(no subject)

Apr. 9th, 2019 | 09:36 pm

dažas lietas nemainās un viena no pretīgākajām lietām ir putra.

Link | Leave a comment {1} | Add to Memories


(no subject)

Apr. 9th, 2019 | 08:58 am

tā frustrācija, kas nāk, ja ir jāpakļaujas instrukcijām, ir iegūta ķermeņa reakcija, tā ir telpa, kurā tu pārej no education uz self-education; no cilvēka, kas pasīvi klausās un dara, dažreiz bastodams un dažreiz spurgdams zem galda, uz cilvēku, kas veic piezīmes, uzdod jautājumus, un veic pats savu izpētes procesu instrukcijas robežās. dizainē pats savu mācīšanos.
kā vislabāk rosināt cilvēkus veikt šo pāreju?
man nav atbildes.

kā strādāt ar cilvēkiem kas ir "sadzīti telpā", vai arī citādi aktīvi nemeklē paši savu interesi? Kā atrast savu motivāciju, kur vispār sākt sarunu. tādi jautājumi.

Link | Leave a comment {6} | Add to Memories


(no subject)

Apr. 7th, 2019 | 04:01 pm

kāpēc ir slikti nodarbināt locītavas to maksimālajā kapacitātē - jo tā, pirmkārt, zūd mobilitāte, gan arī kaut kas cits neizbēgami saspringst, cenšoties tās pasargāt, un tad šo citu saspringušo var viegli pārraut.
pašlaik risinu jautājumu, kā atbrīvoties no pastāvīgās spriedzes kājās, kas ir saistīta ar overextended lower back, nu zināt, ja, tā atšautā pakaļa. tas viss ir manā signature stājā. arī mazliet iespringušās gūžas un regulāri mazo muskuļu pārrāvumi ap gūžām un lielo muskuļu krampji augšstilbos. labākais padoms, ko saņēmu no vienas feldenkrais speciālistes ir iesaistīt pelvic floor muskulatūru, jo tas ļauj atbrīvot visu pārējo. nenormāli interesanti, enerģijas punkts uzreiz paceļas nedaudz augstāk un acis atveras platāk.

Link | Leave a comment {4} | Add to Memories


(no subject)

Feb. 26th, 2019 | 04:04 pm

un - shis vrb no kouchinga seerijas - cilveeki (prof.dziivee) sevi maldiigi konceptualizee kaa taadus kam ir tikai probleemas vai tikai talanti, jo, principaa, turpat kur talants, turpat ir arii probleema - jebkuraa profesijaa, jebkuraa zhanraa. ja man ir fiidbeks par to ka es labi rakstu - paldies, bet tikai man ir zinaams kaadam hiperfokusa raditas trauksmes, drebulju un eeshanas traucejumu hardkoram un kompleksiem ka tuuliit visi redzees ka es patiesiibaa esmu vnk sajukusi praataa - es eju cauri, lai kaut ko uzrakstiitu.

Link | Leave a comment {15} | Add to Memories


(no subject)

Feb. 26th, 2019 | 03:16 pm

klustot par skolotäju ir lieta, kas man galiigi nebija ienaakusi praataa - ka tu kluusti par lomas speletaju cilveku dziivees. un viniem uz sho lomu patiik projiceet savas dziives likstas un vaajiibas. citi tevi saak nekritiski pieluugt. citi saak uz tevi besiities un uzskata par savu pienaakumu nepaartraukti apstriideet. vai sadoties klubinos 'pret´ tevi, spurgt aiz muguras un saskatiities. pat ja skiet, ka situacija ir netaisniga un ka tu butu pelnijis atklaatu komunikaciju. tas vnk ir part of the game. jaabuut mentaali gatavam, ka tu tiksi mazaak redzeets kaa cilveeks nekaa gribetos. un buus maz kontroles paar to, kaa cilveeki izveeleesies pret tevi iztureeties. viniem ir sava vesture. un tev ir jabut gatavam ka tu ne obligati sanemsi siltumu un atbalstu.

otrs - tieshi taapat ari es (tu) (skolotajs) var saakt uz grupu projiceet savas probleemas - paranojas, izolaacijas sajuutas, personisku aizvainojamiibu vai narcistiskus tripus. vai apdraudejuma sajuutu (un saakt shefot). vai gluzhi preteji censties visiem izdabat un zaudeet cilveeku uzmaniibu. buutu labi ar to tikt galaa, pirms staties grupas priekshaa. citiem vardiem, do the fucking shadow work. that's part of the job.

Link | Leave a comment {2} | Add to Memories


(no subject)

Feb. 15th, 2019 | 12:20 am

the individual body contains everything and all of us. EVERYTHING, and ALL OF US.
- Mark Walsh

Link | Leave a comment {2} | Add to Memories


(no subject)

Feb. 14th, 2019 | 10:05 pm

par to esmu rakstījusi maz, bet šī izglītība ir ne tikai dejas un somatikas izglītība, bet kaut kādā ziņā arī ierakstās pašizziņas/izaugsmes/sabiedrības integrācijas lauciņā, resp. diezgan daudz apzinātības tiek ieguldīts savu procesu vērošanā - kā darbojas mans prāts, kādu lomu es parasti ieņemu grupā, kā es menedžēju laiku utt. - nekritiski konstatēt dažādas lietas par saviem paradumiem.
šī man ir mega frustrācijas diena, jo kārtējo reizi nācās apzināties sava prāta atšķirības no citiem cilvēkiem, kas brīžam padara mani par sliktu moderatoru/vadītāju. patiesībā ar kustību un somatikas pasniegšanu man iet daudz labāk nekā ar diskusiju un lekciju un kolektīvo domāšanas procesu vadīšanu, jo man ir ļoti grūti saprast, kā darbojas citu cilvēku prāti. es labi spēju saprast, kā darbojas viņu emocijas un ķermeņa procesi, bet manas domas vienkārši skrien trīsreiz ātrāk un 7 virzienos vienlaicīgi, īpaši, kad tas ir hiperfokusā (kafija, negulēšana, stress... tas ne vienmēr ir produktīvi, es kļūstu mazliet nesakarīga, jo es nespēju tik ātri ne parunāt ne parakstīt cik ātri es izdaru secinājumus). un cilvēki vienkārši apjūk un es to jūtu - un tipa sev saku - wuaaaaaah hold your horses - bet ceļas stress un prāts sāk darboties vēl ātrāk, un balsī iezogas saspringums un pēc tam - visā ķermenī, un tas lūk ir taisnākais ceļš uz diskonektu no situācijas un citu cilvēku taiminga un vajadzībām. un ir tikai frustrācija, ka man ir vnk jāgaida, kad visi pārējie nonāks pie sapratnes, kas man bija jau pirms pusstundas. labprāt saprastu, kā ar šo dīlot.

Link | Leave a comment {7} | Add to Memories


(no subject)

Feb. 9th, 2019 | 12:04 am

šī nedēļa, kad konsultēju solo projektu izstrādi pirmā gada studentiem, ir sky-rocketējusi manis pašas ceļu oriģinālmateriāla izstrādē, man tagad ir ļoti skaidrs mans kā "deju skolotājas" ceļš - no anatomijas uz poētiku. No mugurkaula uzbūves uz domāšanu ar muguras smadzenēm. No plaukstas uzbūves uz ādas un gaisa robežas apšaubīšanu. utt. labprāt nedaudz vairāk izstrādātu arī soft skills mācīšanu, jo to var labāk pārdot. bet tā nav mana būtība, mani reāli interesē vienīgi radošais process, palīdzēšana cilvēkiem tam pieslēgties un to pašiem veidot utt.

Link | Leave a comment | Add to Memories


(no subject)

Feb. 3rd, 2019 | 03:41 am

visiem, kam ir sarežģītas sajūtas muguras lejasdaļā:

atcerieties, ka tur satiekas 2 dažādi skeleti - ass/zivs skelets, mugurkaula lejasdaļa, kas principā karājas lejā no galvaskausa, un formējums, kas padara iespējamu mūsu atbalstu uz kājām, un arī - vertikalitāti. pasaules vēsturē nesenākais iegurņa un mugurkaula lejasdaļas lietojums.
es protams nezinu, vai tam tiešām ir sakars, bet šovakar šķiet, ka ir.
muguras lejasdaļa sāp gandrīz visiem.

Link | Leave a comment {15} | Add to Memories


(no subject)

Jan. 29th, 2019 | 04:44 pm

"predators stare at their prey. The gaze at the cheetah at the antelope is an incredible fixation, or the cat for the mouse. And the gaze of the audience at the dancer is also similar situation. I think its really important for the dancer not to act like prey when performing, because I think it will draw out the predator in the human being"
- steve paxton

Link | Leave a comment | Add to Memories


(no subject)

Jan. 23rd, 2019 | 06:21 pm

vēl nekad neesmu te rakstījusi, kā mans dance trips, kurš laikam tuvojas beigām, man palīdzēja ieraudzīt arī deju kā dzeju. piemēram, tas, kā atvērti rokas pirksti savienojas ar ribām, kā eksistē attiecībā ar ribām, ir augstākajā mērā poētiski. tā ir valoda, tā ir saruna. tie ir spārni. bet es to nevaru pateikt citādāk kā vienīgi pakāpeniski atvedot jūs uz šo vingrinājumu. tādā ziņā es redzu jebkuru dejas nodarbību kā cilvēka ievešanu dzejolī, poētiskā realitātē, kurai viņš vairs nav tikai vērotājs, kā tas notiek, lasot dzeju, bet gan pieredzētājs.

vēl nesen uzzināju par tādu mākslas kolektīvu "sister academy". just wow. tā ir māksla, kādu vēlos radīt.
http://sistersacademy.dk/

Link | Leave a comment {4} | Add to Memories


(no subject)

Dec. 19th, 2018 | 12:15 am

manas plaukstas ir Ārprātīgas

Link | Leave a comment {1} | Add to Memories


(no subject)

Dec. 14th, 2018 | 11:01 am

vārds "domas" var radīt nepareizu iespaidu, jo drīzāk ir domāšana, procesa paradumi, kas veido personību, nevis tā "iznākumi".
līdzīgi ir arī ar kustību. nav nekādas "stājas".

Link | Leave a comment | Add to Memories


(no subject)

Nov. 16th, 2018 | 10:09 pm

kustoties tu vienkārši jūti vairāk

("movement cleans the windows of your senses" - neatceros kura slavenība teica šos vārdus)

Link | Leave a comment | Add to Memories


vēl par group improv dance

Nov. 8th, 2018 | 05:37 pm

"virtuosity of attention instead of virtuosity of movement"

Link | Leave a comment | Add to Memories


(no subject)

Oct. 28th, 2018 | 04:49 pm

man dejot traucē skumjas, inerce un disociācijas paradums. ir pazuduši maldīgie uzskati, kas bija manas disociācijas pamatā, bet paradums ir palicis.

Link | Leave a comment | Add to Memories


(no subject)

Oct. 28th, 2018 | 04:37 pm

Vēl Ibērs Godārs saka par skoliozi - ka skolioze ir nevis problēma ķermenī, bet gan telpā.
To varētu teikt gandrīz par visiem kustību ierobežojumiem.

My experience is that very often in scoliosis, there is a wound in the space. Not if you are born with scoliosis, but if it occurs later in life-after age eight. The scoliosis is started mainly at the moment when something happened.

The scoliosis of the space will bring a scoliosis of my body. So I have to reorganize my perception. Because what makes the space is my perception, and if I don't work on the perception, no change will occur. I can make the scoliosis better, but it will keep coming back.

You address the way the people perceive, and if you are sensitive to that, you can see the kinesphere in people. Sometimes there is a leaking/leaning/looking toward the right and no projection capacity on the left because there was so strong a negative experience in the space-an accident of life-and you have to rebalance this subjective space. We have to work on this subjectivity so that more of the space is available to us so we can move more freely.

Link | Leave a comment | Add to Memories


(no subject)

Oct. 28th, 2018 | 04:30 pm

Ibērs Godārs par neredzamo:

"In performance, a big part is what you don't see; it's what is not
there. What is avoided or repressed is what is "yelling." A
good example is Nijinsky. In many ballets of Nijinsky, there
is no potential for aggressive movement. In Petrushka, for
example, Nijinsky is completely inside the training, afraid of
the space around and of defending his territory. So in his
space of action, there is no capacity for defense against aggression.
The audience is touched because even if you don't
understand the story, you still grasp this impossibility."

Link | Leave a comment | Add to Memories


(no subject)

Oct. 26th, 2018 | 12:22 pm

ja ir jaaizveelas viens grupas impro pamatprincips tad tas ir - buut par telpu, nevis personu.
don't ´do´, let space move you

Link | Leave a comment | Add to Memories


(no subject)

Oct. 26th, 2018 | 12:22 pm

kas jums traucee dejot?

Link | Leave a comment {24} | Add to Memories