kas to pelnījis - slepkavam? Mēs redzam, kas notiek, kad cilvēki kļūst par tautas revolucionāriem skaistu ideju aizsegā un sāk slaktēt pa labi un pa kreisi.

Es nerakstu šo te, lai pievērtu kristietībai. Man simpatizē ikkatra no reliģijām, kas ir garīgi saturīgas un aicina izvairīties no vardarbības. Es tikai gribēju vērst uzmanību uz to, ka noliegt labus aicinājumus tāpēc, ka tos kaitīgā veiā kāds ir pārpratis vai izmantojis ļunprātīgi ir kā būt ciniķim pret cilvēkiem, kas Tevi kā ceļotāju uzņem mājās un pacienā ar vakariņām, turot viņus aizdomās par savtīgumu. Tāpēc vainot Jauno derību, ka tā ir nepilnīga, jo dumja, jo bieži pārprasta, nu atvaino, tas manuprāt ir primitīvi. Bet tādi jau mēs pa lielam arī esam, paštaisni dusmās iekarsēji, pavirši vērotāji, nekompetenti spriedelētāji, tendenciozi tulki, slinki uz iedziļināšanos kontektā. Arī es.

Lai veicas.