A95 tak varēja tikai konvertorus (wide, tele, laikam makro) uztūcīt virsū, pamatobjektīvs cik atminos, nebija maināms. Ja ar "maināms" saprot fizisku noņemšanu kā spogulenei vai reindžfainderam. Ja konvertē uz plato galo, tad ISO manuprāt, nav liela ietekme. Ja uz tele, tad acīmredzot, neideālos apstākļos pietrūks gaismas.
Tagad jau diezgan daudzi spiež uz lielajiem ISO ziepjos, īpaši Fuji izceļās (F810, F11). Jaunajam F30 iso1600 esot ļoti labā līmenī priekš ziepīša, 3200 arī ciešams.
Man nāktos izšķirties starp megazūma "be there" un "high iso" ziepīša koncepcijām. Vislabāk kautkādiem apskatniekiem - paspēlējas, uzraksta un ņem nākamo :)
es vienreiz papromēju Finepix S5200 kaut ko nobildēt uz ISO 1600 - rezultāts bija atbaidošs pat samērā normālā apgaismojumā. tāpat arī attēla kvalitāte priekš 500 Ls kameras pamatīgi pieklibo. sanāk, ka pircējs samaksā gandrīz tikai par objektīvu. pie tam bez antishake vai statīva tādam objektīvam arī visai grūti uz sava 10X palielinājuma dabūt asu bildi
Paga, vai tam 5200 iso1600 nebija interpolētais ? F30 iztiekot bez, esot pilna un godīga izšķirtspēja pie 1600 un 3200. principā, iso1600 vienmēr būs graudains, pat pie labas gaismas. Ja pierasts pie iso50, tad atšķirība milzīga - nezinu, kādas Tev attiecības ar lielISO attēliem. Pētot failu, var sabīties, tomēr izdrukājot saprātīgā izmērā, izskatās daudz smukāk nekā fails. Turklāt, jo lielāks izmērs, jo lielākai jābūt distancei no kuras skatās, man tā liekas.
ja salīdzina tā paša 5200 attēlu pie ISO 1600 ar kaut vai to pašu EOS 300 D attēlu pie tāda paša apgaismojuma un tiem pašiem settingiem, var redzēt, ka Finepix grauds ir daudz lielāks - un tas attiecas arī uz izdruku, kur TIK liels grauds būs labi manāms, toties tā izgraudotā acs zīlīte nebūs. Neesmu liels tehnofrīks, bet cik noprotu, tas ir atkarīgs no matricas, kas jebkurai spogulenei ir daudz labāka kā uztjūnētākajam ziepim. Protams, megapikseļi arī noder šajā jautājumā.